  • Data: 2010-02-16 12:21:52
    Temat: Re: katalogowanie zdjęć
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    SK pisze:
    > Witam
    > Dostałem zadanie uporządkowania fotek w firmie, jest ich ok. 200tys raw,
    > jpg i trochę archiwalnych skanów.

    Nie znam takiego programu, ale to musi (musi tzn wg moich wyobrażeń) byc
    coś
    a) bardzo ergonomiczne w zaznaczaniu, gwiazdkowaniu i tagowaniu (marzy
    mi się jakies np. rozszerzenie do windows explorera)

    b) oparte o swoistą bazę danych. Myślę że np. zmiany nazw plików w tym
    układzie przestają być sensowne, i tak długofalowo niewiele to da.
    katalogi, owszem, tak, tak jak historycznie schodziło z aparatów,
    miesiąc za miesiącem, tysiąc za tysiącem, itd

    c) mam uczulenie na bardzo długie nazwy i z polskimi literami. W skali
    wielu lat, przegrywania na przeróżne systemy i dziwne napędy, mój nos
    mówi że to się kiedyś musi spieprzyć. Trzeba się liczyć z dzieleniem
    tego na woluminy itd. Wystarczy windows, który się wydaje że jest
    polski, ale jest angielski i spolszczony (komputery OEM niektórych
    producentów). Trzeba założyć, że to co dziś np Vista potrafi
    gwiazdkować, za kilka lat nie będzie do użycia.

    Softwaru tego typu nie spotkałem, podobne elementy ma lightroom i chyba
    WhereIsIt (jesli nazwy nie przekręciłem)

    Punkt b) bym ugryzł jakąś hiperwyszukiwarką, jako programista mam
    skojarzenie z "Lucene". Raczej trzymanie informacji w plikach typu spis
    w katalogach (żeby mieć wolnoć przeorganizowania katalogów normalnie w
    windowsie), indeksowanie tego na życzenie (tak działają systemy
    wyszukarkowe).

    Ale to wszystko opowieści o czymś, czego chyba nie ma, tylko mogło by być.