-
11. Data: 2019-02-15 08:41:07
Temat: Re: jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Thu, 14 Feb 2019 20:51:04 -0600, Pszemol wrote:
> No była, ale to ze dwa tygodnie temu.. albo trzy.
> Korek parę dni temu wytarłem do sucha i znowu jest jasny nalot od
> wnętrza korka.
Może uszczelka głowicy popuszcza i trochę płynu z chłodnicy przedostaje
się do oleju?
Mateusz
-
12. Data: 2019-02-15 23:23:36
Temat: Re: jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
>>> Chodzilo mi o dobre nagrzanie silnika.
>>> I odparowanie wilgoci z oleju.
>>> Do tego 20km powinno wystarczyc?
>>
>> To po 20km odkręć korek i zobacz czy nie paruje.
>
> I znów nie wiem "zobacz czy nie paruje".
> Ma parować czy ma nie parować? :-)
a sprawdź sobie :)
Po tych 20km zgaś silnik, odkręć korek wlewu oleju (najlepiej w nocy)
przyświeć latarką i zobaczysz czy idzie para z silnika. Będzie szła.
>>>> Oprócz normalnej wilgoci z kondensacji pary wodnej może być
>>>> jeszcze jeden problem: zapieczone pierścienie i w konsekwencji
>>>> małe przedmuchy. Test: dłoń nad otwartym korkiem oleju w czasie
>>>> pracy silnika.
>>>
>>> I co ta reka mam czuc?
>>> Kiedy jest dobrze a kiedy zle?
>>
>> Jak już ręką czujesz to złom. Spaliny widać jak z wydechu.
>
> Nie rozumiem co piszesz. Jak są małe przedmuchy to widać spaliny
> jak z wydechu? Napiszcie jak krowie przy rowie, bo piszecie jak
> mechanik do mechanika a nie jak mechanik do laika :-))
bo ja myszką piszę i mi się nie chce rozpisywać ;)
Jeśli już ręką czujesz powiew jak z suszarki do włosów to silnik ma
duży przedmuch.
>> Normalnie powietrze drga ale nie dmucha. Dodasz gazu to się
>> zmienią drgania. Odczuwa się chyba szczyty i węzły.
>
> No i znowu: no drgania się zmienią bo przecież obroty się zmienią.
ale nie mówię o częstotliwości drgań tylko o amplitudzie dmuchania w
palce. Powoli kręcisz przepustnicą, obroty rosną i masz sinusoidę
szczyty i doliny.
>> Ludzie kartkę przykładają ale jeśli odma jest niedrożna do dolotu
>> to niby zdmuchnie. Najlepiej zakrecić korek i zdjąć wężyk odma
>> dolot i w nocy poświecić latarkę.
>
> Poświecę i co dalej? Na co patrzeć? Kiedy dobrze a kiedy
> niedobrze? :-)
Patrzeć na ilość spalin po przygazówce.
Nic ci się tam nie dzieje. Jakbyś miał zawaloną majonezem pokrywę
wałków rozrządu, bagnet to można się martwić.
jak masz jeszcze wątpliwości to posłuchaj wykładziku profesora
https://www.youtube.com/watch?v=-vnACF3eGqI
Sprawdz termostat i sprzegło wiskotyczne czy nie wychładzają silnika.
Ma być 90st.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
13. Data: 2019-02-16 17:58:34
Temat: Re: jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2019-02-15 o 08:41, Mateusz Viste pisze:
> On Thu, 14 Feb 2019 20:51:04 -0600, Pszemol wrote:
>> No była, ale to ze dwa tygodnie temu.. albo trzy.
>> Korek parę dni temu wytarłem do sucha i znowu jest jasny nalot od
>> wnętrza korka.
>
> Może uszczelka głowicy popuszcza i trochę płynu z chłodnicy przedostaje
> się do oleju?
>
> Mateusz
>
No i to jest najbardziej typowa przyczyna.
-
14. Data: 2019-02-16 18:44:10
Temat: Re: jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Sat, 16 Feb 2019 17:58:34 +0100, t-1 wrote:
> W dniu 2019-02-15 o 08:41, Mateusz Viste pisze:
>> On Thu, 14 Feb 2019 20:51:04 -0600, Pszemol wrote:
>>> No była, ale to ze dwa tygodnie temu.. albo trzy.
