-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-septe
mber.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: jasno kremowy osad na korku wlewu oleju silnikowego
Date: Sun, 17 Feb 2019 06:52:17 -0600
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 1
Message-ID: <q4bldu$t2i$1@dont-email.me>
References: <q40rae$8rs$1@dont-email.me> <6...@4...com>
<q40vvf$q4$1@dont-email.me> <q412u5$d18$1$Adam@news.chmurka.net>
<q414g3$pkv$1@dont-email.me> <X...@l...net>
<q459cs$jjl$1@dont-email.me> <X...@l...net>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 17 Feb 2019 12:52:14 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="67a30bbcc950ae908a0d974016d621dc";
logging-data="29778";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1++BzirX3lHAWojDgjuK8bY"
Cancel-Lock: sha1:YIommZn+DzezUGwCd+5z4U2V/kM=
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <X...@l...net>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650291
[ ukryj nagłówki ]"PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
news:XnsA9F7E3CC18A62dayrider@localhost.net...
> na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
>
>>>> Chodzilo mi o dobre nagrzanie silnika.
>>>> I odparowanie wilgoci z oleju.
>>>> Do tego 20km powinno wystarczyc?
>>>
>>> To po 20km odkręć korek i zobacz czy nie paruje.
>>
>> I znów nie wiem "zobacz czy nie paruje".
>> Ma parować czy ma nie parować? :-)
>
> a sprawdź sobie :)
>
> Po tych 20km zgaś silnik, odkręć korek wlewu oleju (najlepiej w nocy)
> przyświeć latarką i zobaczysz czy idzie para z silnika. Będzie szła.
Dzięki. To ile trzeba jechać aby przestała para iść?
>>>>> Oprócz normalnej wilgoci z kondensacji pary wodnej może być
>>>>> jeszcze jeden problem: zapieczone pierścienie i w konsekwencji
>>>>> małe przedmuchy. Test: dłoń nad otwartym korkiem oleju w czasie
>>>>> pracy silnika.
>>>>
>>>> I co ta reka mam czuc?
>>>> Kiedy jest dobrze a kiedy zle?
>>>
>>> Jak już ręką czujesz to złom. Spaliny widać jak z wydechu.
>>
>> Nie rozumiem co piszesz. Jak są małe przedmuchy to widać spaliny
>> jak z wydechu? Napiszcie jak krowie przy rowie, bo piszecie jak
>> mechanik do mechanika a nie jak mechanik do laika :-))
>
> bo ja myszką piszę i mi się nie chce rozpisywać ;)
>
> Jeśli już ręką czujesz powiew jak z suszarki do włosów to silnik ma
> duży przedmuch.
Kumam kumie.
>>> Normalnie powietrze drga ale nie dmucha. Dodasz gazu to się
>>> zmienią drgania. Odczuwa się chyba szczyty i węzły.
>>
>> No i znowu: no drgania się zmienią bo przecież obroty się zmienią.
>
> ale nie mówię o częstotliwości drgań tylko o amplitudzie dmuchania w
> palce. Powoli kręcisz przepustnicą, obroty rosną i masz sinusoidę
> szczyty i doliny.
>
>
>>> Ludzie kartkę przykładają ale jeśli odma jest niedrożna do dolotu
>>> to niby zdmuchnie. Najlepiej zakrecić korek i zdjąć wężyk odma
>>> dolot i w nocy poświecić latarkę.
>>
>> Poświecę i co dalej? Na co patrzeć? Kiedy dobrze a kiedy
>> niedobrze? :-)
>
> Patrzeć na ilość spalin po przygazówce.
>
> Nic ci się tam nie dzieje. Jakbyś miał zawaloną majonezem pokrywę
> wałków rozrządu, bagnet to można się martwić.
>
> jak masz jeszcze wątpliwości to posłuchaj wykładziku profesora
>
> https://www.youtube.com/watch?v=-vnACF3eGqI
O kurde, ale fajnie gościu tłumaczy...
Ale @4:30 trochę ściemnia - wilgość w misce olejowej to nie jest
wilgoć z atmosfery tylko ze spalonej benzynki...
> Sprawdz termostat i sprzegło wiskotyczne czy nie wychładzają silnika.
> Ma być 90st.
Jak sprawdzić sprzęgło czy nie wychładza?
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.19 13:59 Pszemol
- 17.02.19 14:01 Pszemol
- 17.02.19 19:38 PiteR
- 17.02.19 23:10 Pszemol
- 18.02.19 00:11 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=