  • Data: 2012-07-13 14:38:33
    Temat: Re: jeździłem nową Toyotą GT :-)
    Od: "made myself" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    > Z ciekawości, który model MX-5 jest szczególnie polecany - nie zawsze co
    > nowsze jest najlepsze?

    Co kto lubi. A więc tak. Pierwsza generacja, czyli NA, najniższa cena,
    najniższa
    masa, najniższa moc. Coraz ciężej o egzemplarz w dobrym stanie (korozja) i
    wersje ze szperą, w której dodatkowo zużywają się elementy cierne (VLSD).
    Druga generacja+lift, czyli odpowiednio NB/NBFL, dwa silniki: 1.6 - 115KM i
    1.8 (140, a później 146 koni). Zdecydowanie bardziej polecane 1.8 (trochę
    większa moc się przydaje do zabawy), dużo łatwiej znaleźć 1.8 z LSD (torsen
    typ 2, później tochigi fuji super lsd). W 1.6 o szperę raczej ciężko.
    Generacja 3, czyli NC/NCFL i 2 lift, który właśnie wchodzi w Japonii: auto
    przeprojektowane mocno w stosunku do pierwszych dwóch generacji, więcej mocy w
    wersji 2.0 - 160 koni i to jedyna generacja, która występuje w wersji PRHT,
    czyli z twardym dachem składanym elektrycznie. Siedzi się w NC już bardziej
    jak w samochodzie, nie ma tego uczucia siedzenia na ziemi. Jest już ESP, które
    można wyłączyć, stylistycznie mocno unowocześniony samochód (po NA/NB już
    widać czas jednak) i już jakby mniej radykalny. Zapowiadana jest też już
    czwarta generacja, czyli ND, z plotek: powrót do korzeni, waga 800-900 kilo i
    silnik SkyActive, prawdopodobnie 1.3 turbo. I teraz największa ciekawostka:
    alfa romeo podpisało z Mazdą umowę, na mocy której w 2015 w fabrykach Mazdy w
    Hiroszimie powstanie roadster alfy bazowany na 4 generacji Mazdy MX-5.

    --
    Pzdr,
    made_myself