  • 51. Data: 2016-04-06 09:14:46
    Temat: Re: jakie napięcie ma LED
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Apr 2016 13:48:21 -0700 (PDT), Tadeusz Wajda
    <t...@h...com> wrote:
    > Mylisz się, ze do obliczenia tego trzeba teorii wzglednosci.
    Wystarczy w=
    > zor Dopplera klasycznego.

    Tyle że fala elektromagnetyczna wymaga wzoru relatywistyczego.
    Przypadkiem ;) prędkość ma zbliżoną do prędkości światła.

  • 52. Data: 2016-04-06 09:19:52
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Apr 2016 21:37:44 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Albo generalnie info o tych szybkach?

    Były gdzieś 20 lat temu. Poszukaj w Google.

  • 53. Data: 2016-04-06 17:37:43
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    On Wednesday, April 6, 2016 at 9:14:48 AM UTC+2, slawek wrote:
    > Tyle że fala elektromagnetyczna wymaga wzoru relatywistyczego.
    > Przypadkiem ;) prędkość ma zbliżoną do prędkości światła.

    To jest wlasnie jeden z fundamentalnych przekretow lansowanych przez Zakonnikow
    Albertynow Bosych. Zjawisko Dopplera zachodzi identycznie zarówno dla dzwieku w
    powietrzu jak i dle swiatla w próżni czy każdym innym ośrodku. I nie ma zadnych
    ograniczen w stosowaniu Dopplera klasycznego dla swiatla. Zjawisko to jest rutynowo
    wykorzystywane przez astronomow do określania predkosci cial niebieskich.
    Zakaz czy nakaz, ze swiatlo wymaga wzoru relatywistycznego jest nieuzasadniony. Ale
    kazde kłamstwo, byleby odpowiednio długo było naglasniane przybiera znamiona prawdy.
    A to jest ordynarny falsz i zakłamanie, majace na celu odwrócenie uwagi od faktu, ze
    efekt Dopplera przeczy postulatowi stalosci prdkosci swiatla w stosunku do każdego
    układu odniesienia.
    Pzdr
    Tornad
    Pzdr
    Tornad

  • 54. Data: 2016-04-06 17:58:28
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 6 Apr 2016 08:37:43 -0700 (PDT), Tadeusz Wajda
    <t...@h...com> wrote:
    > ikow Albertynow Bosych. Zjawisko Dopplera zachodzi identycznie
    zarówno dl=
    > a dzwieku w powietrzu jak i dle swiatla w próżni czy każdym innym o=

    Zdaj maturę, zapisz się na studia, zrób doktorat, opublikuj coś
    choćby w Acta Physica Polonica... i nie pieprz głupot, bo na razie
    twój level to gimbaza.

    A na początek napisz obok siebie (nie musisz wyprowadzać) wzorki dla
    efektu Dopplera dla fal akustycznych i dla światła w próżni. Użyj
    Google.

  • 55. Data: 2016-04-06 21:11:34
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    On Wednesday, April 6, 2016 at 5:58:30 PM UTC+2, slawek wrote:
    > zarówno dl=
    >
    > Zdaj maturę, zapisz się na studia, zrób doktorat, opublikuj coś
    > choćby w Acta Physica Polonica... i nie pieprz głupot, bo na razie
    > twój level to gimbaza.

    Mlody, zle lub w oparciu o dane z sufitu, czy swoje zwidy mnie oceniasz. Calkiem
    podobnie jak robil to Twój idol, w którego brednie tak bezkrytycznie wierzysz. On tez
    bral niepotwierdzone doświadczalnie dane z sufitu i bezmyślnie na nich budowal rozne
    teorie typu STW czy OTW, dowodzil, ze tylko dzięki niemu działa lodowka akumulator i
    w ogole plynie prad.
    Zrobilem mature, uczestniczyłem w olimpiadzie fizycznej, ukonczylem studia z
    wyróżnieniem, potem jeszcze z nudow zrobiłem doktorat. Opublikowalem kilkanascie
    artykulow w prasie tecnicznej jak i w "szmatławcach". Mam tez kilka patentow w tym
    jeden amerykański. Moimi ostatnimi sa dwa patenty tornadochronow czyli urzadzen do
    ochrony terenu przed niszczącymi skutkami trab powietrznych. Kopie tych ostatnich
    znajdziesz na mojej antycznej stronie tornadosolution.com.

