    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 29 Apr 2013 04:14:07 -0700 (PDT)
    Subject: Re: jsp vs php
    From: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 09:50:41 UTC+2 użytkownik Stachu 'Dozzie' K.
    napisał:
    > 1. Takie samo badziejstwo mieszające HTML z kodem
    Są takie same pod tym względem który właśnie przytoczyłeś. Pod innymi
    względami różnią się znacznie. PHP ma chociażby dynamiczne typowanie, kod
    napisany w PHP jest krótszy. W mojej subiektywnej ocenie, w PHP małe i średnie
    aplikacje pisze się wyraźnie szybciej. Jednak boję się, że w aplikacji
    dużej zalety PHP okażą się pomijalne małe.

    W PHP i w JSP pewnie można osiągnąć dokładnie taki sam efekt, gdyż u
    podstaw obu leżą biblioteki i narzędzia binarne - można se dopisać jakiś
    ficzer albo tool w C++ - ale zdecydowanie nie chodzi o to. Chodzi o to,
    co te środowiska dają <bold>od razu</bold> i na jakie korzyści to
    przekłada się.

    Korzyści jakie mnie w tej chwili interesują, to głównie zarządzanie dużym
    projektem, ale także: wydajność, ilość i bezpieczeństwo dostępnych bibliotek,
    łatwość przeniesienia aplikacji jedno-komputerowej do środowiska
    rozproszonego (skalowalność), możliwość zatrudnienia pracowników bez
    płacenia nie wiadomo jak wysokich wynagrodzeń... i cała reszta.

    JSP było głównie reklamowane pod tym kątem, że minimalizuje ilość
    operacji dyskowych, a więc optymalizuje to, co zwykle jest wąskim
    gardłem w aplikacjach webowych. O PHP słyszało się tu i ówdzie, że
    jest wzorowane na C a więc jest wydajne - co jest kompletnym nonsensem.
    Do Javy zarówno jest więcej narzędzi i Java jako język jest bardziej
    podatna na optymalizacje. Więc według mojej obecnej wiedzy, JSP wygrywa
    pod względem wydajności.

    Nie znam frameworków dostępnych do JSP, a wiem, że te do PHP są
    ciężkie w używaniu, bywają niebezpieczne i nie pomagają aż tak
    dużo jakby mogły. Biblioteki które powstawały dla Javy cechowały
    się raczej dobrą jakością, więc może frameworki do JSP też są lepsze?

    Możliwość pracy w środowisku rozproszonym... kompletnie nie wiem jak
    to wygląda w PHP i w JSP.

    Wynagrodzenia... z tego co się zorientowałem, w PHP są 2-3 razy niższe, ale
    często zdarza się, że jak programista PHP usłyszy słowo "semafor" to mdleje.

    > w którym się pisze
    > logikę. Nie widzę sensu się przestawiać na coś o z grubsza tych samych
    > możliwościach.
    Zgoda, pytanie tylko czy na pewno to są takie same możliwości.

    > 2. Java nie jest specjalnie lepsza od PHP (choć to już jest opinia,
    > a nie fakt).
    Hmmmm

    > To nie są technologie.
    Można powiedzieć, że to są technologie (albo fragmenty całej technologii)
    tworzenia aplikacji webowych.

    > I lepiej byś poszedł w kierunku Django, Sinatry
    > albo innego Catalysta, zamiast zamieniać jeden sposób mieszania HTML
    > z programem na inny.
    Właśnie jest tego dużo, w dodatku są całkiem nowe języki jak Python i Ruby,
    zastanawiam się czy warto przesiadać się z PHP, w którym dość dobrze się
    czuję, na coś nowego, czego nie znam, co może okaże się w ogóle złe, albo
    ja będę się w tym źle czuł.