  • 1. Data: 2014-01-14 19:57:00
    Temat: jakość dźwięku z nowych TV LCD
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Zanabyłem kilkanaście dni temu TV LCD Sharp model LC-32LE350V-BK i
    generalnie mówiąc jestem tak średnio zadowolony z jakości dźwięku
    (zarówno gdy źródłem sygnału jest kablówka analogowa jak i DVD). Brakuje
    niskich częstotliwości, dźwięk brzmi trochę jak z puszki a regulacja
    korektorem z poziomu menu tylko w niewielkim stopniu poprawia brzmienie.
    Zdaję sobie sprawę, że umiejscowienie telewizora (ma za plecami wnękę w
    meblościance, w której stał do tej pory telewizor kineskopowy 21") może
    dawać taki efekt ale wygłuszenie tej przestrzeni kocami także nie
    prowadzi do mocnego polepszenia dźwięku. Czy należy się pogodzić z tym,
    że taka sytuacja wynika z ogólnej tendencji do zmniejszania ramek w
    telewizorach a co za tym idzie - wymiarów głośników i powiązanego z tym
    pogorszenia brzmienia, szczególnie w zakresie niskich częstotliwości?
    Czy też może tylko ten typ tak ma i najlepszym rozwiązaniem okaże się
    podłączenie TV pod jakieś zewnętrzne głośniki?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2014-01-14 20:19:53
    Temat: Re: jakość dźwięku z nowych TV LCD
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Zanabyłem kilkanaście dni temu TV LCD Sharp model LC-32LE350V-BK i
    > generalnie mówiąc jestem tak średnio zadowolony z jakości dźwięku

    Toż to problem ogólny dotyczący płaskich telewizorów. Gdzie te głośniki
    niby upchać? No niestety - dobry głośnik musi mieć czym to powietrze
    poruszyć. A to coś w większości telewizorów z płaskim ekranem to kupa
    śmiechu - działa źle albo fatalnie. Fizyki nie nagniesz, dostaw zewnętrzne.
    --
    Grzexs

  • 3. Data: 2014-01-14 20:46:45
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 14.01.2014 o 20:19 Grzexs <g...@g...pl> pisze:

> [...]
    > poruszyć. A to coś w większości telewizorów z płaskim ekranem to kupa
    > śmiechu - działa źle albo fatalnie. Fizyki nie nagniesz, dostaw
    E tam opowiadasz, firma jak chce to potrafi, np panasonic plazma, dźwięk z
    basami.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2014-01-14 23:29:12
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-01-14 20:46, janusz_k pisze:
    > E tam opowiadasz, firma jak chce to potrafi, np panasonic plazma, dźwięk
    > z basami.

    Tylko że plazma jest grubsza i jest tam trochę przestrzeni na pudło
    głośnika, a nawet i na prostego niskotonowca. LCD, szczególnie te małe
    (wątkotwórca kupił 32") miejsca nie mają prawie wcale. Głośniki w nich
    należy traktować jak na zasadzie byle coś było słychać.
    Ja do swojego 27" LG podłączyłem zestaw głośników komputerowych 2+1. Na
    tym przynajmniej da się (jako tako) słuchać. Rodzice mają jakąś plazmę
    Panasonica i tam dźwięk jest lepszy niż z tego mojego zestawu.

    --
    Michał

  • 5. Data: 2014-01-15 16:22:05
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-01-14 19:57, badworm pisze:
> [...]
    > Czy też może tylko ten typ tak ma i najlepszym rozwiązaniem okaże się
    > podłączenie TV pod jakieś zewnętrzne głośniki?

    jakby chcieli toby zrobili ale większość LCD po przesiadce z CRT daje
    dołujące wrażenie dzwięku

    miałem do czynienia z głośnikiem przenośnym wielkości puszki pepsi 0.33
    z potężnym basem ale cena 250Euro

    są jeszcze tzw soundbary

    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=soundba
    r&search_scope=

  • 6. Data: 2014-01-15 19:39:32
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-01-15 16:22, fifak pisze:

> [...]
    > dołujące wrażenie dzwięku
    >
    > miałem do czynienia z głośnikiem przenośnym wielkości puszki pepsi 0.33

    One nie są tak płaskie jak TV LCD. Na przykład taki
    SOUNDBAR YAMAHA YAS-101: Wymiary (szer x wys x gł) - 890 x 88 x 115 mm.
    Wspomniany TV: 743 x 451 x 38.
    11,5cm a 3,8cm grubości (głębokości) robi różnicę. Trzykrotną.

    --
    Michał

  • 7. Data: 2014-01-15 20:22:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > Czy też może tylko ten typ tak ma i najlepszym rozwiązaniem okaże się
    > podłączenie TV pod jakieś zewnętrzne głośniki?

    Jest jak piszesz.
    Mam LCD 32 cale Samsunga ale jeszcze serię C650 na świetlówkach to
    dźwięk jest tutaj świetny. TV jest grubszy.
    Ale jak kupiłem teraz F6400 to niestety kicha. Dokupiłem do zestawu
    Yamahę MCR-750 coby oprócz soundbara mieć i radio i BD i parę innych
    fajnych pierdół.

    Pozdro

  • 8. Data: 2014-01-16 20:41:13
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2014-01-14 19:57, badworm pisze:
    > Zanabyłem kilkanaście dni temu TV LCD Sharp model LC-32LE350V-BK i
    > generalnie mówiąc jestem tak średnio zadowolony z jakości dźwięku

    Prawdopodobnie dzwiek znacznie sie poprawi, gdy przykrecisz go (TV)
    do sciany.

    pozdro
    --
    A S

  • 9. Data: 2014-01-17 19:37:01
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.01.2014 19:57, badworm pisze:
> [...]
    > Czy też może tylko ten typ tak ma i najlepszym rozwiązaniem okaże się
    > podłączenie TV pod jakieś zewnętrzne głośniki?

    Słabe odtwarzanie basów wynika z małej pojemności obudowy i małych
    głośników. Podłączenie zewnętrznych głośników może pomóc, ale uwaga. U
    mnie w pracy po podłączeniu było słychać jakiś brum zależny od obrazu.
    Zostały więc odłączone, ale jak się przysłuchałem, to ten brum jest, ale
    bardzo delikatny. Po prostu wbudowane głośniki go słabo przenoszą.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 10. Data: 2014-01-23 21:44:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    badworm wrote:
> [...]
    > szczególnie w zakresie niskich częstotliwości? Czy też może tylko ten
    > typ tak ma i najlepszym rozwiązaniem okaże się podłączenie TV pod

    jak chcesz mieć dobry dzwięk to dziwek na dobry wzmacniacz z dużymi
    głosnikami dwu lub trzy torowymi.

    albo jakieś monitory aktywne (duże)

    tak zeby niskotnówka miał te 10" srednicy :)

    co z tego że masz wspaniały obraz 3d za 5000zł jak dzwięk jest jak z
    kasprzaczka :)

    i powiem szczerze nie trzeba wcale kina domowego z pięcioma głosnikami
    wystarczy solidne stereo.