  • Data: 2010-08-02 21:41:04
    Temat: Re: kalkulator mocy na zenfist.pl
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-02 23:38, deepblue pisze:
    > Mój akurat był dość regularnie przedmuchiwany. Po padnięciu rozkręciłem
    > i były tylko minimalne ilości kurzu. Kiepskiej jakości kondensatory, ot
    > co. Ale to chyba standart w tych czasach - sprzęt ma wytrzymać tylko do
    > końca gwarancji...
    No bo producent musi wycelować w kompromis:
    - zasilacz ma być cichy, więc wentylator ma jak najwolniej się kręcić,
    więc będzie w zasilaczu ciepło...
    - zasilacz ma mieć przyzwoitą cenę, więc nie można dać za dużo drogiego
    aluminium na radiatory, nie można dać zbyt drogich kondensatorów, a
    jeszcze trzeba zarobić...
    Więc tanie (albo po prostu "zwykłe") kondensatory mają w podwyższonej
    temperaturze krótkie życie, w dodatku elementy grzejące się są słabo
    chłodzone bo klient chce mieć cicho, a radiatory do tranzystorów/diód są
    niewielkie i podnoszą ogólną temperaturę wewnątrz...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173