  • 21. Data: 2009-01-24 22:08:00
    Temat: Re: japanfoto - a jednak...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2009, e...@o...pl wrote:

    > Sprzedaż choćby jednego aparatu fotograficznego musi być
    > rejestrowana w kasie fiskalnej. A zatem od początku
    > działalności muszą być VAT-owcami.

    Nieporozumienie.
    "Być VATowcem" jest potocznie rozumiane przez "być VATowcem
    *zarejestrowanym*".
    A to co innego niż podlegać pod VAT - bo np. wynajmujący
    mieszkania na cele mieszkaniowe najczęściej nie zdają sobie
    sprawy z tego że też podlegają, bo nie mają żadnych obowiązków
    związanych z tym podleganiem.

    W przypadku kasy rejestrującej jest identycznie: obowiązek
    posiadania kasy nie ma *nic* do obowiązku rejestracji w VAT.
    Lista czynności podpadających pod kasę i lista czynności
    wykluczających ze zwolnianie z VAT to dwie odrębne listy
    (i występują wszystkie cztery możliwe kombinacje).

    Sprzedawca zwolniony z VAT, potocznie zwany "nieVATowcem", taki
    co wystawia rachunki *może* podlegać pod obowiązek kasy.
    I tak jest w przypadku o którym piszesz!

    > Wielkość obrotu
    > obowiązująca w wielu innych rodzajach działalności
    > nie ma tu znaczenia.

    Żeby była jasność: przypadki czynności gospodarczych które
    wyłączają ze zwolnienia z VAT *również* istnieją.
    Ale akurat sprzedaż sprzętu foto AFAIK & AFAIR do tego
    przypadku się nie zalicza :)

    > Podobnie jest ze sprzedażą
    > części samochodowych, papierosów, nagrań muzyki i filmów,
    > złota i kilku innych rzeczy - muszą być ewidencjonowane
    > w kasach fiskalnych od pierwszej sprzedanej sztuki.

    To prawda.
    Ale przymus rejestracji do VAT i wystawiania f-r
    VAT ma zastosowanie - spośród wymienionych tylko do
    papierosów i złota, sprzedawać części samochodowe
    można spokojnie będąc zwolnionym z VAT (i wystawiając
    rachunki).
    To jest *odrębna* sprawa!

    > Zajrzyj do rozporządzenia o kasach fiskalnych.

    Ale przepisy o zwolnieniu z obowiązku rejestracji
    do VAT są gdzie indziej!

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPIR, VAT, bez kasy rejestrującej)

  • 22. Data: 2009-01-25 08:25:23
    Od: Olek <o...@u...eu>

    e...@o...pl wrote:

> [...]
    > w kasach fiskalnych od pierwszej sprzedanej sztuki.
    > Zajrzyj do rozporządzenia o kasach fiskalnych.

    Ty najpierw zajrzyj do prawa podatkowego :)

  • 23. Data: 2009-01-25 12:35:27
    Od: e...@o...pl

    > Ty najpierw zajrzyj do prawa podatkowego :)

    Zamiast głupawych uwag wpisz konkretnie, która
    podana przeze mnie informacja jest nieprawdziwa.
    Wtedy podyskutujemy.
    Pozdrawiam

    Piotr

  • 24. Data: 2009-01-25 12:55:13
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Zamiast głupawych uwag wpisz konkretnie, która
    > podana przeze mnie informacja jest nieprawdziwa.
    > Wtedy podyskutujemy.
    > Pozdrawiam

    stawiam na:

    ale mogę się mylić ;]
    ogólnie z tej wypowiedzi wynika, że chcesz coś powiedzieć - ale kompletnie
    nie wiesz co - lub co gorsza - wiesz co - ale mylisz z 3-4 rzeczy na raz ;]

    --
    pozdrawiam

  • 25. Data: 2009-01-25 13:25:23
    Od: Olek <o...@u...eu>

    e...@o...pl wrote:

    > Zamiast głupawych uwag wpisz konkretnie, która
    > podana przeze mnie informacja jest nieprawdziwa.
    > Wtedy podyskutujemy.
    > Pozdrawiam
    >
    > Piotr

    piszesz głupoty i tyle... nie mam co dyskutować.
    Będąc VATowcem wcale nie mam nakazu posiadania kasy fiskalnej... na to
    ma wpływ całkiem inny czynnik, a raczej próg... ;P

  • 26. Data: 2009-01-26 18:31:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Jan 2009, e...@o...pl wrote:
    [...do Olka...]

    > Zamiast głupawych uwag wpisz konkretnie, która
    > podana przeze mnie informacja jest nieprawdziwa.

    Pomieszanie z poplątaniem - nie rozróżniasz zasad kwalifikacji
    do obowiązku rejestracji VAT z obowiązkiem kasy fiskalnej.
    A możliwe są wszystkie cztery kombinacje (bez kasy nierejestrowany,
    bez kasy rejestrowany, z kasą nierejestrowany i z kasą rejestrowany).
    "Rejestrowany == wystawia faktury", dla jasności.
    Szczegóły masz w poście obok (moim).

    > Wtedy podyskutujemy.

    Nie jeż się bo nie masz racji.

    Przepisy tu:
    (kasa)
    (zwolnienia *przedmiotowe*)
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=4318
    1&id_pismo=509&i=0
    (zwolnienia *podmiotowe*, od art.112)
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2864
    8&id_pismo=509&i=0%27

    Oczywiście w ustawie masz podstawy do rozporządzenia o kasach (art.111)

    pzdr, Gotfryd