  • 11. Data: 2010-06-30 15:07:51
    Temat: Re: jakie obowiązki powinien spełniać rowerzysta ?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 30 Jun 2010 13:49:26 +0100, kamil napisał(a):

    > Jest tylko jedna, drobna roznica. Jadac za autobusem jedziesz za autobusem.
    > Rowerzystow wymija sie regularnie i nigdy nie wiesz, czy baran akurat nie
    > zechce studzienki ominac bez chocby spojrzenia do tylu.

    Studzienka to ma tak z 50 cm średnicy, biorąc, że jadę pół metra od
    krawędzi jezdni, to jak trafię studzienkę, to albo ją z prawej objadę, albo
    najdalej kolejne pół metra w lewo się przesunę. Biorąc, że wyprzedać rower
    powinieneś z odległości przynajmniej metra, nawet trafiając na
    nierozgarniętego rowerzystę, krzywdy mu nie zrobisz.

    > Nagminne skracanie
    > sobie drogi po przekatnej skrzyzowania na czerwonym to tez raczej zabawa
    > rowerzystow, niz autobusiarzy.

    To w ogóle nie dotyczy wątku. Kwestia autobusu została poruszona w
    kontekście słyszalności pojazdów.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 12. Data: 2010-06-30 15:08:20
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-06-30 14:49, kamil wrote:

    > Jest tylko jedna, drobna roznica. Jadac za autobusem jedziesz za
    > autobusem. Rowerzystow wymija sie regularnie i nigdy nie wiesz,

    O czym ty w ogole piszesz? Jadac po miescie masz tysiace innych
    uzytkownikow drogi, w samochodac, autobusach, na rowerach, pieszych,
    motocyklistow, ktorych wymija sie regularnie i nigdy nie wasz jak kazdy
    z nich sie zachowa. Jesli ciebie to przerasta, nie jezdzij.

  • 13. Data: 2010-06-30 15:25:28
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "LEPEK" <n...@n...net> wrote in message

    > światła mieć ma na wyposażeniu, ale w dzień używać nie musi.

    Moze miec np. w plecaku. Chociaz ja wychodze z zalozenia, ze diody duzo nie
    zzeraja, naladowanie aku tanie, wiec mimo, ze do pracy 90% drogi to jazda
    przez parki - zapalam tylne swiatlo. Ale przednie mam w plecaczku...

    > Słuch na rowerze w pewnym stopniu zastępuje lusterka wsteczne.

    Uzywam sluchawek (podlaczonych do radia w telefonie) jako ochrony uszu
    (niestety od czasu ostrego zapalenia ucha jestem podatny na "przewianie".
    Ale mam na tyle cicho ustawione, ze w zasadzie moge z kims rozmawiac bez
    wyjmowania sluchawek z ucha. A odglosy z ulicy slysze doskonale.

    --
    Axel

  • 14. Data: 2010-06-30 15:27:43
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "gregor" <c...@g...pl> wrote in message

    > jak ma spojzec do tylu, pomyslales troche ?

    Jakkolwiek. Jesli ma problem z powodu sztywnego karku, niech zalozy sobie
    lusterko.

    --
    Axel

  • 15. Data: 2010-06-30 16:24:03
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 30 cze 2010 o 14:49 GMT, kamil napisał(a):

> [...]
    > sobie drogi po przekatnej skrzyzowania na czerwonym to tez raczej zabawa

    A po co ma spogladac do tylu, jezeli jedzie swoim pasem,powinien jechac
    przy prawej krawedzi, co nie oznacza ze 15cm od krawedzi, ale do dyspozycji
    ma cala szerokosc pasa, jezeli musi uminac studzienke, kaluze, dziure, to
    moze jechac w dowolnym miejscu swojego pasa, Ty wyprzedzajac go, masz
    obowiazek wyprzedzic go bezpiecznie, najlpiej na sasiednim pasie...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 16. Data: 2010-06-30 16:29:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > A po co ma spogladac do tylu, jezeli jedzie swoim pasem,powinien jechac
    > przy prawej krawedzi, co nie oznacza ze 15cm od krawedzi, ale do
    > dyspozycji
    > ma cala szerokosc pasa,

    Lecz się.

  • 17. Data: 2010-06-30 16:29:58
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Brzezi pisze:

> [...]
    > moze jechac w dowolnym miejscu swojego pasa, Ty wyprzedzajac go, masz
    > obowiazek wyprzedzic go bezpiecznie, najlpiej na sasiednim pasie...

    Jendoslad mozesz wyprzedzic zachowujac odleglosc nie mniejsza niz 1m.
    Zostawisz sobie 2,5metra a jemu akurat zachce sie zjechac na srodek pasa
    bo studzienka wyrosla - co wtedy?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 18. Data: 2010-06-30 16:30:38
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    kamil wrote:
> [...]
    > autobusem. Rowerzystow wymija sie regularnie i nigdy nie wiesz, czy
    > baran akurat nie zechce studzienki ominac bez chocby spojrzenia do

    Ale z czym masz problem? Podjedź do niego z boku, tak, żeby Cię zauważył,
    daj mu 5 sekund na reakcję i wyprzedzaj. Nie musisz atakować od razu.

    Tomek

  • 19. Data: 2010-06-30 16:44:31
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> wrote in message

    > Ale z czym masz problem? Podjedź do niego z boku, tak, żeby Cię zauważył,
    > daj mu 5 sekund na reakcję i wyprzedzaj. Nie musisz atakować od razu.

    Znaczy mam jechac srodkiem jezdni obok rowerzysty? Jeszcze jakies pomysly?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 20. Data: 2010-06-30 16:51:49
    Od: PaPi <...@...3>

    > Jendoslad mozesz wyprzedzic zachowujac odleglosc nie mniejsza niz 1m.
    > Zostawisz sobie 2,5metra a jemu akurat zachce sie zjechac na srodek pasa
    > bo studzienka wyrosla - co wtedy?

    Wtedy naucz sie liczyc.
    Rowerzysta ma "szerokosc" okolo 0.75m. Jadac blisko prawej krawedzi
    jedzie w odleglosci od tejze okolo 0.5m.
    Czyli rowerzysta 0.75m/2 + 0.5m daje zajetego nie mniej jak 0.9m.
    Dodajac do tego przepisowe 1.0m masz szerokosc 1.9m.
    Szerokosc niewielkiego samochodu wraz z obrysem lusterek to okolo 2.0m.
    Razem to juz 3.9m.
    Czyli wyprzedzajac zgodnie z prawem rowerzystem na pasie ruchu o
    szerokosci 3.5m musisz wjechac na przeciwlegly pas ruchu.
    A 3.5m to maja glowne ulice w miastach i drogi krajowe poza nimi. Ulice
    mniej glowne maja od 3 do 3.25, drogi wojewodzkie tylez. Powiatowki
    jeszcze mniej.