  • 1. Data: 2013-06-18 21:53:01
    Temat: jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    szukam auta. kombi, raczej diesel, może być benzyna z gazem. Nie musi
    być super dynamiczne, ale musi być oszczędne, i tanie. nie starsze niż
    10 lat. Xsara picasso ma jeszcze fajne silniki diesla, ale strasznie
    wysoka, wcale nie taka długa. peugeot 307 - dość drogi - pada
    elektronika. Ople? Podobno w nich najlepiej sprawują się silniki..Fiata.
    ale bardziej by mi pasowała vectra niż astra. We fiatach umiera wszystko
    poza silnikiem (patrz stilo). Ford? nic nie wiem na ten temat, podobno
    też awaryjna elektornika...
    Świadom jestem faktu, że auta się psują. Tym bardziej takie które mają
    10 lat. Ale w moim mózgu ciągle panuje przeświadczenie, że największą
    katastrofą jest zatarcie silnika. Tylko że ostatnie lata dowodzą że to
    mylne przeświadczenie. naprawa turbo ze zmienną geometrią jest droższa
    niż używany silnik. wymiana sprzęgła z dwumasa i resztą inwertaza jest
    droższa niż silnik z rozbitka...
    Poradźcie prosze jakieś auto(kombi) które pali 6 ropy albo 9 gazu i nie
    kosztuje fortuny?
    ToMasz

    Ps oktawia, astra, odpada - za wąska w środku - 3 foteliki się nie
    mieszczą. w partnerze/berlingo - ok15 cm więcej miejsca! Ale te ostatnie
    zajechane w firmach....

  • 2. Data: 2013-06-18 22:15:56
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Jun 2013 21:53:01 +0200, ToMasz napisał(a):

    > może być benzyna z gazem. Nie musi
    > być super dynamiczne, ale musi być oszczędne, i tanie. nie starsze niż
    > 10 lat. (...)Ford? nic nie wiem na ten temat, podobno
    > też awaryjna elektornika...

    Gdyby nie ograniczenie wieku, polecalbym Mondeo mk2. Mam od lat i wiem co
    mowie.

    - silnik 1.8 ma 115 koni i jest bardzo zwawy w tym samochodzie
    - dobrze znosi LPG
    - z instalacja II gen. pali ok. 12 l LPG, z sekwencyjna 10
    - zero problemow z elektronika
    - zero problemow z silnikiem
    - czesci tanie jak barszcz
    - wygodny, pakowny
    - naprawde dobrze sie prowadzi

    Wady: lubi go rdza, trzeba znalezc zadbany egzemplarz i dbac.

    Jesli nie przeskoczysz granicy 10 lat, szukaj benzynowego mk3 kombi.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 3. Data: 2013-06-18 22:57:31
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Jesli nie przeskoczysz granicy 10 lat, szukaj benzynowego mk3 kombi.
    nie. JA bym jeździł autem zombie, ale częściej niż ja, będą nim kierować
    kochane kobiety, więc musi być młodszy.
    Wracajac do tematu, opis z jednej z aukcji:

    "Największym + jest profesjonalnie usunięty filtr DPF(koszt 1700zł)
    Zregenerowana turbina,czyszczony intercooler, wymieniony sterownik
    turbiny (koszt 1300zł)
    Wymieniony zawór EGR 2009r (koszt 800zł)
    Tak więc 3 największe problemy tego modelu masz już z głowy !"

    czyli lepiej diesla nie dotykać. Jaki silnik wybrać do zagazowania? Jak
    mondeo ma się do focusa?

    Dziękuję za sugestie i pozdrawiam

    ToMasz

  • 4. Data: 2013-06-19 00:12:04
    Od: tá´Ź

    ToMasz wrote:

    > Ople? Podobno
    > w nich najlepiej sprawują się silniki..Fiata. ale bardziej by mi
    > pasowała vectra niż astra.

