  • 11. Data: 2013-03-09 14:17:53
    Temat: Re: kamerka termowizyjna za $150
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Bezznaczenia" <k...@p...com> napisał w wiadomości
    news:khf586$fgj$1@speranza.aioe.org...
    > Wybacz ale za stary jestem zebym podsuwal ci gotowe info jak napisalem
    > wczesniej link byl nawet na grupie jakies 3-4 lata temu przerobka z kamery
    > od telefonu nokia doskonale widzialo podczerwien te nas interesujaca czyli
    > widmo cieplne.

    To znaczy, że tego info nie masz. Trudno. To nie był mój argument, więc
    szukać nie będę, nawet jeśli mogę. Jakaś Nokia... heh, nienie. Dzwonili, ale
    nie wiadomo, w którym kościele, tyle na razie to znaczy, nie więcej. Więc 2
    rzeczy - poprzyj swój argument, oraz pisz porządnie (interpunkcja,
    ortografia), inaczej, sory, "do widzenia się z panem". Na tym zakończyłem
    wymianę zdań :)

  • 12. Data: 2013-03-09 18:48:06
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    W dniu 2013-03-09 14:17, Anerys pisze:

> [...]
    > Więc 2 rzeczy - poprzyj swój argument, oraz pisz porządnie
    > (interpunkcja, ortografia), inaczej, sory, "do widzenia się z panem". Na

    Ja tez nie slij juz tego spamu !

    Dla inteligentnego czlowieka brak ogonkow nie stanowi problemu .

  • 13. Data: 2013-03-09 19:52:29
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    http://www.youtube.com/watch?v=TUtBuOHfxnA

    prosze cie bardzo jest tego w chuj za grosze trzeba tylko troche ruszyc
    dupa reka i glowa.

  • 14. Data: 2013-03-09 21:56:32
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Bezznaczenia" <k...@p...com> wrote in message
    > http://www.youtube.com/watch?v=TUtBuOHfxnA
    > prosze cie bardzo jest tego w chuj za grosze trzeba tylko troche ruszyc dupa
    > reka i glowa.

    ale tu nie chodzi o bliska podczerwien 0,75-1,4 um tylko o urzadzenie z
    deklarowanym zakresem 7um - 14um

    tego zadnym webcamem z przeswietlonym negatywem nie zrobisz

    o ile bedzie dzialalo tak jak deklaruja i bedzie kosztowalo tyle
    ile pisza to jest to kompletna "rewolucja cenowa" w termowizji

  • 15. Data: 2013-03-09 22:48:21
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    W dniu 2013-03-09 21:56, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > o ile bedzie dzialalo tak jak deklaruja i bedzie kosztowalo tyle
    > ile pisza to jest to kompletna "rewolucja cenowa" w termowizji

    Ale wlasnie ta bliska jest wykorzystywana w termografii i jesli o to
    chodzilo to webcamera wystarczy .

  • 16. Data: 2013-03-09 22:53:14
    Od: Jacek Radzikowski <j...@n...spam.com>

    Bezznaczenia wrote:
    > Ale wlasnie ta bliska jest wykorzystywana w termografii i jesli o to
    > chodzilo to webcamera wystarczy .

    Nie jest. Termiczna podczerwień to to dalekie IR. Bliskie nadaje
    się do oglądania pilota i roślinek. Z kamerki z krzemowym sensorem
    nie zrobisz kamery termicznej bo czułość krzemu kończy się na długo
    zanim rozpoczyna się termiczne IR.

    pzdr.
    j.

  • 17. Data: 2013-03-09 23:36:02
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    W dniu 2013-03-09 22:53, Jacek Radzikowski pisze:

> [...]
    > się do oglądania pilota i roślinek. Z kamerki z krzemowym sensorem
    > nie zrobisz kamery termicznej bo czułość krzemu kończy się na długo

    Taa to ciekawe dlaczego stosuje sie filtry IR, zerknij tylko do youtuba
    nagrania zwykla kamera z filtrem IR obiektow takich jak piece tudziez
    slynny problem z kuchenkami ktorych plyty swieca dlugo po wylaczeniu.

    Powtarzam jeszcze raz kamery CCD sa z metra ciete w fabryce i rozrzut
    parametrow jest tak duzy ze nikomu nie chce sie tego przerabiac. A te
    "specjalne" to tylko belkot marketoingowy ktoremu ulegles ty i wielu
    tobie podobnych.

  • 18. Data: 2013-03-10 00:01:05
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Taa to ciekawe dlaczego stosuje sie filtry IR, zerknij tylko do youtuba
    > nagrania zwykla kamera z filtrem IR obiektow takich jak piece tudziez slynny
    > problem z kuchenkami ktorych plyty swieca dlugo po wylaczeniu.

    zeby eliminowac BLISKA PODCZERWIEN, w 99% zastosowan domowo warsztatowych
    ona mnie jednak nie interesuje

    > Powtarzam jeszcze raz kamery CCD sa z metra ciete w fabryce i rozrzut
    > parametrow jest tak duzy ze nikomu nie chce sie tego przerabiac.

    owszem, tylko dalej chodzi jedynie o bliska podczerwien a nie o termowizje
    ktora moglaby miec jakiekolwiek znaczenie praktyczne

    > A te "specjalne" to tylko belkot marketoingowy ktoremu ulegles ty i wielu
    > tobie podobnych.

    skoncz bajac i doczytaj dlaczego praktycznie nic ponad 1150nm na
    krzemowym przetworniku nie zobaczysz

    rozumiesz ze gowniatymi webcamami mozesz conajwyzej poogladac rzeczy majace
    po kilkaset stopni celsjusza a faktyczna termowizja powinna sie w naszych
    domowych warunkach zaczynac przynajmniej od -20?

  • 19. Data: 2013-03-10 00:39:44
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    > rozumiesz ze gowniatymi webcamami mozesz conajwyzej poogladac rzeczy majace
    > po kilkaset stopni celsjusza a faktyczna termowizja powinna sie w naszych
    > domowych warunkach zaczynac przynajmniej od -20?

    Mylisz czułość z zakresem czestotliwosci. "Zwykla" kamera CCD taka np
    jak ta z linku ktory podałem ale ty nawet nie raczyles go obejrzec do
    konca pokazuje na prostym przykladzie lutownicy zakres dzialania takiej
    kamery. jesli ona to widzi tzn promieniowanie cieplne to jest Ok
    nastepny problem to soczewki i filtr ktore nie moga pochlaniac
    podczerwieni a eliminowac widmo widzialne i to jest wiekszy problem niz
    zakres widma ktory widzi webkamera.

    Tak wiec panowei naganiacze idzicie szukac glupszego od siebie gdzie
    indziej.

  • 20. Data: 2013-03-10 01:14:46
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Mylisz czułość z zakresem czestotliwosci.

    nie myle tylko pokazuje na przykladzie dlaczego hacki webacmow nie maja
    prawa byc przydatne

    > "Zwykla" kamera CCD taka np jak ta z linku ktory podałem ale ty nawet nie
    > raczyles go obejrzec do konca pokazuje na prostym przykladzie lutownicy zakres
    > dzialania takiej kamery.

    mam tak zrobionego vx-1000 i po raz kolejny ci pisze ze jest to kompletnie
    nieprzydatne, chyba ze chesz patrzyc przez cole czy sprawdzac banknoty

    > jesli ona to widzi tzn promieniowanie cieplne to jest Ok

    nie widzi interesujacego nas w termowizji zakresu, to zamyka temat

    > nastepny problem to soczewki i filtr ktore nie moga pochlaniac podczerwieni a
    > eliminowac widmo widzialne i to jest wiekszy problem niz zakres widma ktory
    > widzi webkamera.

    webkamera nie ma prawa pokazac nic sensownego po 1150nm, niezaleznie od
    zastosowanych filtrow czy soczewek

    > Tak wiec panowei naganiacze idzicie szukac glupszego od siebie gdzie indziej.

    zalozmy na chwile ze masz racje i przedstaw mi jakikolwiek dzialajacy
    sprzet ktorym moge sobie poogladac temperatury domu, pcb czy podlogowki

    bonusowe punkty za kazdego dolara ponizej $500

    a jak juz zrozumiesz ze nawet *gdybys* mial racje to i tak nic z tego nie
    wynika bo niezaleznie od twoich przekonan nie znajdziesz i nie zrobisz
    uzytecznej termowizji za mniej niz ~$2000 za ktore mozna u chinczykow
    kupic najtansza kamerke w okolicach 80x60 pixeli to zauwazysz ze
    wspomniane tu $150 za (potencjalnie) dzialajace rozwiazanie to ponad
    10 razy mniej niz obecne minimum