  • Data: 2014-06-12 07:46:07
    Temat: Re: jazda na zderzaku + oslepianie + wymuszenie pierwszenstwa
    Od: Grzegorz <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Andrzej Lawa !:

    > Nie o to chodzi - jadąc "na zderzaku" praktycznie nie masz czasu na
    > reakcję i zanim zdążysz zacząć hamować już masz kolizję.

    To zupełnie inny aspekt tego problemu. Ja pisałem o energii uderzenia,
    gdy jedziesz bardzo blisko drugiego auta. Wyobraź sobie np. małą
    poduszkę powietrzną - która przejmie energię wynikającą z niewielkiej w
    tym wypadku różnicy prędkości, zostanie tylko siła od hamowania.

    > http://www.youtube.com/watch?v=fjZR7sWMSAo

    Heheh - masz maluchy w domu ??? Dawno nie oglądałem. Ale parę lat temu
    przeżyłem - zaczęło się od przestraszonej lekko kobitki w ciąży. Potem
    drugie auto, potem moje (zatrzymałem się ok. pół metra przed poprzednim,
    hamowanie z ok. 80), trzecie ... niewiele z Golfa przodu zostało. U mnie
    tylko zderzak i 2 żarówki od oświetlenia tablicy.

    > Mi nie. Ja samochód traktuję czyto utylitarnie. Dla mnie ważne jest
    > bezpieczeństwo.

    Bezpieczeństwo - owszem. Jest najważniejsze - tego chyba nikt nie
    podważy. Ale po co niszczyć auto ? Szczególnie dobre, niezawodne,
    wygodne, ale już niestety trudne do zdobycia ? Jeżdżę codziennie,
    niemało, i uważam że jak można kolizji uniknąć - to należy to zrobić. W
    każdym wypadku, nawet jeżeli byłaby to nie moja wina. Choćby dlatego, że
    ktoś mógł się na chwilkę zagapić - i tak też przecież bywa !

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

    maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM