  • 11. Data: 2011-05-17 20:35:43
    Temat: Re: jakim przyrządem szukać zwarć miedzyprzewodami i dościennych
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:iqmgg9$9cf$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > O to, to. Mi stara lodówka (i to wcale nie jakiś POLAR, czy coś
    > ruskiego) zużywała 1,5 kWh/dobę, po wymianie na sprzęt typu A++ zużycie
    > dobowe spadło do
    > 0,35-0,45 kWh/dobę w zależności od pory roku.

    O , dobrze ze mi przypomniales ze mam gdzies od miesiaca
    zapiety rejestrator pod lodowke - wlasnie zrobilem odczyt :))
    12 letnia Ardo z oddzielnym zamrazalnikiem
    - srednia tygodniowa 9,5kWh, sredni czas pracy 51%,
    co by dalo ~1,3kWh/dobe - kiepsko do tego co piszesz.

    Tak mi sie wlasnie wydawalo ze ostatnio cos za czesto/dlugo pracuje :]
    - pewnie sprezarka dokancza swoj zywot, bo raczej nie sadze
    aby ulotnil sie czynnik chlodzacy.
    Coz, trzeba bedzie pomalu myslec o nowej, albo nowym agregacie.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-05-17 21:00:53
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Waldek" <s...@n...cpam> napisał w wiadomości

    > Tak mi sie wlasnie wydawalo ze ostatnio cos za czesto/dlugo pracuje :]
    > - pewnie sprezarka dokancza swoj zywot, bo raczej nie sadze
    > aby ulotnil sie czynnik chlodzacy.

    Moja stara to też było ARDO i też objaw był taki jak u Ciebie.

    > Coz, trzeba bedzie pomalu myslec o nowej, albo nowym agregacie.

    Teraz zależy na co postawisz - energooszczędność, czy wygodę i lość
    bajerów w lodówce, bo te rzeczy ewidentnie nie idą w parze w przypadku
    lodówek.

  • 13. Data: 2011-05-18 20:18:14
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.05.2011 22:35, Waldek wrote:

    > co by dalo ~1,3kWh/dobe

    [...]

    > Coz, trzeba bedzie pomalu myslec o nowej

    1,3 * 0,27 * 365 ~ 128 zł / rok -
    Nowa nie zwróci się nawet za 10 lat.

    Mirek.

  • 14. Data: 2011-05-18 20:46:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
    > [...]
    > 1,3 * 0,27 * 365 ~ 128 zł / rok -
    > Nowa nie zwróci się nawet za 10 lat.
    > Mirek.

    A gdzie ty masz kWh po 0,27 zł?
    Ja też bym tak chciał. U mnie cena kWh kształtuje się wokół 0,50 zł/kWh.
    I nie wciskaj mi kitu o taryfie nocnej, bo też taką mam, ale zużycie
    lodówki to raczej wg ceny średniej należało by liczyć.

    No chyba, że dałeś się zrobić na "gołą" cenę kWh, ale dolicz do tego opłatę
    przesyłową, jakościową i wtedy pogadamy.

    Podsumowując - z czystym sumieniem możesz te swoje wyliczenia pomnożyć x2.

  • 15. Data: 2011-05-18 20:57:12
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > [...]
    >
    > 1,3 * 0,27 * 365 ~ 128 zł / rok -
    > Nowa nie zwróci się nawet za 10 lat.

    Oj wiem - potrafie liczyc, 0,27 ? chyba ze kolega w ZE pracuje :D
    A napisalem "pomalu" bo nie wiadomo ile jeszcze agregat pozyje
    skoro juz pracuje 51% czasu i sam zauwazylem
    ze znacznie wydluzyl sie cykl pracy w stosunku do tego co pamietalem.
    Jest jeszcze jeden aspekt - cisza, choc akurat ten egzemplarz
    "nie warczy" specjalnie glosno ;)

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2011-05-18 21:04:54
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    > Podsumowując - z czystym sumieniem możesz te swoje wyliczenia pomnożyć x2.

    Niech by bylo i x2 wyjdzie ok. 250/rok czyli jakies 5 lat dla ceny
    przecietnej lodowki
    jednak ta nowa tez nie bedzie dzialac za friko ;)

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2011-05-18 21:06:49
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.05.2011 22:46, Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > opłatę przesyłową, jakościową i wtedy pogadamy.
    >
    > Podsumowując - z czystym sumieniem możesz te swoje wyliczenia pomnożyć x2.

    A tego, że nie doliczyłem zużycia nowej lodówki już nie zauważyłeś?
    Wyluzuj i policz sobie sam.

    Mirek.

  • 18. Data: 2011-05-18 21:22:34
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > A tego, że nie doliczyłem zużycia nowej lodówki już nie zauważyłeś?
    > Wyluzuj i policz sobie sam.
    > Mirek.

    No ale co ma to do zaniżenia ceny kWh? Amortyzację lodówki w cenie kWh
    ukryłeś?

    Zrozumiał bym, jakbyś od 1,3 kWh odjął 0,5, czy 0,6 kWh. Ale ty zwyczajnie
    jakąś śmieszną cenę kWh policzyłeś.

  • 19. Data: 2011-05-18 21:22:40
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.05.2011 23:04, Waldek wrote:

    > jednak ta nowa tez nie bedzie dzialac za friko ;)

    i tak długo ;)

    Mirek.

  • 20. Data: 2011-05-18 21:36:12
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.05.2011 23:22, Marcin Wasilewski wrote:

    > Zrozumiał bym, jakbyś od 1,3 kWh odjął 0,5, czy 0,6 kWh. Ale ty
    > zwyczajnie jakąś śmieszną cenę kWh policzyłeś.

    A ja bym zrozumiał, gdybyś zwyczajnie napisał gdzie jest błąd a nie o
    wciskaniu kitu i zrobieniu się na gołą cenę.

    Mirek.