  • 1. Data: 2012-07-12 09:21:36
    Temat: jeździłem nową Toyotą GT :-)
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    Wczoraj miałem okazję pojeździć nową Toyotą GT po Warszawie, a że było
    już po 23 więc ruch nieduży to można było się trochę pobawić tym cackiem
    :-) Autko ładne, zwarte, sztywne ale nie za twarde - nie trzeba się
    martwic o plomby w zębach jeżeli ktoś ma :-) Bardzo niski środek
    ciężkości dzięki boxerowi od Subaru sprawia, ze Toyotka genialne trzyma
    się drogi. Klasyczny napęd działa doskonale, samochód nie jest
    nadsterowny, rozkład mas bardzo dobry. Skrzynia działa rewelacyjnie,
    zmienia biegi fenomenalnie z dreszczykiem po każdym "kopnięciu w plecy"
    - jeżeli wskazówka obrotomierza jest odpowiednio daleko na skali :-)
    Dźwięk silnika może się podobać przy czym nie jest zbyt natrętny czy
    meczący. Powyżej 5 kRPM Toyotka jest bardzo żwawa i naprawdę ładnie się
    zbiera - 150 km/h osiąga w sensownym czasie jednak standardowe ~200 KM
    przy tak dobrze zestrojonym układzie jezdnym i zawieszeniu w pewnym
    momencie przestaje wystarczać :-) zwłaszcza że na co dzień mam ~300KM
    pod maską :-) Dobrze, że przewidziane jest fabrycznie dołożenie turbiny,
    która standardowo ma dawać 50-60 KM więcej i lepszą charakterystykę momentu.

    Auto ma nawet niezły bagażnik, da się tym jechać w miarę spokojnie :-)
    więc można nawet uznać, że kwalifikuje się "na co dzień" :-) oczywiście
    dla max 2 dorosłych + 2 dzieci bo z tyłu miejsca niedużo. Co ciekawe za
    chwilę ma wyjść wersja z automatem :-)
    Z ceną 130 kPLN może trochę "namieszać" na rynku takich usportowionych
    wynalazków :-) zwłaszcza, że pozwala wyłączyć wszystkie elektroniczne
    "kagańce" i naprawdę dawać mnóstwo frajdy z jazdy :-)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 2. Data: 2012-07-12 09:57:17
    Temat: Re: jeździłem nową Toyotą GT :-)
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Autko ładne, zwarte, sztywne ale nie za twarde - nie trzeba się martwic o
    > plomby w zębach jeżeli ktoś ma :-) Bardzo niski środek

    Brzmi jakbyś pracował w dziale marketingu u Japończyka.
    Taką laurkę to trudno znaleźć w moto świerszczkach ;-).
    A może dostałeś ja w prezencie? no to wtedy rozumiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2012-07-12 10:14:30
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Tadeusz"

    > "kagańce" i naprawdę dawać mnóstwo frajdy z jazdy :-)

    Powstało ostatno kilka aut z tego segmentu, ta Toyota nie wyróżnia się
    jakoś wybitnie na tle rywali, mam wrażenie, że trudno będzie jej pokonać
    np. Megane RS, który w dodatku jest sporo tańszy.

  • 4. Data: 2012-07-12 10:49:29
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/07/2012 09:14, Przemysław Czaja wrote:

> [...]
    > jakoś wybitnie na tle rywali, mam wrażenie, że trudno będzie jej pokonać
    > np. Megane RS, który w dodatku jest sporo tańszy.

    Porównujesz przednionapędowca do idealnie zbalansowanego RWD? Wypij może
    kawę, zanim coś z rana napiszesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 5. Data: 2012-07-12 11:30:29
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > jakoś wybitnie na tle rywali, mam wrażenie, że trudno będzie jej pokonać
    > np. Megane RS, który w dodatku jest sporo tańszy.
    Eeee przednionapędowe mocne - bez sensu.
    Mówię to jako posiadacz >300KM na FWD oraz sporadyczny dosiadacz również
    Megane RS. Do szybkiej autostrady - to ok, nie ma problemów, przy
    >200km/h czuć moc.
    Ale taki prawdziwy "fun z jazdy" niewspółmiernie niski, w stosunku do
    FWD/RWD. Po prostu trzeba sobie zadać pytanie ile % czasu się jeździ
    przy wysokich prędkościach gdzie jest potrzebna czysta moc, a ile chodzi
    raczej o przyspieszenia przy niskich, gdzie nadmiar mocy na przodzie
    daje tylko niewspółmierne zużycie opon oraz walkę z żywiołem, jak się
    trafią koleiny...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2012-07-12 12:25:04
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/07/2012 10:30, BartekK wrote:

> [...]
    > raczej o przyspieszenia przy niskich, gdzie nadmiar mocy na przodzie
    > daje tylko niewspółmierne zużycie opon oraz walkę z żywiołem, jak się

    Otoz to, dlatego 90-konna MX5 w realnym swiecie moze dawac znacznie
    wiecej frajdy, niz foka RS.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2012-07-12 13:17:18
    Od: to <t...@i...pl>

    begin kamil

    > Otoz to, dlatego 90-konna MX5 w realnym swiecie moze dawac znacznie
    > wiecej frajdy, niz foka RS.

    Mhm, tak, oczywiście.

    --
    ignorance is bliss

  • 8. Data: 2012-07-12 13:28:18
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2012-07-12 09:57, Ukaniu pisze:

    > Użytkownik "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Brzmi jakbyś pracował w dziale marketingu u Japończyka.
    > Taką laurkę to trudno znaleźć w moto świerszczkach ;-).

    wyjaśnienie jest dużo prostsze: po prostu fajnie to jeździ :-) a ja
    lubię fajnie jeżdżące auta to dlaczego o tym nie napisać?
    IMHO niezła alternatywa dla BMW Z3, Merca SLK itp. :-)

    > A może dostałeś ja w prezencie? no to wtedy rozumiem.

    znajomy sobie kupił :-)
    ja bardziej gustuję w nieco innych maszynkach :-)

  • 9. Data: 2012-07-12 13:37:50
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Otoz to, dlatego 90-konna MX5 w realnym swiecie moze dawac znacznie wiecej
    > frajdy, niz foka RS.

    Nie jeździłem MX5 ale 90 KM to nie rwie asfaltu nawet przy niskich
    prędkościach. Przy takiej mocy RWD nie potrzebne jest.

  • 10. Data: 2012-07-12 13:57:50
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/07/2012 12:37, Agent wrote:

    > Nie jeździłem MX5 ale 90 KM to nie rwie asfaltu nawet przy niskich
    > prędkościach. Przy takiej mocy RWD nie potrzebne jest.

    Podrośniesz, przestaniesz grać w Need For Speed, zrozumiesz że szybki
    przejazd MX5 przez kilka rond po deszczu jest ciekawszy, niż palenie
    gumy pod blokiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil