  • 1. Data: 2010-08-11 10:09:04
    Temat: jakość łącz NASK i datacenter
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    Witam,

    Mam ofertę dostarczenia internetu na większe łącze. Jak oni stoją z
    jakością, infolinią, awariami, naprawą awarii itp sprawami ?
    Miałbym mieć radiolinię od nich.

    Druga sprawa: czy ktoś korzysta z ich datacenter w sensie kolokacji
    całej szafy ? Chodzi o jakieś nowe datacenter na Rakowieckiej w Warszawie ?

    Wszelkie uwagi mile widziane.

    Wojtek

  • 2. Data: 2010-08-11 12:40:35
    Temat: Re: jakość łącz NASK i datacenter
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Mam ofertę dostarczenia internetu na większe łącze. Jak oni stoją z
    > jakością, infolinią, awariami, naprawą awarii itp sprawami ?
    > Miałbym mieć radiolinię od nich.

    mam niemile doswiadczenie. Zmiana czegokolwiek w BGP - 3 dni. Generalnie to
    taka firma troszke tkwiaca w PRLu jeszcze (taki Panstwowy moloch)

    Zreszta napisz cos po 17 na ich maila ze zgloszeniem wirtualnego problemu.
    Zobaczysz po ilu dostaniesz odpowiedz. Ew jak juz dostaniesz odpowiedz to
    "administratorow teraz nie ma, jutro z rana sie tym zajma"

    Icek

  • 3. Data: 2010-08-11 16:03:07
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

> [...]
    >
    > Druga sprawa: czy ktoś korzysta z ich datacenter w sensie kolokacji całej
    > szafy ? Chodzi o jakieś nowe datacenter na Rakowieckiej w Warszawie ?

    Przed skorzystaniem należy przede wszystkim się dowiedzieć w jaki sposób
    dany operator ma wpięty swój węzeł w mieście, z którego będziesz miał
    realizowane podłączenie. Aby potem nie okazało się, że bierzesz innego
    operatora jako backup do łącza głównego, a obydwaj operatorzy (główny i
    backupowy) mają swoje węzły podłączone na infrastrukturze tego samego
    operatora.

  • 4. Data: 2010-08-11 16:45:19
    Temat: Re: jako?? ??cz NASK i datacenter
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-08-11 18:03, ttt pisze:

    > Przed skorzystaniem nale?y przede wszystkim si? dowiedzie? w jaki spos?b
    > dany operator ma wpi?ty sw?j w?ze? w mie?cie, z kt?rego b?dziesz mia?
    > realizowane pod??czenie. Aby potem nie okaza?o si?, ?e bierzesz innego
    > operatora jako backup do ??cza g??wnego, a obydwaj operatorzy (g??wny i
    > backupowy) maj? swoje w?z?y pod??czone na infrastrukturze tego samego
    > operatora.

    to jest pierwsze o co zapytałem. Tutaj jest ok, bo dochodzą do miasta po
    pioneerze, zatem inaczej niż mój drugi operator bgp. Czyli pod tym
    względem ok.

    Wojtek

  • 5. Data: 2010-08-11 20:26:35
    Od: konrad rzentarzewski <k...@r...net>

    Art from [ i...@d...pl ] ...

    :
    : Zreszta napisz cos po 17 na ich maila ze zgloszeniem wirtualnego problemu.
    : Zobaczysz po ilu dostaniesz odpowiedz. Ew jak juz dostaniesz odpowiedz to
    : "administratorow teraz nie ma, jutro z rana sie tym zajma"

    LG im zdechło w grudniu i jeszcze im się nie udało naprawić. jakościowo
    jest ok (mam łącze bez BGP, po światełku), ale drogo. datacenter też drogo :)

    --
    "We have so many websites and the code is changing all the time.
    Maybe if I leave now no one will notice." [bit.ly/2MIImO]

  • 6. Data: 2010-08-12 07:27:51
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    crazy bejbi wrote:

    > to jest pierwsze o co zapytałem. Tutaj jest ok, bo dochodzą do miasta po
    > pioneerze, zatem inaczej niż mój drugi operator bgp. Czyli pod tym
    > względem ok.

    jesteś pewien ?
    Jest taki światłowód ze śląska przez częstochowę, okolice piotrkowa,
    łodzi aż do Warszawy.
    Kabel pioniera ale lecą nim praktycznie wszycy. I owi inni nie przyznają
    się że lecą infrastrukturą pioniera tylko np własną bo partycypowali w
    kosztach i mają tam swoje włókna. Nie zmienia to faktu że to ten sam
    kabel...

    Marcin

  • 7. Data: 2010-08-16 08:43:08
    Od: Daniel <d...@d...poczta.onet.delete.pl>

    W dniu 12.08.2010 09:27, Marcin Kuczera pisze:

> [...]
    > się że lecą infrastrukturą pioniera tylko np własną bo partycypowali w
    > kosztach i mają tam swoje włókna. Nie zmienia to faktu że to ten sam

    Np. gts i tkt dochodzą do Częstochowy z Katowic, więc jakaś
    dywersyfikacja jest. Chyba, że się coś pozmieniało przez ostatni rok?

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 8. Data: 2010-08-16 10:26:41
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-08-11, o godz. 12:09:04
    crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> napisał(a):

    > Druga sprawa: czy ktoś korzysta z ich datacenter w sensie kolokacji
    > całej szafy ? Chodzi o jakieś nowe datacenter na Rakowieckiej w
    > Warszawie ?

    Ja korzystam na Wąwozowej - Rakowiecką tylko oglądałem jakoś pod koniec
    zeszłego roku. Ogólnie na Wąwozowej mają OK choć zdarzył mi się pad
    zasilania w szafie której kawałek wynajmujemy. Tzn. inny klient wstawił
    wadliwe urządzenie które podczas uruchomienia spowodowała wywalenia
    bezpieczników samej szafy. I to że było to już za ich systemem
    zasilania awaryjnego nie miało znaczenia bo okazało się że zasilanie
    jest dedykowane nie dla konkretnego klienta a całej szafy i jak cuś
    padnie to nie ma prądu dla całości. Zwróć na to uwagę choć jak chcesz
    całą szafę to niby problemu nie ma.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2010-08-16 13:52:50
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Maciek Babcia Dobosz <b...@j...org.pl> wrote:

> [...]
    > zasilania awaryjnego nie miało znaczenia bo okazało się że zasilanie
    > jest dedykowane nie dla konkretnego klienta a całej szafy i jak cuś

    Pewnie miałeś serwer jednozasilaczowy? Jakby serwer miał dwa zasilacze
    to by przeżył (przynajmniej tak mi tłumaczył nask gdy miałem ten problem
    chyba w lutym w tym roku też na Wąwozowej).

    a.

  • 10. Data: 2010-08-16 22:18:16
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-08-12 09:27, Marcin Kuczera pisze:

> [...]
    > się że lecą infrastrukturą pioniera tylko np własną bo partycypowali w
    > kosztach i mają tam swoje włókna. Nie zmienia to faktu że to ten sam

    TKT ma swoje kable. niezależne od pioneera ... z tego co wiem oczywiście.

    Wojtek