    Subject: Re: kasowanie RTG
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>
    Date: Mon, 26 Aug 2019 14:47:11 +0200

    > Dlatego, że każdy z nich dostanie 1/4 fotonów w porównaniu z tym
    > dużym. Takie trudne do zrozumienia? Poziom szumów rośnie o dwa bity -
    > 12 dB. To bardzo dużo.

    Chyba trochę przesadziłeś. Przy 1/4 powierzchni stosunek sygnału do
    szumu pogorszy się dwukrotnie. Aparaty o małej matrycy stosują często
    uśrednianie, właśnie z czterech pikseli. To w zasadzie daje taki sam
    S/N, jak jeden duży piksel. Ale nazywa się, że matryca ma 48 milionów
    pikseli :-)
    W praktyce jednak większe niż powierzchnia piksela znaczenie ma
    technologia. A tu nastąpił bardzo duży postęp, mój APSC daje użyteczny
    obraz przy ISO 6400, nie do pomyślenia parę lat temu.

    P.P.