    > A na początek napisz obok siebie (nie musisz wyprowadzać) wzorki dla
    > efektu Dopplera dla fal akustycznych i dla światła w próżni. Użyj
    > Google.
    Jak ja to robilem tos Ty boso za orkiestra latal a na słonia w telewizji wolal lala.
    To, ze niejaki pan Einstein ubzdural sobie, ze predkosc swiatla w próżni, mierzona w
    stosunku nie do tej próżni, lecz jakiegoś wyimaginowanego ale scisle nie
    zdefiniowanego obsrywatora, musi mieć zawsze predkosc c, nie znaczy, ze tak jest w
    rzeczywistisci. Pomyl albo zastanow się, ze w tych wzorach Dopplera, nawet w tych
    relatywistycznie zmodyfikowanych, wystepuja sumy i roznice stalej predkosci swiatla
    c i predkosci własnej v odbiornika czy zrodla swiatla. Zauwaz, ze ten efekt w sensie
    jego wielkości czy wartości jest 'zdeterminowany' tymi sumami. Im ta suma czy roznica
    wieksza, tym efekt Dopplera jet większy. Gdy predkosc swiatla mierzona w stosunku do
    ruchomego odbiornika jest rowna c to efekt Dopplera dla tego przypadku - nie
    zachodzi.
    Na tej podstawie możesz wywnioskować, ze skoro ten efekt istnieje, dziala zawsze i
    wszedzie wiec predkosc swiatla w stosunku do odbiornika, czy zrodla, musi mieć inna
    od c wartość.
    A skoro ta wartosc może być i jest ROZNA od c, no to znaczy, ze postulat pana
    Einsteina gloszacy, ze KAZDY obserwator "musi" te predkosc swiatla zmierzyć jako
    ROWNA c - jest ewidentnie bledny.
    Jeśli jeszcze jesteś w stanie wyciagac dalsze wnioski, do sam stwierdzisz, ze ten
    postulat o stalosci predkosci swiatla, w każdym i w stosunku do każdego układu
    odniesienia, jest bledny, ze efekt Dopplera ewidentnie przeczy jego poprawności.
    Zatem cala ta "najgienialniejsza" w dziejach nauki teoryja, musi być również bledna.
    I wlasnie stad biora się te wszystkie jej absurdy, nazywane pieszczotliwie przez
    Wiernych Zakonu Albertynow - paradoksami. A ich ilość osiagnela podobno liczbe 900
    sztuk. Ja sam wynalazlem ich kilka.
    Czy znasz jakas inna teorie, która generuje, rodzi czy tworzy az tyle absurdow?
    Podobnie jest dla dzwieku. Jeśli zrodlo i glosnik stoja to predkosc dzwieku w
    stodunku do odbiornika bedzie rowna d a jeśli któres z nich się porusza to ta
    predkosc w stosunku do każdego, będzie miała inna, rozna od d wartość.
    Pzdr
    Tornad

  • 56. Data: 2016-04-07 08:17:18
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 6 Apr 2016 12:11:34 -0700 (PDT), Tadeusz Wajda
    <t...@h...com> wrote:
    > Mlody, zle lub w oparciu o dane z sufitu,

    Są tylko dwie możliwości: choroba psychiczna i demencja starcza.
    Jedna nie wyklucza drugiej.

    PLONK

  • 57. Data: 2016-04-07 10:08:56
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    On Thursday, April 7, 2016 at 8:17:20 AM UTC+2, slawek wrote:

    > Są tylko dwie możliwości: choroba psychiczna i demencja starcza.
    > Jedna nie wyklucza drugiej.
    >
    > PLONK
    Oto typowa reakcja osobnika, który z braku argumentow zaczyna oponenta zawstydzać,
    potem wyzywac.
    Ale na razie Ci wybaczam i na dowod tego opowiem Ci bajke, której zapewne nie znasz.
    Jest to bajka o skaczącym wezu. Jej tresc jak poniżej.
    Sssssss-pierdzielaj w podskokach z tego forum i nie zaśmiecaj go swoimi ordynarnymi
    wpisami mającymi na celu rozpierdzielanie każdej wartościowej dyskusji. Powtarzam
    Ssssspierdalaj w podskokach!
    Tornad

  • 58. Data: 2016-04-07 10:40:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tadeusz,

    Thursday, April 7, 2016, 10:08:56 AM, you wrote:

> [...]
    > swoimi ordynarnymi wpisami mającymi na celu rozpierdzielanie każdej
    > wartościowej dyskusji. Powtarzam Ssssspierdalaj w podskokach!

    *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan