  • 11. Data: 2010-08-17 06:19:50
    Temat: Re: jakość łącz NASK i datacenter
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-08-16, o godz. 13:52:50
    w...@a...pl (Wemif) napisał(a):

    > Pewnie miałeś serwer jednozasilaczowy? Jakby serwer miał dwa zasilacze
    > to by przeżył (przynajmniej tak mi tłumaczył nask gdy miałem ten
    > problem chyba w lutym w tym roku też na Wąwozowej).

    Akurat miałem tam maszyny z 2 zasilaczami. Niestety nic to nie pomogło
    bo okazało się - oczywiście po padzie - że "nasza" ma wszytkich gniazda
    zasilające w jednym obwodzie mimo że teoretycznie powinny być 2 sztuki
    - nawet na planach były tylko okazało się zę na listwach w szafie jest
    wszędzie ten samo obwód. Poza tym inne urządzenia poza serwerami nie
    mają podwójnego zasilania :-( W każdym razie na szczęście obyło się bez
    strat z mojej strony.

    Ja w swojej serwerowni mam zasilanie zrealizowane ciut inaczej. Mam
    zasilanie całości zrealizowane z dwóch źródeł prądu (z dwóch podstacji)
    i do tego automatyczną przełączalnię źródła z dodatkowym zabezpieczeniem
    antyprzepięciowym. Krytyczne urządzenia są na oddzielnych UPS-ach. Daje
    to tyle że musi paść naprawdę spory kawałek zasilania by wywaliło obie
    podstacje do których jestem podpięty a przy awarii UPS-a wyłacza mi się
    jedno urządzenie a nie kilka czy cała szafa.

    Zdrówko

  • 12. Data: 2010-08-17 09:06:59
    Temat: Re: jako?? ??cz NASK i datacenter
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    crazy bejbi wrote:

    > TKT ma swoje kable. niezależne od pioneera ... z tego co wiem oczywiście.

    no a GTS bardzo często leci włóknami od TKT...

    btw, z tego co mi się o uszy obiło to są miejsca w najjaśniejszej gdzie
    TKT ma swoje włókna w czyimś kablu. Nie wiem czy właśnie nie w tym
    odcinku do częstochowy.

    Marcin