    To może Fiat Croma? Bardzo niedowartościowane auto.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 5. Data: 2013-06-19 08:08:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Jun 2013 22:57:31 +0200, ToMasz napisał(a):

    > czyli lepiej diesla nie dotykać. Jaki silnik wybrać do zagazowania? Jak
    > mondeo ma się do focusa?

    Od nowych fordowskich diesli proponowalbym trzymac sie z daleka.

    Mondeo do Focusa ma sie tak, ze ten pierwszy jest o klase lepszy.
    Wygodniejszy, wiekszy, lepiej trzymajacy sie drogi. W moim odczuciu rowniez
    trwalszy (np. zawieszenie w moim Mondeo wymaga znacznie mniejszych nakladow
    niz w Focusie brata).
    W Mondeo mk3 o ile wiem w ogole nie bylo silnikow Zetec. Byly motory
    Duratec o dosc zblizonych osiagach (przynajmniej 1.8 i 2.0). Konstrukcyjnie
    sa one oparte na silniku Mazdy. Na pewno mnostwo tego jezdzi z LPG, bo
    widuje, ale osobistych doswiadczen nie mam. Przypuszczam, ze dobra
    instalacja sekwencyjna bedzie dzialac bezproblemowo.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2013-06-19 08:29:17
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2013-06-19 00:12, t? pisze:

    > To może Fiat Croma? Bardzo niedowartościowane auto.

    Auto z kompleksami?

  • 7. Data: 2013-06-19 08:35:45
    Od: a...@g...com

    > Ps oktawia, astra, odpada - za wąska w środku - 3 foteliki się nie
    >
    > mieszczą. w partnerze/berlingo - ok15 cm więcej miejsca! Ale te ostatnie
    >
    > zajechane w firmach....
    volvo v70. oczywisice na wiek sie nie zalapiesz ale wiek znaczy korozja tak?
    no wiec volvo. o cenach czesci kraza legendy ale poczytaj nizej - byl watek gdzies
    gdzie ktos podawal ceny. sa przystepne.
    awaryjnosc jest nizsza niz ogolnie. 5 cyl benzyna bez turbo i gaz. znosza bez
    uszczerbku. przebiegi masakryczne do skonczenia.... trudny proces kupna
    lub
    jakis japonczyk. tez pewnie rocznik sie nie zlapie ale sa malo awaryjne, niektore
    wytrzymuja gaz...
    generalnie robi sie coraz bardziej przesrane jesli chodzi o bezproblemowe auta....

  • 8. Data: 2013-06-19 08:36:52
    Od: f...@j...com

    Nissan Primera P11.144
    Najlepiej silnik SR20DE+LPG (2.0 jeden z trwalszych modeli nissana, chlopaki z
    Nissanzone.pl robili na gazie ponad 400kkm).
    Najlepiej rocznik 00-01- bogato wyposarzone w atrakjcyjnych cenach.
    Cena ok. 10k PLN.
    Satysfakcja gwarantowana.

  • 9. Data: 2013-06-19 11:18:56
    Od: z...@g...com

    > jakis japonczyk. tez pewnie rocznik sie nie zlapie ale sa malo awaryjne, niektore
    wytrzymuja gaz...

    Mazda 626. Jak znajdziesz bez rudej na nadkolach to warto.
    2.0 136km bardzo przyjemnie jeździ. LPG w sekwencji bardzo dobrze się sprawuje. W DC
    nie przekracza 10L/100km - jak w zegarku - zaleje 40L i wiem, że 400 km spokojnie
    przejadę. Uważam, że jak na taki silnik to miejskie spalanie jest więcej niż
    przyzwoite.

    grzech
    626

  • 10. Data: 2013-06-19 11:57:47
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> wrote in message
> [...]
    > zatarcie silnika. Tylko że ostatnie lata dowodzą że to mylne przeświadczenie.
    > naprawa turbo ze zmienną geometrią jest droższa niż używany silnik.

    500-600zł już nie przesadzaj ja za kompletne zregenerowane turbo do 1.9TDI dałem
    1000zł robisz to raz na 150-200kkm to chyba nie majątek...

    Pzdr
    Piotrek