  • 31. Data: 2014-02-19 16:56:19
    Temat: Re: jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Jak to się dzieje że cały naród o tym wie i toleruje głupków przy władzy
    > co o tym nie wiedzą?
    > A może jest w tym jakieś drugie dno? Lobbing? Ideologia? Choroba?
    > Marsjanie? ;-)

    http://wpolityce.pl/wydarzenia/64185-ponad-9-mln-za-
    przeforsowanie-ustawy-a-1000-zl-za-przyspieszenie-op
    eracji-w-polsce-za-odpowiednio-wysoka-lapowke-mozna-
    zalatwic-wszystko

  • 32. Data: 2014-02-19 17:11:28
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli mogę zrozumieć, że pisanie sms-ów może być groźne o tyle sama
    > rozmowa czy przez tel, czy przez zestaw jest tak samo dekoncentrująca.
    > Fakt trzymania czegoś w ręku nic nie zmienia.

    Zaklinanie rzeczywistości niewiele pomoże. Sama rozmowa dekoncetruje, to
    jest fakt i trudno z nim polemizować. Jednak łapa zajęta telefonem (bananem,
    kanapką, czy penisem), powoduje że kierowca jeździ jeszcze gorzej.
    W jeździe miejskiej z daleka widać dupka z telefonem w łapie. Łatwo można
    ich poznać, po braku używania kierunkowskazów, braku płynnej jazdy, nagłych
    zmianach pasa, wolnego ruszania ze świateł, czy "pływaniu" samochodu od
    linii do linii...
    To wszystko wynika z tego, że jedna ręka jest "nieczynna" i nie starcza im
    witek na obsługę przyrządów w aucie.
    Kolesie gadający przez zestaw głośnomówiący (widać często na światłach)
    jeżdżą zdecydowanie płynniej.

    Wiwo

  • 33. Data: 2014-02-19 18:11:27
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2014-02-19 14:27, Artur Maśląg pisze:

    > Badania naukowe przeczą temu co napisałeś powyżej
    > i linki do nich już dawałem jakiś czas temu.

    Badania naukowe dowodzą tylko tego, że niebezpieczne jest rozmawianie
    przez telefon w połączeniu z trzymaniem czegoś przy uchu albo ogólnie w
    ręce. Nieważne czy telefonu czy np. picia. Telefon jest nawet lepszy niż
    picie, bo łatwiej rzucić. Dodatkowo ja uważam, że bardziej niebezpieczny
    jest fakt samego rozmawiania przez telefon, niż to czy mam zestaw
    głośnomówiący czy nie. Mi jakoś nigdy nie zabrakło ręki w trakcie jazdy,
    a pomylić trasę w trakcie rozmowy się zdarzało. Niestety rozmawiać nie
    zabronią, bo byłby bunt społeczny.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 34. Data: 2014-02-19 18:30:32
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Niestety rozmawiać nie zabronią, bo byłby bunt społeczny.

    Kolejna kadencja tego oszusta i masz jak w banku ;)

  • 35. Data: 2014-02-19 19:21:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-19 18:11, Jaroslaw Postawa pisze:

    > Badania naukowe dowodzą tylko tego, że niebezpieczne jest rozmawianie
    > przez telefon w połączeniu z trzymaniem czegoś przy uchu albo ogólnie w
    > ręce. Nieważne czy telefonu czy np. picia.

    Przyznam się, że takich badań to ja nie widziałem - mógłbyś wskazać
    źródło? Te które ja przytaczałem dość wyraźnie mówiły o związku
    i różnicach między rozmową z użyciem zestawu, a rozmową z użyciem
    telefonu trzymanego przy uchu - najczęściej spotykany przypadek
    na drodze.

    > Telefon jest nawet lepszy niż
    > picie, bo łatwiej rzucić.

    Każdy ma prawo do wyrażenia swej opinii.

