  • 41. Data: 2018-08-29 21:24:22
    Temat: Re: jfet mocy
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 29.08.2018 o 15:51, Piotr Gałka pisze:
    [..]
    > Rezystancji nie zmierzyłem, ale jak nawinąłem swój pierwszy
    > transformator o przełożeniu 7:1 (7 zwoi pierwotne i 1 zwój wtórne) i
    > oczekiwałem na wtórnym napięcia 220/7 to go tam nie było :(
    > P.G.

    Witaj w klubie, zrobiłem dokładnie tak samo! Doszedłem wtedy do wniosku,
    że bzdury w książkach piszą...

    P.P.

  • 42. Data: 2018-08-29 21:30:39
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Ten jfet byl mi potrzebny do tego zeby napiecie z termopary rzedu mV przerabiac na
    wieksze ktore moze zasilac np
    mikrokontroler. Jest taki patent, i to dziala bo sprawdzalem, tylko typowe pchełki
    to raczej mikrowaty produkuja ze wzgledu na duża rezystancje kanału. SiC raczej ze
    wzgledu na cene
    odpada, ten zubozany n-mosfet juz predzej podejdzie.

  • 43. Data: 2018-08-29 21:32:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > W dniu 29.08.2018 o 15:51, Piotr Gałka pisze:
    > [..]
    >
    > Witaj w klubie, zrobiłem dokładnie tak samo! Doszedłem wtedy do wniosku,
    > że bzdury w książkach piszą...

    A po co Wam było takie nietypowe napięcie? Transformator o przekładni 9:1,
    z dziewięcioma zwojami, dający na wyjściu 24V -- to ja rozumiem.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2018-08-29 21:49:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yorgus" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    SiC raczej ze wzgledu na cene
    odpada, ten zubozany n-mosfet juz predzej podejdzie.

    Chcesz wzmacniacz do termopary zrobic ?
    Raczej sie nie uda, ze wzgledu na dokladnosci.

    Nie bez powodu sa do tego specjalizowane scalaki.

    J.

  • 45. Data: 2018-08-29 22:10:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 29.08.2018 o 15:51, Piotr Gałka pisze:
    [..]

    >Witaj w klubie, zrobiłem dokładnie tak samo! Doszedłem wtedy do
    >wniosku, że bzdury w książkach piszą...

    Mnie jakos ominelo.

    Ciekawe ... z powodu posiadania transformatora dzwonkowego,
    niedostepnosci drutu i rdzeni, czy wczesnego przeczytania rozdzialu o
    projektowaniu transformatorow.

    J.

  • 46. Data: 2018-08-29 23:11:19
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Wed, 29 Aug 2018 21:49:37 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> napisal:
> [...]
    >
    > Chcesz wzmacniacz do termopary zrobic ?
    > Raczej sie nie uda, ze wzgledu na dokladnosci.
    >
    > Nie bez powodu sa do tego specjalizowane scalaki.

    Chce zasilac z termopary uklad. Jak zrobisz generator messnera na jfecie
    to bedzie dzialal niemal od zera woltow (sprawdzalem), tylko pchelki typu bf245 maja
    duzy opor kanalu,
    i bardzo minimalna moc idzie z tego uzyskac. Oczywiscie do tego nawija sie wtorne
    uzwojenie ktore ma duzo zwojow,
    z ktorego po wyprostowaniu idzie zasialac co tam sie chce. 20-50 mV starczy do
    zasilania.

  • 47. Data: 2018-08-29 23:35:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yorgus" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >nawija sie wtorne uzwojenie ktore ma duzo zwojow,
    >z ktorego po wyprostowaniu idzie zasialac co tam sie chce. 20-50 mV

    Sa do tego gotowe uklady
    http://www.analog.com/en/products/ltc3108.html

    Ale moze i jfet sie sprawdzi.

    J.

  • 48. Data: 2018-08-30 10:05:46
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2018-08-29 o 22:10, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ciekawe ... z powodu posiadania transformatora dzwonkowego,
    > niedostepnosci drutu i rdzeni, czy wczesnego przeczytania rozdzialu o

    Rdzeniem w pierwszym modelu był duży gwóźdź, drugi model był sophistic,
    z anteną ferrytową ;-) Żaden nie działał. No, może działał, ale nieco
    inaczej :-)
    A przełożenia nie pamiętam...

    P.P.

  • 49. Data: 2018-08-30 10:18:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > W dniu 29.08.2018 o 13:20, Piotr Gałka pisze:
    > [...]
    >
    > Mho to od końca Ohm, czyli odwrotność oma. Oni to do dziś stosują w
    > elektrochemii zamiast simensów.

    Doszedłem do tego te kilka lat temu, ale wcześniej się nie spotkałem
    nigdy i nigdzie. Może nie czytałem wcześniej kart katalogowych, w
    których aby dało się policzyć stabilność to pojawia się wzmocnienie w
    Simensach.
    Jak się coś zmienia to rozumiem, że siłą rozpędu ludzie jeszcze kilka
    lat używają starych jednostek (po denominacji sporo czasu minęło zanim
    przestałem rozumować w milionach :) ).
    Ale żeby ta siła rozpędu działała ponad 100 lat ?
    P.G.

  • 50. Data: 2018-08-30 10:23:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A po co Wam było takie nietypowe napięcie? Transformator o przekładni 9:1,
    > z dziewięcioma zwojami, dający na wyjściu 24V -- to ja rozumiem.

    Jak miałem 9 lat to nie miałem pojęcia o typowych/nietypowych napięciach.
    Wziąłem kawałek drutu w podwójnym jedwabiu, przeplatałem przez okna
    rdzenia (bez karkasa). Drutu starczyło na 7 zwoi. Założyłem wtyczki
    bananowe. Było potrzebne wtórne to zrobiłem 1 zwój i podłączyłem do
    woltomierza AC, a tamte wtyczki do gniazdka (iskry nie zauważyłem).
    P.G.