>>> Korek parę dni temu wytarłem do sucha i znowu jest jasny nalot od
>>> wnętrza korka.
>>
>> Może uszczelka głowicy popuszcza i trochę płynu z chłodnicy przedostaje
>> się do oleju?
>>
>> Mateusz
>>
>>
> No i to jest najbardziej typowa przyczyna.
Inna sprawa, że aby dowiedzieć się czy aby to jest to, to droga jest
tylko jedna, i często wiąże się z planowaniem głowicy. Można tylko
współczuć.
Mateusz
-
15. Data: 2019-02-17 11:59:52
Temat: Re: jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...
>>>> No była, ale to ze dwa tygodnie temu.. albo trzy.
>>>> Korek parę dni temu wytarłem do sucha i znowu jest jasny nalot od
>>>> wnętrza korka.
>>>
>>> Może uszczelka głowicy popuszcza i trochę płynu z chłodnicy
>>> przedostaje się do oleju?
>>>
>> No i to jest najbardziej typowa przyczyna.
>
> Inna sprawa, że aby dowiedzieć się czy aby to jest to, to droga jest
> tylko jedna, i często wiąże się z planowaniem głowicy. Można tylko
> współczuć.
>
Jest jeszcze druga, bardziej oczywista i duzo prostsza - obserwowac czy
ubywa płynu...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"
-
16. Data: 2019-02-17 13:52:17
Temat: Re: jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
news:XnsA9F7E3CC18A62dayrider@localhost.net...
> na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
>
>>>> Chodzilo mi o dobre nagrzanie silnika.
>>>> I odparowanie wilgoci z oleju.
>>>> Do tego 20km powinno wystarczyc?
>>>
>>> To po 20km odkręć korek i zobacz czy nie paruje.
>>
>> I znów nie wiem "zobacz czy nie paruje".
>> Ma parować czy ma nie parować? :-)
>
> a sprawdź sobie :)
>
> Po tych 20km zgaś silnik, odkręć korek wlewu oleju (najlepiej w nocy)
> przyświeć latarką i zobaczysz czy idzie para z silnika. Będzie szła.
Dzięki. To ile trzeba jechać aby przestała para iść?
>>>>> Oprócz normalnej wilgoci z kondensacji pary wodnej może być
>>>>> jeszcze jeden problem: zapieczone pierścienie i w konsekwencji
>>>>> małe przedmuchy. Test: dłoń nad otwartym korkiem oleju w czasie
>>>>> pracy silnika.
>>>>
>>>> I co ta reka mam czuc?
>>>> Kiedy jest dobrze a kiedy zle?
>>>
>>> Jak już ręką czujesz to złom. Spaliny widać jak z wydechu.
>>
>> Nie rozumiem co piszesz. Jak są małe przedmuchy to widać spaliny
>> jak z wydechu? Napiszcie jak krowie przy rowie, bo piszecie jak
>> mechanik do mechanika a nie jak mechanik do laika :-))
>
> bo ja myszką piszę i mi się nie chce rozpisywać ;)
>
> Jeśli już ręką czujesz powiew jak z suszarki do włosów to silnik ma
> duży przedmuch.
Kumam kumie.
>>> Normalnie powietrze drga ale nie dmucha. Dodasz gazu to się
>>> zmienią drgania. Odczuwa się chyba szczyty i węzły.
>>
>> No i znowu: no drgania się zmienią bo przecież obroty się zmienią.
>
> ale nie mówię o częstotliwości drgań tylko o amplitudzie dmuchania w
> palce. Powoli kręcisz przepustnicą, obroty rosną i masz sinusoidę
> szczyty i doliny.
>
>
>>> Ludzie kartkę przykładają ale jeśli odma jest niedrożna do dolotu
>>> to niby zdmuchnie. Najlepiej zakrecić korek i zdjąć wężyk odma
>>> dolot i w nocy poświecić latarkę.
>>
>> Poświecę i co dalej? Na co patrzeć? Kiedy dobrze a kiedy
>> niedobrze? :-)
>
> Patrzeć na ilość spalin po przygazówce.
>
> Nic ci się tam nie dzieje. Jakbyś miał zawaloną majonezem pokrywę
> wałków rozrządu, bagnet to można się martwić.
