    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jasełka 2010 do oceny
    Date: Mon, 11 Jan 2010 23:54:21 +0100

    On 2010-01-11 09:38, TheGuru wrote:
    > balans bieli ustawiałem na alby.
    > nie próbowałem... ale czy np ustawienie identycznej temperatury dla
    > wszystkich zdjęć byłoby ok?

    Nie zawsze można dobrać kolor światła w jeden jednolity sposób. Czasem to
    niezbyt możliwe bo w scenie coś się zmienia. Tak jest pewnie i tu. Poza
    tym w różny sposób odbijałeś światło z lampy błyskowej i różna ilość jego
    wpadła w kadr.

    > ;-D a Jacek_P nie widzi

    Czasem zależy od zdjęcia.

    > proponowane czasy na iso 1600 1s-3s

    Iso 1600 jest zupełnie używalne i z odrobiną odszumiania całkiem niezłe
    zdjęcia można mieć.
    Po drugie jak miałeś pomiar punktowy to mogłeś celować akurat w
    nieoświetlone elementy. Czas który podajesz to ciemności bardzo mocne. Tam
    zdecydowanie tak nie było.

    > powiedz króre byś inaczej i jak wykadrował

    Chyba do każdego zdjęcia mam jakieś uwagi, więc cięzko by było szczegółowo
    mówić o każdym, że tu źle i tu niedobrze. Lepiej powiedz z którego jesteś
    zadowolony najbardziej, bo jak dla mnie to niemalże wszędzie panuje
    ogromny chaos i trudno wypatrzyć coś co chciałeś pokazać.

    > pobawię się jeszcze nimi

    Koniecznie spróbuj cokolwiek poza sony IDC. Ten program należy raczej do
    najgorszych jeśli chodzi o odrawiarki.

    > mała głąbia bo ciężko było mocno przymykać a czasami celowo

    Zależność światła i GO to inna zupełnie kwestia. W wielu warunkach nie ma
    znaczenia, czy zrobisz zdjęcie z czasem 1/5000s czy 1/50s i wtedy możesz
    sobie rzeczywiście sterować GO w zależności od kaprysu, w innych warunkach
    musisz brać to pod uwagę. Zdjęcia z f/1.4 nie naprawią Ci wszelkich
    problemów związanych z brakiem światła, bo nabawią Cię innych. Taki deal
    niestety ;)
    GO trzeba wykorzystywać z głową. Jak będziesz wykorzystywał za mało, albo
    za dużo - wyjdzie tak kiczowato.

    > kupiłem ;-D

    To jeszcze przeczytaj :) Samo oglądanie niewiele da :) Odpuścić możesz
    sobie dział o wywoływaniu i chemii.

    > ała

    No niestety, takie jest moje zdanie w tym temacie. Znam ludzi którzy w
    ciągu dwóch lat nauczyli się robić świetne zdjęcia. U Ciebie wciąż zdjęcia
    conajwyżej do albumu rodzinnego.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564