  • 1. Data: 2016-03-31 18:38:55
    Temat: jakie napięcie ma LED
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jakiego koloru diodę do przeźroczystej obudowy zastosować aby projekt
    był trendy i tusk z przyjaciółmi go nie ujebał?

    jakie napięcie przewodzenia ma niebieska dioda led a jakie biała?

    czytałem wątki na elektrodzie, ale to raczej dla powskich elit, ja
    słabiak sympatyzujący z tym czym nie warto nie podołałem temu
    intelektualnie...

  • 2. Data: 2016-03-31 19:29:16
    Temat: Re: jakie napięcie ma LED
    Od: szod <b...@a...pl>

    > jakiego koloru diodę do przeźroczystej obudowy zastosować aby projekt
    > był trendy i tusk z przyjaciółmi go nie ujebał?

    Dla Tuska to koniecznie niebieska :P

    > jakie napięcie przewodzenia ma niebieska dioda led a jakie biała?

    A po co ci ta informacja? Zainteresuj się raczej jak wyliczyć rezystor
    do LED.

    > czytałem wątki na elektrodzie, ale to raczej dla powskich elit, ja
    > słabiak sympatyzujący z tym czym nie warto nie podołałem temu
    > intelektualnie...

    PO-wskie elity kompletnie nie kumają elektrody :P

  • 3. Data: 2016-03-31 19:33:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W diodach swiecacych prad jest istotny. W dyrektywach napisali ze do zasilania takiej
    diody uzywa sie zrodla pradowego.

  • 4. Data: 2016-03-31 19:39:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pisowskie bystrzachy piszą tak:

    > jakie napięcie przewodzenia ma niebieska dioda led a jakie biała?

    zmierz sobie :)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2016-04-01 16:13:23
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    nie mam tych diód, więc nie mogę sobie pomierzyć, ale ile to jest 2V?
    4V? zastanawiam sie jaki prąd puścić, żeby świeciło, ale nie raziło w
    oczy...

  • 6. Data: 2016-04-02 02:08:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "platformowe głupki" <N...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > sympatyzujący z tym czym nie warto nie podołałem temu intelektualnie...

    Wyślij mi 5 zł na Paypal a chętnie podam Ci napięcie
    i dobiorę rezystor do Twojego zasilania.

  • 7. Data: 2016-04-02 02:20:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Wyślij mi 5 zł na Paypal a chętnie podam Ci napięcie i dobiorę
    > rezystor do Twojego zasilania.

    Pięć złotych wydarte ubogiemu duchem Prawem Łoma.

    Jarek

    --
    Niech się narodzi robocek, na tyn przykłod pająk. Juz tyn pająk sieć
    zastawio, coby mucha do sieci wpadła. Nieg-ze się narodzi owca. Juz na tóm

  • 8. Data: 2016-04-02 02:47:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Pięć złotych wydarte ubogiemu duchem Prawem Łoma.

    Mam nadzieję że to taka zachęta będzie aby sobie sam znalazł
    jakiegoś datasheeta diody LED i sprawdził jakie ma napięcie
    taka dioda :-) Ale mogę się mylić, a myliłem się już parę razy :-)

  • 9. Data: 2016-04-02 09:01:22
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    On Friday, April 1, 2016 at 4:13:28 PM UTC+2, platformowe głupki wrote:
    > nie mam tych diód, więc nie mogę sobie pomierzyć, ale ile to jest 2V?
    > 4V? zastanawiam sie jaki prąd puścić, żeby świeciło, ale nie raziło w
    > oczy...
    Diod mieć nie musisz ale ich charakterystyki i własności znac musisz. I do tego Cie
    zachęcam abys je poznal. Platforma wcześniej czy później upadnie, jej szczytne idealy
    również a prawa fizyki pozostaną zawsze niezmienne i aktualne wiec warto je poznac.
    Oto krotki wykładzik albo nawet wykladzina. Narysuj sobie układ wspolrzednych czyli
    dwie linie proste na krzyz. Na poziomej oznacz napiecie w woltach, tak co 2-3 cm na 1
    Na osi pionowej, prad w miliamperach, tez co 2-3 cm na kazde 10 mA.
    Jedziesz olowkiem po linii poziomej, od zera do około 2 V i nic się nie dzieje.
    Potem dochodzisz do powiedzmy 2.05 V i tu się zaczyna. Dioda zaczyna nagle
    przewodzić i swiecic. Jedziesz dalej do 2.08 V a ona swieci co raz silniej. Taki
    sredni prad, przy którym dioda swieci pelnym swiatlem wynosi około 15-20 mA. I tu
    musisz się zatrzymać, bo po jakims krótkim czasie, ona się spali.
    To jest przyblizona charaketrystyka diody. Czerwonej, dodam. Dla diod niebieskich to
    napiecie progowe jest większe, dochodzi do 3 a nawet 3.5 V.
    I to cala filozofia. Należy dodac, ze ten prad, rosnący bardzo stromo, zależy
    jeszcze od temperatury samej diody. Im temperatura jest wyzsza to on tez rosnie, bez
    zmiany napięcia zasilającego. I to jest dla diod grozne bo tu nastepuje dodatnie
    sprzężenia zwrtone. I dlatego kazda LED powinna mieć tzw. "driver". Jest to układ
    skladajacy się z dwu tranzystorkow na krzyz, który zabezpiecza diode przed tym
    groźnym dla niej samoistnym wzrostem pradu, który moze ja spalic. Można go od bidy
    zastapic jakims kilku kilowym rezystorem, ale wówczas nie wykorzystasz pelnej mocy
    swiecenia diody.
    Mysle ze jak na początek to bedzie dla Ciebie wystarczające, wiec przeanalizuj to
    sobie, przemysl i na pewno sam dojdziesz do właściwych wnioskow bez koniecznosci
    pytania o szczegoly jakze wysokowykwalifikowanych fachowcow - optoelektroników
    produkujących się a nawet reklamujacych swe odpłatne usługi na tej grupie.
    Pzdr
    Tornad

  • 10. Data: 2016-04-02 12:11:13
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    dam Ci nawet tyle ile w tym roku wynosi miesięczna podwyżka rent i
    emerytur jak mi wynajdziesz zwymiarowanie tego złącza:
    http://allegro.pl/gniazdo-mini-jack-do-druku-2-szt-0
    293-2-i5722215923.html