  • 1. Data: 2014-01-13 19:57:16
    Temat: Zeskanowane starte RE
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy ktokolwiek spotkał się może z zeskanowanymi Radioelektronikami z lat
    60/70/80/90 ? Widzę pojednycze próby na necie, ale nie ma kompletnego
    archiwum, lub przynajmniej kilkunastu numerów w jednym miejscu.

    Sam mam w domu dużo numerów z tamtych lat i czasem do nich wracam z
    uwagi na klimat :D Było by miło miec je przeszukiwalne i pod myszką.

    Ba, mogłbym nawet sam je skanować OCRem, ale coś czuje że prawa
    autorskie są ważniejsze niż sentymenty :/

  • 2. Data: 2014-01-13 20:45:25
    Temat: Re: Zeskanowane starte RE
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > na klimat :D Było by miło miec je przeszukiwalne i pod myszką.
    >
    > Ba, mogłbym nawet sam je skanować OCRem, ale coś czuje że prawa autorskie

    Kiedyś się chyba natknąłem a potem wcięło.
    P.G.

  • 3. Data: 2014-01-13 21:06:44
    Od: Marcin Perliński <f...@a...pl>

    Sebastian Biały schrieb:
> [...]
    >
    > Ba, mogłbym nawet sam je skanować OCRem, ale coś czuje że prawa
    > autorskie są ważniejsze niż sentymenty :/

    Kompletne roczniki są (przynajmniej jeszcze kilka miesięcy temu były) na
    Elektrodzie oraz na chomikach. Są to klasyczne skany graficzne (bez
    przepuszczania przez OCR). Jakiś czas temu ściągałem wszystkie
    korzystając z obu źródeł (na Elektrodzie musiałem założyć kilkanaście
    kont, bo punkty transferowe zżerało, a normalnie ich chyba, tzn. "za
    kasę", kupić nie można), a na chomiku to za parę groszy wykupiłem
    transfer. Mam to zarchiwizowane z dużą redundacnją (w kilku chmurach) i
    mogę ewentualnie podrzucić na priva.

  • 4. Data: 2014-01-13 21:43:48
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 13/01/2014 19:57, Sebastian Biały wrote:
    > Witam.
    >
    > Ba, mogłbym nawet sam je skanować OCRem, ale coś czuje że prawa
    > autorskie są ważniejsze niż sentymenty :/
    Powiedz to tym co zrobili archiwum Bajtka, Tajemnic Atari, Magazynu
    Amiga itd. :-)

    Pozdrawiam

    Marek

  • 5. Data: 2014-01-13 22:40:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-01-13 21:43, Marek Borowski wrote:
    > Powiedz to tym co zrobili archiwum Bajtka, Tajemnic Atari, Magazynu
    > Amiga itd. :-)

    Kto obecnie ma ciągłość praw majątkowych do RE? Bo przypuszczam, że ktoś
    ma, a takie TA (które mam prawie wszystkie numery :P) zwisa rekinom
    byznessu.

  • 6. Data: 2014-01-13 22:43:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-01-13 21:06, Marcin Perliński wrote:
    > mogę ewentualnie podrzucić na priva.

    To poproszę kontakt :)

  • 7. Data: 2014-01-13 23:29:09
    Od: Marcin Perliński <f...@a...pl>

    Sebastian Biały schrieb:

    > To poproszę kontakt :)

    Już poszło. Pozdrowionka.

  • 8. Data: 2014-01-13 23:31:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    > Już poszło. Pozdrowionka.

    Jeśli potrafisz znaleźć mój prawdziwy adres - też poproszę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2014-01-13 23:32:00
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 13/01/2014 22:40, Sebastian Biały wrote:

    > Kto obecnie ma ciągłość praw majątkowych do RE? Bo przypuszczam, że ktoś
    > ma, a takie TA (które mam prawie wszystkie numery :P)
    No ja chyba nie mam ostatniego. Wszystkie ktore mam sa w stanie
    idealnym. Wogole to tez mam prawie wszystkie Amigi jakie wyszly
    (z wyjatkiem A3000T i odmian np. UX) i duzo dodatkow z nimi
    zwiazanych. Bialym krukiem jest dla mnie devkit do amigi 1000
    z dyskietkami na Suna(!). Choc coraz czesciej patrze na moje
    zbiory i setmegahercowe ARMy i zastanawiam sie jak to mozliwe ze
    na 16MHz wykonywalo sie profesjonalne prace, a ja obecnie sie
    zastanawiam czy 100 MHz nie jest za wolne do wysylania maili.. :-?

    Pozdrawiam

    Marek

  • 10. Data: 2014-01-13 23:42:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

> [...]
    > na 16MHz wykonywalo sie profesjonalne prace, a ja obecnie sie
    > zastanawiam czy 100 MHz nie jest za wolne do wysylania maili.. :-?

    Jestem w trakcie porządkowania 30-letniego bałaganu. M.in. wywaliłem
    całe mnóstwo listingów i notatek jeszcze ze Spectrum. Przy okazji
    znalazłem własnoręcznie wymyślony i wyrzeźbiony interfejs Centronics
    do Spectrum, który służył mi bardzo mocno i którym wykonałem
    nieprawdopodobne ilości (jak na tamte czasy) wydruków.
    Driver drukarki zajmował 191 bajtów i obsługiwał "systemowy" LLIST i
    LPRINT a także wyjście drukarki np. z OmniCalc (kto pamięta arkusz
    kalkulacyjny dla Spectrum?). Zrobiłem też graficzny driver dla
    programu ArtStudio.

    Odnalazłem też schemat tego interfejsu, rysowany ręcznie a także
    późniejszą wersję, namalowaną już w OrCADzie na PC:)

    Jak sobie przypomnę cuda, jakie robiłem na tych 48KB RAM to sam siebie
    podziwiam ;)

    --
    Best regards,
    RoMan