    > Dodatkowo ja uważam, że bardziej niebezpieczny
    > jest fakt samego rozmawiania przez telefon, niż to czy mam zestaw
    > głośnomówiący czy nie.

    Twoja prywatna opinia - wiadomo że rozmowa może w jakimś stopniu
    człowieka dekoncentrować, ale skoro już rozmawiamy (a jest to
    powszechne) to należy minimalizować skutki jej prowadzenia.
    Jeżeli dobrze pamiętam, to rozmowa bez zestawu jest jakoś nawet 4x
    bardziej niebezpieczna od rozmowy z użyciem zestawu. To bardzo dużo.

    > Mi jakoś nigdy nie zabrakło ręki w trakcie jazdy,

    To tylko jeden z elementów układanki i nie najważniejszy.

    > a pomylić trasę w trakcie rozmowy się zdarzało.

    Z użyciem zestawu? A nie zdarzyło ci się przeoczyć/pomylić trasy
    nie rozmawiając przez telefon?

    > Niestety rozmawiać nie
    > zabronią, bo byłby bunt społeczny.

    LOL - skąd u "was" takie podejście? Jaki "bunt społeczny" i kto chce
    zabraniać rozmowy przez telefon? Jedynie trzeba spełnić pewne warunki
    i to pozwala na utrzymanie poziomu bezpieczeństwa w akceptowalnym
    zakresie bez żadnych sztucznych zakazów.

  • 36. Data: 2014-02-19 19:44:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 19 Feb 2014 18:30:32 +0100 osobnik zwany Czesław
    Wiśniak napisał:

    > Kolejna kadencja tego oszusta i masz jak w banku ;)

    i dlatego JArek nigdy nie dojdzie do władzy ponownie :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 37. Data: 2014-02-19 20:03:57
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > i dlatego JArek nigdy nie dojdzie do władzy ponownie :

    alkomat już kupiłeś? to szykuj się na 24% VAT i pracę do 69 roku życia

  • 38. Data: 2014-02-19 20:52:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 19 Feb 2014 20:03:57 +0100 osobnik zwany zhbick
    napisał:

    > alkomat już kupiłeś? to szykuj się na 24% VAT i pracę do 69 roku życia

    skorzystaj zanim zaczniesz pisać

  • 39. Data: 2014-02-19 22:27:24
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-19 12:59, Robson pisze:
    > Weź pod uwagę ilość samochodów ze skrzynią automatyczną w USA i w
    > Polsce. U nas rozmawiający przez komórkę uprawiają ekwilibrystykę
    > rozmawiając, kręcąc kierownicą, zmieniając biegi i włączając
    > kierunkowskazy. A jeszcze jak się trafi taki co pali w międzyczasie...
    > Bardziej o to chodzi a nie o dekoncentracją.
    > Nie palę. Tak, jeżdżę automatem. Tak, mam zestaw głośnomówiący.
    Ja też mam, ale komu by się chciało plątać w tych kablach, zwłaszcza jak
    w jednej ręce mam chickera, w drugiej cole, a na kolanach frytki? Nie,
    nie jeżdżę automatem :->

    Maciek

  • 40. Data: 2014-02-20 01:14:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "meander" napisał w wiadomości grup
    >Mimo absurdalnego tytułu, poważnie pytam o co tak naprawdę chodzi w
    >przepisie zabraniającym rozmowy przez telefon trzymany przy uchu?

    Prawde mowiac utrudnia. No moze nie wszystkim

    >Rozmowa dekocentruje, czy trzymanie czegoś przy uchu? Czy np
    >trzymanie banana przy uchu wg tego przepisu powinno być karane?

    Rozmowa dekoncentruje, ale IMHO malo.
    Trzymanie ... nie dekoncentruje, ale utrudnia zmiane biegow i ciasne
    skrety (mozna miec automat).

    Najgorzej to chyba z obsluga telefonu ... kto dzwoni, odrzucic,
    odebrac, a potem trzeba odzwonic, wybrac numer, albo podyktowac z
    ksiazki.

    J.