eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikakids react to walkmansRe: kids react to walkmans
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISM
    ATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <X...@l...net>
    <moeip3$atm$1@news.vectranet.pl> <mogqnj$dru$1@node2.news.atman.pl>
    <mov8or$b1d$1@news.vectranet.pl>
    <55b32f1b$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <55b64e15$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55b65d8a$0$27523$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: kids react to walkmans
    Date: Mon, 27 Jul 2015 19:26:37 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 73
    Message-ID: <55b669e8$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.148.245
    X-Trace: 1438018024 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8379 83.30.148.245:56465
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3875
    X-Received-Body-CRC: 1506461538
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:684009
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:
    >>> Ile rzeczy ... nie zadales sobie trudu, zeby sie dowiedziec jak
    >>> dzialaly ?
    >>> Patefon, maszyna do szycia, overlock, zegar z wahadlem, samowar,
    >>> kolowrotek ?
    >>> Diaskop (rzutnik przezroczy), projektor/kamera filmowa, repasacja
    >>> ponczoch, itp ...
    >>
    >> Przecież wyjaśnienie działania większości z wymienionych rzeczy
    >> było kiedyś w programie szkoły podstawowej. W ostatniej klasie
    >
    > Eee - chyba nie. Ja nie pamietam. A kolega moze mlodszy, to jeszcze
    > mniej pamieta.

    >Jak są ustawione lustra i soczewki w episkopacie, to nawet w szkole
    >dla milicjantów mówili. Nie trzeba było być prymasem, by wiedzieć.
    >Ta anegdotna nie wzięła się znikąd -- naprawdę uczyli. O kamerze
    >i projektorze filmowym też.

    Diaskop istotnie byl. No i mozna bylo w dzialaniu zobaczyc.
    Cos tam o zasadzie patefonu moglo tez moglo byc.
    Kamera ... hm, moze i byla, bez szczegolow.

    >>> było między innymi o tym, jak wzmacnia trioda i jak działa radio
    >>> -- ta wiedza obowiązywała wszystkich.
    >> Ale to byla w miare wspolczesna technika i nie trzeba bylo siegac
    >> do wyjasniania rzeczy nieznanych ...

    >Uczyli tego na fizyce, nie na zajęciach technicznych. Lampy były
    >wtedy
    >współcześnie używane, ale przecież bez nauczyciela człowiek nie miał
    >szans zrozumieć ich działania, choćby nie wiem jak długo gapił się
    >w otwartą skrzynkę radia.

    Ale te radia dookola byly, to o nich uczono.
    A o ilu wynalazkach zapomnianych przez lata nie uczono ?

    >To nie maszyna do szycia albo zegar, gdzie
    >można samemu prześledzić mechanizm. Owszem, okoliczność to
    >sprzyjająca

    Jeszcze trzeba miec gdzie. Kolowrotka w dzialaniu nie widzialem :-)

    >dydaktyce, że tak wtedy wyglądała elektronika. Ale że się w technice
    >dziś mało wykorzystuje elektrony latające w próżni, to nie powód, by
    >o tym milczeć w szkole. Nie widzę przeciwwskazań, by dzisiaj w szkole
    >nie wyjaśniać działania triody (a jak się młody będzie stawiał, że

    Hm ... troche szkoda czasu ... choc jako wstep do mosfetow moze sie
    przydac ...

    >starocie -- to na przyszłą środę referat z działania wzmacniaczy
    >tranzystorowych klas A, B,C i D, a jeśli będzie zbyt mało precyzyjny,
    >to pała).

    A mlody napisze "ja sie tu ucze na inzyniera, a nie kustosza. Mamy E,
    G, H".
    A potem jeszcze rodzic przyjdzie i poprze i kaze na srode uzasadnic te
    pale, bo inaczej skarga do kuratorium albo ministra :-)

    J.







    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: