  • 51. Data: 2009-03-09 07:51:08
    Temat: Re: kamera termowizyjna - pomiar przez szyb
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Uzytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisal w
    wiadomosci news:gotgaf$76b$3@news.onet.pl...
    > Starczy zelu napuscic do srodka z indexem takim samym jak szkla. Nie wiem
    > tylko co z izolacja cieplna by bylo (pewnie gorsza).

    To juz nic nie dotrze do absorbera przez tak gruba warstwe :)
    Róznica w grubosci szkla 1 milimetra ma spore znaczenie a co dopiero takie
    wypelnienie.

    Marek

  • 52. Data: 2009-03-09 08:02:57
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Wiesław Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Przykrycie szybą potrzebne jest w miejscach o niskiej temperaturze
    > otoczenia (np. w Polsce) ze względu na duże straty, powodowane
    > rozgrzewaniem powietrza. Zamknięcie rozgrzanego powietrza w skrzynce
    > kolektora znacząco te straty zmniejsza. Szyby powinny być dobrym
    > izolatorem ciepła i odporne na zmiany temperatury. Ich własności optyczne
    > są mało istotne.

    No i napisałes to samo co ja przecież. Z tą róznica że nie znacząco w
    stosunku do ilości uzyskanej energii
    bez przykrycia. Jak nie wierzysz to dotknij nieosłoniętej czarnej blachy
    albo choćby parapetu na słońcu podczas niskich temperatur.
    Zdiwisz się!
    Przeczytaj wpierw dokładnie wszystko i na temat i dopiero zacznij sie
    wymądrzać.

    > Proponuję jednak trochę poczytać na ten temat, a potem brać udział w
    > dyskusjach.

    Wzajemnie !

    Marek

  • 53. Data: 2009-03-09 08:38:59
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Proponuję się trochę doszkolić a potem odpowiadać. Nie jest dobrze
    > dezinformować innych.

    Prosze bardzo!
    Około połowy energii promieniowania zawiera się w świetle widzialnym i UV.
    Druga połowa energii dociera do ziemi podczerwieni bliskiej i średniej.
    Ultraviolet i bliski ultraviolet razem wzięte (<350nm) to około 120W/m2
    Widzialne około (400-700nm) 522W/m2
    Bliska podczerwień (700-1000nm) 309W/m2
    Podczerwień (>1000nm) 417W/m2

    Zobacz wykres irradiancji poza atmosfera i porównaj go do wykresu
    irradiancji
    na poziomie morza.
    Proponuję sie troche podszkolić a dopiero odpowiadać.
    Sam dezinformujesz innych.

    Marek

  • 54. Data: 2009-03-09 10:44:46
    Temat: Re: kamera termowizyjna - pomiar przez szybę
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Mirek wrote:

    > Niestety kolego: czujki dualne stosuje się żeby wyeliminować fałszywe
    > alarmy od ruchów nagrzanego powietrza. Alarm ma być wtedy, gdy
    > zadziałają oba tory na raz. Sama czujka mikrofalowa mogła by się
    > załączać np. gdy ktoś przechodzi za ścianą.

    No a bajer zwany 'anty maskowanie'? Myslalem ze to od tego problemu jest
    szczerze. Ale jak piszesz to tak pewnie jest. Tak wiec antymaskowanie jest tym
    czego szukamy na zlodzieja "szklarza"?

  • 55. Data: 2009-03-09 11:20:04
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Papkin wrote:

    > No a bajer zwany 'anty maskowanie'? Myslalem ze to od tego problemu jest
    > szczerze. Ale jak piszesz to tak pewnie jest. Tak wiec antymaskowanie
    > jest tym czego szukamy na zlodzieja "szklarza"?

    Nic się nie martw - po pierwsze, ze szybą przed sobą przejdziesz tylko w
    przypadku, gdy masz jednakowy rozkład temperatur w pomieszczeniu - a
    zwykle tak nie jest. Co z tego, że zasłonisz siebie jak przechodząc
    zasłonisz cieplejszy fragment ściany, grzejnik, zimniejsze okno czy drzwi.
    Po drugie - czujki podczerwieni pasywnej zwykle nie są jedynymi
    czujnikami nawet w biednym mieszkaniu, o bankach nie wspominając.
    Po trzecie - ciężko wejść przez zamknięte drzwi i coś wynieść niosąc
    cały czas powoli przed sobą szybę.

    Antymasking to zupełnie inna sprawa i realizowany jest różnie - lepiej
    lub gorzej, ale chodzi raczej o zasłonięcie czujnika podczas normalnego
    funkcjonowania obiektu, gdzie każdy może wchodzić do pomieszczeń, a
    alarm jest rozbrojony.

    Mirek.

  • 56. Data: 2009-03-09 11:33:28
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

> [...]
    > nawet w biednym mieszkaniu, o bankach nie wspominając.
    > Po trzecie - ciężko wejść przez zamknięte drzwi i coś wynieść niosąc cały

    Na Discovery testowali coś takiego że na długiej wędce wieszali tuż przed
    czujką, małą prostokątną szybę, po czym klient wszedł do pomieszczenia
    normalnie ubrany. Skakał i tańczył. Żadengo alarmu nie wyzwolił.

    Marek

  • 57. Data: 2009-03-09 11:40:05
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    yes wrote:

    > :) odpowiem krótko - odbija się.

    No to teraz proponuję następne doświadczenie: Twojej twarzy (36,6^C) nie
    widać przez szybę - prawda? A coś cieplejszego - żelazko? (100-200^C),
    lutownicę? (~300^C), żarówkę (tu możesz regulować temperaturę, ale już
    jedna szyba po drodze jest), płomień świecy, Słońce? Nie wiem jakie sa
    możliwośći tej kamery - nie uszkodź jej.
    Sprawdź też czy się odbija i porównaj obraz bezpośredni z przechodzącym
    i z odbitym.
    Czekamy na zdjęcia.

    Mirek.

  • 58. Data: 2009-03-09 11:47:02
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    marko1a wrote:

    > Na Discovery testowali coś takiego że na długiej wędce wieszali tuż przed
    > czujką, małą prostokątną szybę,

    Zwykłą czujkę tak "zrobisz" - jak tylko masz którędy wsadzić tą wędkę i
    nie musi być nawet szyba.

    Mirek.

  • 59. Data: 2009-03-09 11:53:56
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Zwykłą czujkę tak "zrobisz" - jak tylko masz którędy wsadzić tą wędkę i
    > nie musi być nawet szyba.

    Wiem. Mam kamerę. I nawet palec w butelce PET po wodzie mineralnej znika :)

    Marek

  • 60. Data: 2009-03-09 16:52:29
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "marko1a" napisał:
    > Jakie ma znaczenie rozważanie "dlaczego" ?
    > Mają dużo niższą i tegi nie ukrywaja nawet producenci.

    no właśnie mnie bardzo interesuje dlaczego, a nie co włądza mówi i tak ma
    być!:O)
    bo ja nie widzę przyczyny dla której absorber w kol.próż. miałby miec
    mniejszą zdolność pochłaniania światła niż absorber w kol.pła. (na dodatek
    wykonane z tego samego materiału)

    > Ilu producentów ma takie coś? Ja nie zauważyłem.

    nie wiem co ludziska kupują, ale jak przeglądałem w czasopiśmie kolektory to
    większosć miało szyby (próżniowe i płaskie)

    > A co z hitem reklamowym "szybka i bezproblemowa wymiana rur" ? Jak
    > ściągnąć taflę szyby na dachu przy wymianie rur ?

    no własnie taka szyba zabezpiecza też przed tłuczeniem rur przez grad i
    takie tam:O)