  • 21. Data: 2014-02-19 14:29:06
    Temat: Re: jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-19 13:34, masti pisze:

    > bezedura. Chodzi o dekoncentrację.

    Owszem, też.

    > I to nie ma znaczenia czy gadasz
    > trzymając w reku czy przez zestaw. Stąd przepis jest durny

    Ma i to dość zasadnicze - jakiś czas temu dawałem linki do
    badań w tej materii.

  • 22. Data: 2014-02-19 14:40:04
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 19.02.2014, 12:59, Robson pisze:

> [...]
    > Bardziej o to chodzi a nie o dekoncentracją.
    > Nie palę. Tak, jeżdżę automatem. Tak, mam zestaw głośnomówiący.

    Zgłoś projekt ustawy o wycofaniu ręcznych skrzyni biegów, zakazie
    jedzenia w samochodzie, zakazie palenia, zakazie puszczania kierownicy
    by się podrapać... No i jeszcze pozostaje zakaz dla inwalidów np,
    jednorękich.

    Jeżeli mogę zrozumieć, że pisanie sms-ów może być groźne o tyle sama
    rozmowa czy przez tel, czy przez zestaw jest tak samo dekoncentrująca.
    Fakt trzymania czegoś w ręku nic nie zmienia.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 23. Data: 2014-02-19 14:46:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 19 Feb 2014 14:26:21 +0100 osobnik zwany Robson
    napisał:

    > Weź w jedną rękę papierosa, w drugą telefon i włącz kierunkowskaz,
    > zredukuj bieg, skręć, wrzuć wyższy bieg..

    zapomniałeś o kanapce i panience na siedzeniu obok

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 24. Data: 2014-02-19 14:47:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello z,

    > Logiczne jest albo całkowity zakaz rozmów
    > Jak to się dzieje że cały naród o tym wie i toleruje głupków przy władzy
    > co o tym nie wiedzą?
    > A może jest w tym jakieś drugie dno? Lobbing? Ideologia? Choroba?
    > Marsjanie? ;-)

    Musisz być bardzo młody, że nie pamiętasz. Lobbował poseł związany z
    importem akcesoriów, m.in. zestawów głosnomówiących.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2014-02-19 14:50:50
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 19.02.2014, 14:27, Jacek pisze:
    > Wiele razy zauważyłem sytuację, że przede mną jedzie ktoś jak
    > kapelusznik, albo jakby na był promilach. Wyprzedzam - okazuje się, że
    > kierownik/kierowniczka gada przez telefon.
    > Sam złapałem się kilka razy na tym, że po skończonej rozmowie patrzę na
    > szybkościomierz, a tam 80. Jak zaczynałem gadać było 100. Czyli
    > podświadomie zwolniłem. Kilka razy też przegapiłem zjazd podczas
    > rozmowy. Moje "badania" może nie dorównują temu, co robią "amerykańscy
    > uczeni" ale o czymś to świadczy.
    > Jacek

    Wniosek: kiedy rozmawiasz robisz się bardziej ostrożny, bezpieczniejszy.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 26. Data: 2014-02-19 14:51:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robson,

    > Weź w jedną rękę papierosa, w drugą telefon

    A dlaczego telefon w drugą? Jaki problem trzymać telefon i papierosa
    jedną ręką?

    > i włącz kierunkowskaz,

    Bez problemu palcem lewej ręki, która jest na kierownicy.

    > zredukuj bieg, skręć, wrzuć wyższy bieg..

    Trzymam telefon w prawej ręce - w każdej chwili mogę go
    upuścić/odłożyć na fotel pasażera.

    Nie jest problemem trzymanie telefonu. Problemem jest dekoncentracja.
    Mi zestaw głośnomówiący też przeszkadzał. Trochę mniej niż normalna
    rozmowa z trzymaniem telefonu, ale nadal bardzo mocno.

    I tak nie ma nic gorszego od prób ustawiania nawigacji w czasie jazdy
    :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2014-02-19 14:57:56
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 19.02.2014, 14:26, Robson pisze:

    > Weź w jedną rękę papierosa, w drugą telefon i włącz kierunkowskaz,
    > zredukuj bieg, skręć, wrzuć wyższy bieg..

    Od 10 lat nie palę, a telefon miałem na długo przed wprowadzeniem
    ustawy. Potrafiłem trzymać papieros w sposób całkowicie nie
    ograniczający moich ruchów w zakresie zmiany biegów, kierowania i
    włączania kierunkowskazów. Rozmowy kiedyś były bardzo drogie więc
    niewielu pozwalało sobie na długie pogawędki podczas jazdy.

    W czasie rozmowy można zgasić papierosa lub go odłożyć. Wszystko zależy
    od zdolności kierującego.

    Teraz nie palę to sobie pozwolę... A co! - ZAKAZAĆ PALENIA podczas jazdy
    bo jak wypadnie zapalony papieros to dopiero jest zagrożenie.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 28. Data: 2014-02-19 15:23:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

    > W sumie to teraz też jest logicznie. Rozmowa dekoncentruje i trzymanie
    > czegoś przy uchu dekoncentruje ale kombinacja obu tych czynności
    > dekoncentruje jeszcze bardziej i dlatego jest wprost zabroniona.

    No właśnie nie jest zabroniona - można jednocześnie rozmawiać i trzymać
    kanapkę przy uchu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2014-02-19 15:39:51

    W dniu 2014-02-19 14:50, Ariusz pisze:
    > Wniosek: kiedy rozmawiasz robisz się bardziej ostrożny, bezpieczniejszy.

    Aczkolwiek absurdalny ale jak najbardziej godny ministra/ministry ;-)

  • 30. Data: 2014-02-19 16:51:28
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Ma i to dość zasadnicze - jakiś czas temu dawałem linki do
    > badań w tej materii.

    Jak zwykle pieprzysz. Moje badania na to nie wskazuja.