  • Data: 2013-04-30 13:33:45
    Temat: Re: jsp vs php
    Od: Edek <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 30 Apr 2013 04:13:55 -0700 po głębokim namyśle M.M. rzekł:

    > Cały czas trochę mnie to dziwi. PHP, JSP, ASP to narzędzia tak
    > specjalistyczne, że powinny oferować wszystko co może okazać się
    > potrzebne w różnych aplikacjach. Tymczasem ciągle powstają wszelkiej
    > maści frameworki i cieszą się popularnością. Ciekawe jakby to było,
    > jakby jakiś framework był oferowany już na poziomie PHP czy JSP.

    JSP moim zdaniem jest frameworkiem, tyle że dość prymitywnym.

    > To najbardziej cenne dla mnie uwagi.

    Ja od siebie bym dodał, że na początek zostałbym z czymś prostym.
    Zaczynając projekt od ciężkich frameworków utopicie się w problemach
    typu "ten tag nie gra z tym, bo bug #123", konfiguracji, narzędzi...

    Jednak PHP.

    > Nie wiemy obecnie jak duże będzie zainteresowanie projektem. W przypadku
    > dużego zainteresowania, obawiamy się problemów z wydajnością i
    > skalowalnością. Może się okazać, że będzie trzeba dostawić 30
    > dodatkowych serwerów i wtedy najlepiej jakby aplikacja działała 10-15
    > razy szybciej.
    > Zdaję sobie sprawę że w żadnym środowisku nie jest możliwe uzyskanie
    > takiego efektu w pełni automatycznie. Jednak może niektóre środowiska
    > znacznie ułatwiają skalowanie aplikacji?

    Jeden z polskich portali działa na Perlu. Java powinna się nieźle
    skalować, ale nie wiem czy od razu potrzebujesz klaster. Jeżeli tak,
    rtfm i piszcie projekt tak, aby potem wystarczyło zmienić config-i.

    > Koszty hostowania nie wydają się straszne, ale jak wygląda licencja
    > Javy,
    > JSP, narzędzi i powyższych frameworków do zastosowań komercyjnych? Nie
    > ma jakiś pułapek?

    O ile nie potrzebujesz Flight Recordera z wersji komercyjnej, to
    ja żadnych nie znam.

    --
    Edek