  • 71. Data: 2013-01-17 15:30:37
    Temat: Re: kasowanie danych bezpowrotne
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał:

    > nie wiem co robi konsolowy "format /u" bo nie uzywam nieudokumentowanych*
    > funkcji programow jezeli zalezy mi na bezpieczenstwie

    Co niby jest nieudokumentowaną funkcją? Format /u ? Proponuję znaleźć w sieci
    polecenia DOS i poduczyć się. A do tego czasu przestać pisać w tym wątku.

    Pzdr

  • 72. Data: 2013-01-17 17:27:39
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Kamil" <k...@n...pl> wrote in message
    > Co niby jest nieudokumentowaną funkcją? Format /u ?

    no to zarzuc dokumentacje do format /u pod windowsem

    to ze ten parametr jest prawdopodobnie jakos obslugiwany przez
    program w binarce widze, ale w dokumentacji o tym ani slowa,
    nawet pomoc programu na ten temat milczy

    za to mam tone programow ktore dokladnie pokazuja jak dzialaja,
    maja mozliwosci i logi\raporty znacznie bardziej rozbudowane
    i generalnie wiadomo co robia

    > Proponuję znaleźć w sieci polecenia DOS i poduczyć się.

    podejrzewam ze nie potrzebuje, zwracam uwage jedynie ze uzywanie
    nieudokumentowanych opcji w raczej topornym programie niekoniecznie
    musi byc sensownym rozwiazaniem z punktu widzenia bezpieczenstwa danych

  • 73. Data: 2013-01-18 00:05:11
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał:

    > no to zarzuc dokumentacje do format /u pod windowsem

    > podejrzewam ze nie potrzebuje ...

    Podejrzewam nieleczalną tępotę. Ja o poleceniach DOS, a Ty o WIndows.

    PLONK

  • 74. Data: 2013-01-18 13:40:51
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Kamil" <k...@n...pl> wrote in message
    > Podejrzewam nieleczalną tępotę. Ja o poleceniach DOS, a Ty o WIndows.

    z cyklu 'trudne slowa' - kontekst

  • 75. Data: 2013-01-18 14:00:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-01-17 17:27, m4rkiz pisze:

    > no to zarzuc dokumentacje do format /u pod windowsem

    Musiałby połowę komend z czasów DOS-a Tobie opisać (ja np. korzystam z
    paru DOS-owych komend, które szybko pozwalają mi na wykonanie pewnych
    operacji, których wykonana przez GUI Windows w prosty sposób odmawia,
    ale to już OT).

    A "u" w komendzie format /u znaczy tyle, co skrót od słowa
    "unconditioned" (bezwarunkowe) -
    <http://www.mdgx.com/secrets.htm#FORMAT-U> Owszem, gdy wpiszesz w
    konsoli Windows pomoc komendy format /? to nie ma tej opcji na liście,
    ale w MS-DOS była.

    Format z przełącznikiem U zapobiegał po prostu wykonaniu komendy
    UNFORMAT (była też i UNDELETE) na przypisanym do literki nośniku.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 76. Data: 2013-01-18 17:20:21
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Krystek" <s...@k...art.pl> wrote in message
> [...]
    > których wykonana przez GUI Windows w prosty sposób odmawia, ale to już OT).

    nie, nie musialby, zaczynalem od pc xt i doskonale wiem o co chodzi

> [...]
    > (bezwarunkowe) - <http://www.mdgx.com/secrets.htm#FORMAT-U> Owszem, gdy
    > wpiszesz w konsoli Windows pomoc komendy format /? to nie ma tej opcji na

    to ze byla pod innym systemem, nie rozwijanym od 15 lat nijak sie ma
    do sprawy - nie uzywamy tu czystego dosa tylko konsole windows z
    zupelnie innymi binarkami ktore nijak nie musza byc zwiazane z tymi
    z windows me i starszymi, a pewnie zostaly pare razy przepisane od
    tego czasu

    > Format z przełącznikiem U zapobiegał po prostu wykonaniu komendy UNFORMAT
    > (była też i UNDELETE) na przypisanym do literki nośniku.

    owszem, ale dzis jest conajmniej nieudokumentowany i nie ma pewnosci
    co dokladnie zrobi skoro producent softu nie przewiduje wykorzystania
    tej binarki z takim przelacznikiem