    Date: Wed, 19 Feb 2014 19:21:43 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka

    W dniu 2014-02-19 18:11, Jaroslaw Postawa pisze:

    > Badania naukowe dowodzą tylko tego, że niebezpieczne jest rozmawianie
    > przez telefon w połączeniu z trzymaniem czegoś przy uchu albo ogólnie w
    > ręce. Nieważne czy telefonu czy np. picia.

    Przyznam się, że takich badań to ja nie widziałem - mógłbyś wskazać
    źródło? Te które ja przytaczałem dość wyraźnie mówiły o związku
    i różnicach między rozmową z użyciem zestawu, a rozmową z użyciem
    telefonu trzymanego przy uchu - najczęściej spotykany przypadek
    na drodze.

    > Telefon jest nawet lepszy niż
    > picie, bo łatwiej rzucić.

    Każdy ma prawo do wyrażenia swej opinii.

    > Dodatkowo ja uważam, że bardziej niebezpieczny
    > jest fakt samego rozmawiania przez telefon, niż to czy mam zestaw
    > głośnomówiący czy nie.

    Twoja prywatna opinia - wiadomo że rozmowa może w jakimś stopniu
    człowieka dekoncentrować, ale skoro już rozmawiamy (a jest to
    powszechne) to należy minimalizować skutki jej prowadzenia.
    Jeżeli dobrze pamiętam, to rozmowa bez zestawu jest jakoś nawet 4x
    bardziej niebezpieczna od rozmowy z użyciem zestawu. To bardzo dużo.

    > Mi jakoś nigdy nie zabrakło ręki w trakcie jazdy,

    To tylko jeden z elementów układanki i nie najważniejszy.

    > a pomylić trasę w trakcie rozmowy się zdarzało.

    Z użyciem zestawu? A nie zdarzyło ci się przeoczyć/pomylić trasy
    nie rozmawiając przez telefon?

    > Niestety rozmawiać nie
    > zabronią, bo byłby bunt społeczny.

    LOL - skąd u "was" takie podejście? Jaki "bunt społeczny" i kto chce
    zabraniać rozmowy przez telefon? Jedynie trzeba spełnić pewne warunki
    i to pozwala na utrzymanie poziomu bezpieczeństwa w akceptowalnym
    zakresie bez żadnych sztucznych zakazów.