  • 21. Data: 2014-05-21 16:19:55
    Temat: Re: kamera cofania
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Robson wydumał(a) w news:llichr$h6j$1@mx1.internetia.pl :
    samochodowe_c537_cc0.
    > Ale przeczytałeś, że chodzi mi tylko o przykład typu kamery a nie o cenę,
    > każdy zainteresowany dopasuje sobie sam, jak będzie wiedział czego szukać.

    Yhm, przeczytałem że chodzi o przykład. Ja podałem przykład inny i lepszą
    cenę jak i wiecej opcji wyboru. Sorry jesli poczułeś się urażony że ktos ma
    inny przykład :>

    > Jako ciekawostkę powiem, że są też kamery cofania bezprzewodowe.

    No są ale zasilanie też trzeba im podać. Jeden kabelek mniej ale sporo
    drożej. Tam gdzie podałem linka, jest jakby wiecej opcji/mozliwości
    obejrzenia sobie w jednym miejscu róznych kombinacji, łacznie z 4 kamerami
    czy nawet z rejestratorami. Kazdy sobie coś obejrzy a kupi np na Allegro.
    Chyba kazdemu chodzi o to aby znaleźć dobre, trwałe rozwiazanie za niewielką
    cenę i gwarancję, która nie jest problematyczna. Prawda? Też nie reklamuję
    jakby co :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 22. Data: 2014-05-21 17:53:01
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-05-21 16:06, MichaelData(R) wrote:
    > AL wydumał(a) w news:lli9tu$v3s$1@dont-email.me :
    o-i-kamera-cofania-dri

    > Przeciez to jest ok 3-5cm nizej niż w lampie oswietlenia tablicy :>

    moja kamera jest fabrycznie ukryta pod listwa otwierania tylnej klapy
    (obok lampek podswietlenia tablicy) przynajmniej 50cm wyzej od tego auta
    (tylna klapa i do tego SUV), a i tak przy ddzystej pogodzie potrafi byc
    zachlapana, ze prawie nic przez nia nie widac.
    Lampki podswietlenia sa skierowane w dol, oczko kamery do tylu - zobacz
    sobie jak wiosna/jesienia wygladaja tylne czesci aut (te pionowe).

    > Spoko, takie sytuacje mam już opanowane a co do kamer (co prawda nie
    > wszystkie) to one mają "wbudowane" paski/pola i nie jest potrzebny zaden
    > specjalny wyświetlacz. Masz to już "wmontowane" w obraz z kamery.

    no przeciez o tym mowie

    > "Wyświetlany obraz: Funkcja Mirror - obraz widziany jak w lusterku
    > wstecznym z podziałką ułatwiającą ocenę odległości"
    > np:
    > https://sklep.delta.poznan.pl/kamera-samochodowa-car
    -u33_c539_p4203.html

    no nie spotkalem sie z kamera cofania (zwlaszcza ta fabryczna), ktora by
    wyswietlala inaczej jak 'mirror'. Inaczej to bylby bezsens.

  • 23. Data: 2014-05-21 20:27:53
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Mozna sobie (ja tak planuję) kupić ramkę tablicy z kamerą. Dziura pod
    > tablicą na kabelki nie szpeci i teoretycznie nigdy nie jest widoczna.
    > http://kut.as/0s9v

    Tak ogólnie:
    im niżej tym gorzej. No chyba że ktoś dostanie gwarancje tych 170stopni.
    Poprostu zamiast widzieć wszystko za autem, będzie widać centralną sekcje.

    oczywiście kamera MISI mieć MIRROR. jak nie odwróci obrazu - mija się
    to z celem.

    ToMasz

  • 24. Data: 2014-05-22 13:46:37
    Od: Robson <r...@...pl>

    > No są ale zasilanie też trzeba im podać. Jeden kabelek mniej ale sporo
    > drożej. Tam gdzie podałem linka, jest jakby wiecej opcji/mozliwości

    nie chodzi mi o jeden kabelek mniej, tylko instalacja kamery z WiFi
    sprowadza się do pociągnięcia zasilania np. od żarówki światła
    wstecznego. Wszystkiego ok.70cm ;)

  • 25. Data: 2014-05-22 16:03:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-21 16:19, MichaelData(R) pisze:
> [...]
    >
    > No są ale zasilanie też trzeba im podać. Jeden kabelek mniej ale sporo
    > drożej. Tam gdzie podałem linka, jest jakby wiecej opcji/mozliwości

    Niekoniecznie drożej.
    Poszukaj sobie Lark FreeBird z serii WCAM - nawigacja z bezprzewodową
    kamerką. Nawigacja Larka taka sobie, ale kamerka (z doświetleniem)
    całkiem dobra.
    Tylko jeden problem: ppracy z AutoMapą "zamraża" obraz z kamery (nie
    wraca do aplikacji AutoMapy) - tak miałem ok. 2, może 3 lata temu na 3
    różnych Larkach. Nie wiem, czy problem jest już opanowany.

