  • 1. Data: 2010-09-17 23:34:08
    Temat: juz sie mendom nie podoba...
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    http://moto.onet.pl/1625814,1,sprowadze-audi-bez-akc
    yzy-8230,artykul.html?node=13

    Najciekawsza jest ta czesc:

    "Proceder ten spotkał się z ostrym sprzeciwem Związku Dealerów Samochodów,
    który wystosował list otwarty do ministra finansów Jacka Rostowskiego w
    sprawie nasilającego się zjawiska sprowadzania do Polski samochodów
    osobowych, rejestrowanych za granicą jako auta ciężarowe, i unikania w ten
    sposób płacenia akcyzy."

    No bo w koncu nalezy kupic nowego DUSTERa zamiast uzywanego TOUAREGa. Do
    tego nalezy obowiazkowo jezdzic do serwisu aby nie stracic "gwarancji" i dac
    sobie wgrac odpowiedni soft aby turbiny nie zepsuc... A w razie padnietych
    wtryskiwaczy, przyjac z pokora decyzje o odrzuceniu roszczen z powodu
    kiepskiego paliwa sprzedawanego na "polskich" stacjach!

    --
    Picasso

  • 2. Data: 2010-09-18 07:32:44
    Temat: Re: juz sie mendom nie podoba...
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > padnietych wtryskiwaczy, przyjac z pokora decyzje o odrzuceniu roszczen z
    > powodu kiepskiego paliwa sprzedawanego na "polskich" stacjach!

    A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu na
    ciężarówkę?
    Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie
    płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po
    ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje
    ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.

    Jurand.

  • 3. Data: 2010-09-18 10:19:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Sep 2010 07:32:44 +0200, Jurand wrote:
> [...]
    >ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.

    Czekaj czekaj .. jestes pewien ze delikwent nie wygra w koncu w
    sadzie, bo skoro upowazniony przez producenta Audihandel Goerlitz
    napisal ze to jest ciezarowka o ladownosci 505kg, to w calej Unii to
    obowiazuje.

    I jeszcze bym sie wczytal uwaznie w ustawy .. bo chyba akcyzie
    samochody ciezarowe nie podlegaja wcale, a nie tylko te ktore maja
    ladownosc, rozmiar itp.

    J.

  • 4. Data: 2010-09-18 10:22:51
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 18.09.2010 Jurand <j...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.
    po roku to mozna bezpiecznie przerobic na osobowy (przynajmniej jezeli chodzi o
    vat, odnosnie akcyzy nie znam przepisow).

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 5. Data: 2010-09-18 10:38:05
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.

    Od czasu zmiany sposobu naliczania akcyzy sprowadzilem w ten sposob 4
    samochody jako ciezarowe, w tym jeden mam caly czas na stanie. Gdyby bylo
    tak jak piszesz, to bym nigdy sie na to nie zdecydowal. Doskonale wiem jak
    bola tego typu podliczenia "do tylu", z tym, ze ja sprowadzalem SUVy ktore
    na terenie PL sa sprzedawane z powodzeniem jako ciezarowki. Na temat
    osobowek nic nie wiem, ale jesli ladownosc jest taka jak w przepisach i jest
    kratka to gowno moga zrobic. Do tego jesli nawet tej kratki nie ma, to w
    razie wezwania do US/UC jestes ja w stanie zamontowac w ciagu jednego dnia.
    Moja zona jezdzi bez kratki co czasami na kontrolach konczy sie glupimi
    tekstami ale ogolnie uchodzi plazem...

    Wiec jak jest?!
    Jako nowe ma prawo byc ciezarowka a juz jako uzywka juz nie?
    Troszeczke sprzedaz spadla i juz zaczynaja sie podchody jak by tu ograniczyc
    indywidualny import!

    --
    Picasso

  • 6. Data: 2010-09-18 11:58:29
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    > dnia. Moja zona jezdzi bez kratki co czasami na kontrolach konczy sie
    > glupimi tekstami ale ogolnie uchodzi plazem...

    Jeżeli kupiłeś za granicą CIĘŻARÓWKĘ, która wyjechała z salonu jako auto
    ciężarowe i ma stosowną na to homologację - nie ma problemu.
    Jeśli kupiłeś auto, które wyjechało z salonu z homologacją na osobowy, a
    potem ktoś przerobił to na ciężarowe i wypchnął do Polski - jest podstawa,
    żeby naliczyć normalną akcyzę. Wszystko znajduje się w oryginalnych
    dokumentach homologacyjnych auta.

    Jurand.

  • 7. Data: 2010-09-19 10:29:40
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > podstawa, żeby naliczyć normalną akcyzę. Wszystko znajduje się w
    > oryginalnych dokumentach homologacyjnych auta.

    Gdyby bylo to takie proste, to juz zrobiliby z tym porzadek.
    jak niby urzedy maja dotrzec do homologacji kazdego samochodu osobno ?
    Uwazasz, ze fabryka nie ma lepszych rzeczy do roboty jak wysylac oryginalna
    homologacje na zadanie jakiegos pazernego polskiego urzedu? Ponadto w
    dokumentach (przynajmniej w tych z DE) nie ma nigdzie napisane kto dokonal
    zmiany a w samochodach ze stanow wystarczy zapis na fakturze zakupu "truck"
    i oclenie samochodu w Hamburgu lub w NL. Do tego musza udowodnic, ze
    samochod nie jest wykorzystywany jako ciezarowy, oczywiscie w tym moga pomoc
    policjanci zatrzymujac samochod bez kratki lub z 5 osobami na pokladzie...

    Zreszta - od jednego handlarza slyszalem, ze proceder ma byc ukrocony
    odpowiednimi przepisami z koncem tego roku. Ciekawe tylko czy z inicjatywy
    dealerow czy samych urzedow...

    --
    Picasso