  • Data: 2009-06-06 21:50:36
    Temat: Re: jesli nie Hoya to co?
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Cze, 00:10, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Użytkownik <dagon> napisał> Ja zakładam, że między 5 a 18 miejscem w testach musi
    być spora różnica.

    > Prawdziwy hardcore dla filtra polaryzacyjnego to jest ogniskowa ok 200
    > mm dla FF. Wtedy widać WSZYSTKO.
    > --------------------------------
    >
    > A dlaczego ?

    A na to pytanie odpowiedzi nie znam , a zmyślać nie będę.
    Niemniej w czasach gdy moim podstawowym szkłem było 200/4 ,
    filtry pozornie ok dla krótszych ogniskowych , "wysypywały się " pod
    względem ostrości na tym szkle.
    Na 135/2,8 efekt też był widoczny.
    Oczywiście nie polecam takiego testu pod kątem winiety ;)
    Dopiero jak w me łapki wpadł pierwszy Heliopan , zobaczyłem co to
    znaczy DOBRY polaryzator , i wszelkie Hamy i Hoye poszły do żyda.

    > Co do Hoyi to pamiętam taki ciekawy test w jakimś niemieckim magazynie
    > sprzed lat kilku- Hoya Pro1 wypadła na poziomie
    > najtańszej Hamy
    >
    > Też gdzieś widziałem testy w których spektakularne baty dostał jakiś
    > stosunkowo drogi polar, chyba właśnie Hoya.

    No właśnie Pro1. Super HMC wypadł o 2 klasy wyżej , a Pro1 tragicznie.
    Pozdro Marcin