  • 11. Data: 2013-01-12 01:08:09
    Temat: Re: kasowanie danych bezpowrotne
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-12 01:02, m4rkiz pisze:
    > "chwdp" <h...@i...yfd> wrote in message
    >
    > zgadza sie, pisalem o formatowaniu w aparacie

    formatowanie w aparacie ma dwie opcje. szybkie i pelne. otoz szybkie to
    wiadomo, natomiast pelne robi dobra robote i nic nie odzyskalem. przy
    czym nie jest to taknaprawde pelne bo za szybko przechodzi proces. ale
    jest dluzsze niz szybkie. zastanawiam sie na czym moze polegac to
    formatowanie. niemniej jednak dosc skuteczne.

  • 12. Data: 2013-01-12 01:13:41
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > przetestowalem kilka progsow:
    > Recuva
    > Ontrack Easy Recovery Pro 10
    > i jakies tam smieciowe darmowe badziewka
    > sytuacja wyglada tak, ze zaden z tych programow nie odczytal skasowanych
    > danych poprzez format windowsowy pelny, jak rowniez format w aparatach canona.

    a przy szybkim\pelnym formacie co do zasady powinny cos znalezc

    format pelny od szybkiego rozni sie tym ze caly nosnik jest dodatkowo
    odczytywany w poszukiwaniu uszkodzonych sektorow

    formatowanie generalnie nic nie kasuje tylko zaklada nowy system plikow,
    nadpisujac informacje o poprzednim systemie co sprawia ze dostep do plikow
    jest utrudniony (w przypadku pofragmentowania zazwyczaj niemozliwy przy
    'domowych' zasobach)

    > powyzsze rowniez tyczy sie formatu hdd w windows oraz w truecrypt.

    'formatowanie' truecryptem wrzuca na partycje plik archiwum (zawartosc
    partycji po zgraniu 1:1 do pliku bedzie zwyklym 'file container') wiec
    jako takie nadpisuje caly obszar pod soba i dane sa nie do odzyskania

  • 13. Data: 2013-01-12 01:19:10
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > a przy szybkim\pelnym formacie co do zasady powinny cos znalezc

    no i znajduja wszystkie programy. no ale jak ktos chcac pozbyc sie
    danych robi quick format, to jest nawet nie lamerem a debilem :)

    > format pelny od szybkiego rozni sie tym ze caly nosnik jest dodatkowo
    > odczytywany w poszukiwaniu uszkodzonych sektorow

    no to wychodzi na to ze jednak nadpisuje. czy przypadkiem test sektora
    nie polega na zapisaniu i odczycie? predkosc procesu sugeruje jednak ze
    jest zapis.

    > 'formatowanie' truecryptem wrzuca na partycje plik archiwum (zawartosc
    > partycji po zgraniu 1:1 do pliku bedzie zwyklym 'file container') wiec
    > jako takie nadpisuje caly obszar pod soba i dane sa nie do odzyskania

    hmm zawartosc partycji ? ale ja formatowalem w tc wolumin ktory nie mial
    apartycji i filesystemu. dodam ze formatowalem nie jako container tylko
    caly wolumin, jako dysk. jezeli robimy container to tc zaklada plik o
    konkretnych rozmiarach i chyba w obszarze tego pliku zawartosc dysku
    jest wlasnie calkowicie nadpisana ?

  • 14. Data: 2013-01-12 01:43:04
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > czy te metody wystarcza?

    A nie wystarczy "wyzerowanie dysku"?
    (zapisanie zer do wszystkich sektorow)

  • 15. Data: 2013-01-12 01:45:29
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-12 01:43, Q pisze:

    > A nie wystarczy "wyzerowanie dysku"?
    > (zapisanie zer do wszystkich sektorow)

    pewnie by starczylo. tylko jakim softem? wdclear odpada bo nie chce mi
    sie kombinowac z fdd i dosowym srodowiskiem.

  • 16. Data: 2013-01-12 01:48:14
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > firma sie znajdzie, ale znacznie trudniej bedzie znalezc posiadacza

    Flopa 1.44MB pewnie daloby sie "przywrocic", ale nie nowoczesne dyski.

  • 17. Data: 2013-01-12 01:54:32
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > pewnie by starczylo. tylko jakim softem? wdclear odpada bo nie chce mi sie
    > kombinowac z fdd i dosowym srodowiskiem.

    Obojetnie - nie musi byc wd,
    ale jak juz jeczysz:

    Data Lifeguard Diagnostic for Windows
    http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=
    608&sid=3&lang=en

    You will see the following options:
    [...]
    WRITE ZEROS - writes zeros to the drive with options of Full Erase and Quick
    Erase. File system and data will be lost.

    PS
    A dlaczego truecrypt wypelnia losowymi bajtami szyfrowana partycje,
    to powinienes wiedziec, gdybys przeczytal instrukcje obslugi.

  • 18. Data: 2013-01-12 02:18:42
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-12 01:54, Q pisze:

> [...]
    > WRITE ZEROS - writes zeros to the drive with options of Full Erase and Quick
    > Erase. File system and data will be lost.

    dzieki

    > PS
    > A dlaczego truecrypt wypelnia losowymi bajtami szyfrowana partycje,
    > to powinienes wiedziec, gdybys przeczytal instrukcje obslugi.

    nie mialem potrzeby jak do tej pory :)

  • 19. Data: 2013-01-12 02:40:07
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 12 Jan 2013 01:48:14 +0100, "Q" <n...@s...org> wrote:

    >Flopa 1.44MB pewnie daloby sie "przywrocic", ale nie nowoczesne dyski.

    przeczytanie do konca naprawde az tak bolalo? <rs>

  • 20. Data: 2013-01-12 03:15:44
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "chwdp" napisał w wiadomości grup

    >poradzcie co poczynic.
    >sprzedaje kilka dyskow i kart pamieci i w zwiazku z tym nie chcialbym zeby
    >ktos odzyskal moje dane.
    >jak na razie to przeformatowalem dyski lacznie z zaszyfrowaniem truecrypt,
    >pozniej pousuwalem i pozakladalem kilkadziesiat partycji na kazdym dysku,
    >po czym znow usunalem :>

    >z kartami pamieci podobnie truecrypt po calosci a pozniej kilkukrotne
    >formatowanie pelne (cokolwiek to znaczy) a dwoch aparatach canona.

    >obecnie po dyskach jade file shredderem na opcji shred free space.

    >czy te metody wystarcza?

    Bond? James Bond? :)