    Moim zdaniem warto kupić nawet tylko dla samej kamery i odbiornika -
    kompatybilnego z innymi nawigacjami z wejściem Video.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2014-05-23 01:44:03
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Robson" wydumał(a) w wiadomości ID news:llkp29$esm$1@mx1.internetia.pl
    > nie chodzi mi o jeden kabelek mniej, tylko instalacja kamery z WiFi sprowadza
    > się do pociągnięcia zasilania np. od żarówki światła wstecznego. Wszystkiego
    > ok.70cm ;)

    Ale dziurę na kabelek trzeba zrobić :) W sumie to się zawsze dziwię, że w
    obecnych czasach ktoś ma opory aby dziury potrzebne robić. Przecież to nie psucie
    a modyfikacja...no chyba że przy sprzedaży chce demontować :D

    Tak generalnie to kamerki bezprzewodowe są raczej alternatywą niż tradycyjne. Ale
    jak ktoś ma kaprys, to zakłada.

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 27. Data: 2014-05-23 02:01:58
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Adam" wydumał(a) w wiadomości ID news:lll040$gk8$1@usenet.news.interia.pl
    [...]
    :>
> [...]
    > Moim zdaniem warto kupić nawet tylko dla samej kamery i odbiornika -
    > kompatybilnego z innymi nawigacjami z wejściem Video.

    Rezczywiście cena dobra ~300zł.
    Wiesz, jak ktoś lubi dodatkowy "zasłaniacz" przedniej szyby to OK. Ja już raczej
    wyrosłem z tego. Telefon, GPS, rejestrator, tak miałem i mam w zależności w co
    wsiadam. W nowszych samochodach można zaobserwować trend większego ekranu w
    centrum sterowania czyli "radio" i tutaj się raczej skłaniam. Mam 3 auta i jakoś
    najlepiej jeździ mi się VANem ostatnio. Pomimo dużej szyby jak i miejsca,
    zaczynają mnie drażnić "przesłaniacze", czego nie mogę powiedzieć o pojazdach
    "niższych". Jest to efekt wysokści jak i kąta patrzenia. W niskim pojeździe nie
    przeszkadzają mi gadgety ale wyższy, z odległą szybą, szerokimi słupkami raczej
    skłania mnie do patrzenia w dół niż w górę. OK kamerka cofania jest do jazdy
    wstecz ale mimo wszystko spory ekran gdzieś trzeba zamocować. Przyzwyczaiłem się
    do rejestratora, który też bierze udział w całości i raczej wykombinowałem że
    kamerka z przodu jak i z tyłu pojazdu bierze udział w rejestracji i służy
    dodatkowo do manewrów. Całość oglądalna jest na 7 calowym ekranie który jest w
    "radiu" 2DIN i nie zasłania przedniej szyby. Co komu potrzebne... :)
    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 28. Data: 2014-05-23 02:14:23
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "AL" wydumał(a) w wiadomości ID news:llii4t$1sk$1@dont-email.me
    [...]

> [...]
    > Lampki podswietlenia sa skierowane w dol, oczko kamery do tylu - zobacz sobie
    > jak wiosna/jesienia wygladaja tylne czesci aut (te pionowe).

    Generalnie zależy to od modelu samochodu i "zawirowań". Zobacz sobie jak
    wyglądają samochody zabrudzone z dużym "tyłem" i z małym. SUV czy VAN ma spore
    zawirowania i prawie zawsze jest zabrudzony czgo nie można powiedzieć o
    mniejszych pojazdach.

    > no przeciez o tym mowie

    Sorry, użyłeś słowa "wyświetlaczy" więc zrozumiałem, że tam jest umieszczona
    skala :)

> [...]
    > no nie spotkalem sie z kamera cofania (zwlaszcza ta fabryczna), ktora by
    > wyswietlala inaczej jak 'mirror'. Inaczej to bylby bezsens.

    Chodziło mi o "podziałką ułatwiającą ocenę odległości" nie mogłem zacytować
    połowy tekstu :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 29. Data: 2014-05-23 12:31:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-23 02:01, MichaelData(R) pisze:
> [...]
    > oglądalna jest na 7 calowym ekranie który jest w "radiu" 2DIN i nie
    > zasłania przedniej szyby. Co komu potrzebne... :)

    Nie napisałem chyba dokładnie:
    Możesz kupić Larka tylko dla kamery i odbiornika, zaś navi odsprzedać.
    Odbiornik kamery podpinasz do czego chcesz - masz tam zwykłe wyjście
    Video i sygnał przełączający (informujący o pracy kamery).

    Ja też teraz jeżdżę średnim autem (Pajero II Long) i myślałem "wszystko"
    wrzucić do konsoli środkowej 2 DIN. Jednak doszedłem do wniosku, że
    radio ma robić tylko za radio i ewentualnie odtwarzacz DVD, zaś navi
    (6") robi za navi i monitor cofania, gdyż:
    - czasami navi biorę do innego auta
    - mając navi i radio w jednym, mogą być problemy z równoczesną obsługą

    Ja jestem z tych, co lubią jeden klawisz/suwak/przełącznik do jednej
    funkcji ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam