  • Data: 2013-04-30 11:40:53
    Temat: Re: jsp vs php
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-04-28 20:14, M.M. wrote:
    > Nie wiem czy to dobra grupa na taki wątek, ale spróbuję.
    >
    > W php klepię od dawna (z przerwami). Choć php źle słynie jako
    > język programowania, to nie mam problemów żeby wykonać w tym
    > małą lub średnią aplikację webową, nie dostrzegam jakiś specjalnych
    > problemów ze strony języka php, a nawet lubię. Niemniej często
    > spotykam się z opiniami że JSP jest znacznie lepsze, bo to java -
    > czyli lepszy język. W związku z tym mam pytanie, czy jest na
    > forum ktoś, kto ma doświadczenie zarówno w php jak i jsp i jakie
    > najważniejsze wady/zalety widzi pomiędzy tymi dwoma technologiami
> [...]

    1. W "golym" JSP od czasow juz niepamietnych nikt rozsadny nie tworzy
    aplikacji. Struts to minimum, zas w naszych czasach to JSF (pomijajac
    oczywiscie architekture "pure" ajax - wtedy to GWT lub
    biblioteki/frameworki JS + serwlety)

    2. Jaki projekt?

    Abstrahujac od zalet/wad samego jezyka istotne jest chociazby, czy i
    jak/gdzie ma byc site uruchomiony. Hosting PHP jest znacznie tanszy od
    hostingu Javy. Chyba ze mowimy o np. chmurze Google.

    Na twoj wybor powinno rowniez wplynac, czy bedziesz tworzyl cos od zera,
    czy tez oprzesz sie o jakies gotowe rozwiazania typu
    portalowego/CMS/inne. Zarowno w jednej jak i drugiej technologii jest
    tego troche.

    Wreszcie - a jakimi ludzmi dysponujesz? Tworzenie produkcyjnego systemu
    przez ludzi poznajacych nowa technologie to proszenie sie o porazke.

    --
    Michal