>
> jak masz jeszcze wątpliwości to posłuchaj wykładziku profesora
>
> https://www.youtube.com/watch?v=-vnACF3eGqI
O kurde, ale fajnie gościu tłumaczy...
Ale @4:30 trochę ściemnia - wilgość w misce olejowej to nie jest
wilgoć z atmosfery tylko ze spalonej benzynki...
> Sprawdz termostat i sprzegło wiskotyczne czy nie wychładzają silnika.
> Ma być 90st.
Jak sprawdzić sprzęgło czy nie wychładza?
-
17. Data: 2019-02-17 13:59:51
Temat: Re: jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
news:q4bldu$t2i$1@dont-email.me...
>> jak masz jeszcze wątpliwości to posłuchaj wykładziku profesora
>>
>> https://www.youtube.com/watch?v=-vnACF3eGqI
>
> O kurde, ale fajnie gościu tłumaczy...
> Ale @4:30 trochę ściemnia - wilgość w misce olejowej to nie jest
> wilgoć z atmosfery tylko ze spalonej benzynki...
Ale jaja, dosłuchałem do końca i chyba przy @11:58 to żona miała udział
przy cięciu i edycji tego video :-)))))) Gościu świetny, zasubskrybowany!
Dzięki PiteR!
-
18. Data: 2019-02-17 14:01:05
Temat: Re: jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
news:XnsA9F970DC6CA7Cbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
..
> Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...
>
>>>>> No była, ale to ze dwa tygodnie temu.. albo trzy.
>>>>> Korek parę dni temu wytarłem do sucha i znowu jest jasny nalot od
>>>>> wnętrza korka.
>>>>
>>>> Może uszczelka głowicy popuszcza i trochę płynu z chłodnicy
>>>> przedostaje się do oleju?
>>>>
>>> No i to jest najbardziej typowa przyczyna.
>>
>> Inna sprawa, że aby dowiedzieć się czy aby to jest to, to droga jest
>> tylko jedna, i często wiąże się z planowaniem głowicy. Można tylko
>> współczuć.
>>
> Jest jeszcze druga, bardziej oczywista i duzo prostsza - obserwowac czy
> ubywa płynu...
Po obejrzeniu podlinkowanego przez PiteRa fimiku jestem uspokojony
i uszczelką się już nie martwię skoro płynu nie ubywa i bagnet się
macza w oleju o normalnym kolorze bez kakałka w misce olejowej :-))))))
-
19. Data: 2019-02-17 19:38:52
Temat: Re: jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
>> Sprawdz termostat i sprzegło wiskotyczne czy nie wychładzają
>> silnika. Ma być 90st.
>
> Jak sprawdzić sprzęgło czy nie wychładza?
Jak silnik jest zimny otwierasz maskę i dajesz przygazówkę.
Wiatrak nie może wytwarzać huraganu. Ma się wolno obracać i dać się
zatrzymać gazetą (paluszki nie wsadzać)
Jak silnik jest bardzo gorący to wiatrak ma się zasprzęgić i chłodzić.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
20. Data: 2019-02-17 23:10:11
Temat: Re: jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego
Od: Pszemol <P...@P...com>
PiteR <e...@f...pl> wrote:
> na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
>
>>> Sprawdz termostat i sprzegło wiskotyczne czy nie wychładzają
>>> silnika. Ma być 90st.
>>
>> Jak sprawdzić sprzęgło czy nie wychładza?
>
> Jak silnik jest zimny otwierasz maskę i dajesz przygazówkę.
> Wiatrak nie może wytwarzać huraganu. Ma się wolno obracać i dać się
> zatrzymać gazetą (paluszki nie wsadzać)
>
> Jak silnik jest bardzo gorący to wiatrak ma się zasprzęgić i chłodzić.
>
Dzięki! Doceniam Twoją cierpliwość w odpowiadaniu na pytania i tłumaczeniu
rzeczy dla Ciebie pewnie bardzo oczywistych :)
A czy jak na desce z zegarami wskazówka termometru stoi w czasie jazdy
radośnie i pionowo do góry na okolicach 190F (87C) to wciąż może być
problem z wychładzaniem chłodnicy?
Innymi słowy, gdzie w Passacie umiejscowiony jest czujnik temperatury
wysyłający sygnał do wskaźnika na zegarsch?