  • 31. Data: 2012-08-09 17:51:18
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:

    > Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
    > Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
    > usłyszę :)

    Nie ma reguły niestety :-) W cywilnym przeszedłęm już przez 2 komplety
    B6 i komplet B8 (jednorurowe, wysokociśnieniowe) - sprawa po roku
    użytkowania wyglądała tak samo - luz na goleniach przednich
    amortyzatorów a mają one średnicę ~40mm. Podkreślę - samochód cywilny a
    nie rajdówka.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 32. Data: 2012-08-09 18:40:19
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > Nie ma reguły niestety :-)

    Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.

> [...]
    > użytkowania wyglądała tak samo - luz na goleniach przednich
    > amortyzatorów a mają one średnicę ~40mm. Podkreślę - samochód cywilny a

    B6, czy B8 nie mają parametrów najbliższych oryginałowi i do tego
    o ile mnie pamięć nie myli to B8 jest do obniżonego zawieszenia,
    a jak pojazd był eksploatowany to można się tylko domyślać po
    Twoich opowieściach np. o badaniu "balansu". Jak się bawię
    w niestandardowe wyposażenie/przeróbki to nie narzekam później,
    że coś nie wytrzymało. Co innego w samochodzie cywilnym, który
    jest w "standardzie" oraz eksploatowany normalnie.

  • 33. Data: 2012-08-09 20:05:50
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:

    > Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.

    > B6, czy B8 nie mają parametrów najbliższych oryginałowi

    W obrębie jednego modelu mogą występowąc różne rodzaje
    zawieszenia/amortyzatorów, np. takie, których ch-ka jest "podobna" B6/B8 ?

    > i do tego o ile mnie pamięć nie myli to B8 jest do obniżonego zawieszenia,

    Np. fabrycznie obniżonego.

    > a jak pojazd był eksploatowany to można się tylko domyślać po
    > Twoich opowieściach np. o badaniu "balansu".

    Ciekawe czego się po tym domyśliłeś.

    > Jak się bawię
    > w niestandardowe wyposażenie/przeróbki to nie narzekam później,

    Niestandardowe ? Np. katalog Bilstein'a zaleca ich stosowanie w danym
    modelu + opcjach wyposażenia _seryjnego_. Nie wspomijać już o tym, że w
    drugim samochodzie _fabrycznie_ zamontowane był amortyzatory Bilstein
    oraz sprężyny oznaczone ich logo :-)

    > że coś nie wytrzymało. Co innego w samochodzie cywilnym, który
    > jest w "standardzie" oraz eksploatowany normalnie.

    To jest w samochodzie cywilnym właśnie. Akurat tak się złożyło, że w
    rajdówce też są B8 ale akurat one działają prawidłowo i bezproblemowo.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 34. Data: 2012-08-09 20:28:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^

    (...)

    > W obrębie jednego modelu mogą występowąc różne rodzaje
    > zawieszenia/amortyzatorów, np. takie, których ch-ka jest "podobna" B6/B8 ?

    Nie, nie występują.

    > Np. fabrycznie obniżonego.

    Nie, nie występuje.

    > Niestandardowe ? Np. katalog Bilstein'a zaleca ich stosowanie w danym
    > modelu + opcjach wyposażenia _seryjnego_.

    Niech sobie zaleca. Reklamowych rzeczy to ja dużo czytałem:
    <cite>
    Jeden musi pokazać co ma, innemu wystarczy wiedzieć, że to ma. Chodzi
    oczywiście o zawieszenie sportowe. I tu ,,żółty" amortyzator Bilstein B6
    Sport jest idealnym rozwiązaniem dla kierowców, dla których ważne są
    niuanse, zarówno w tradycyjnych samochodach osobowych jak i w pojazdach
    off-road. Nawet bez obniżania zawieszenia ten wilk w owczej skórze
    pokazuje swoje zęby, a przy tym wykonuje niezawodnie swoją pracę w
    codziennym ruchu ulicznym. Optymalna przyczepność kół, podwyższona
    stabilność toru jazdy, znakomita siła tłumienia. Poza walorami
    sportowymi Bilstein B6 Sport jest także w kwestii bezpieczeństwa
    najlepszym wyborem.
    </cite>

  • 35. Data: 2012-08-09 20:48:15
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^

    To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
    niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
    potrafi się spieprzyć. Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
    uznał i wymienił - zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
    uszkodzenia przez użytkownika.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 36. Data: 2012-08-09 21:19:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^

    > To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
    > niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
    > potrafi się spieprzyć.

    Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
    pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
    w dupowozie.

    > Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
    > uznał i wymienił -

    Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.

    > zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
    > uszkodzenia przez użytkownika.

    Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
    3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
    świadczy tylko tym, że ją uznał.

  • 37. Data: 2012-08-09 21:46:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-08-2012 13:31, Artur Maśląg pisze:

    > Chodzi o to, że jak masz odpowiednik dobrej, markowej firmy to będzie
    > miał charakterystykę zgodną z oryginałem itd. To jest między innymi
    > to o czym pisałem - przewidywalność i spokój.

    Praktycznie żaden producent "zamienników" nie produkuje pełnej gamy
    amortyzatorów do danego modelu samochodu. W większości przypadków
    charakterystyka tłumienia jest uśredniona i nieraz daleko jej do
    dedykowanych oryginałów.

    --
    Pozdr.

  • 38. Data: 2012-08-09 21:50:37
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-08-2012 21:19, Artur Maśląg pisze:
    > Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.

    Bo Bilstein taki dobry jest teraz. Moje nie wytrzymały 10kkm, a
    fabrycznie nowe tłumiły gorzej niż oryginały z przebiegiem.

    --
    Pozdr.

  • 39. Data: 2012-08-09 21:56:22
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote:

    > Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
    > pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
    > w dupowozie.

    Taka jest ogólna opinia - nie musisz się znią zgadzać.

    > Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.

    No właśnie często. Wygląda na wadę konstrukcyjną, bo napewno nie jest to
    wynik jeżdżenia po dziurach lub "zużytego" zawieszenia... a wszystkie
    kończyły w identyczny sposób - luz na goleni i brak innych efektów.

    > Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
    > 3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
    > świadczy tylko tym, że ją uznał.

    Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie z własnej winy w identyczny sposób 3-ch
    kompletów, czyli 6-ciu sztuk przednich amortyzatorów ?

    Tak czy inaczej napewno Bilstein nie zagości już w moim samochodzie.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 40. Data: 2012-08-09 22:03:32
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-09 21:46, DoQ pisze:

    > Praktycznie żaden producent "zamienników" nie produkuje pełnej gamy
    > amortyzatorów do danego modelu samochodu.

    No, ale mnie nie interesuje pełna gama zamienników jakiegoś producenta
    do danego modelu, tylko dobry zamiennik oczekiwany do konkretnego
    modelu.

    > W większości przypadków
    > charakterystyka tłumienia jest uśredniona i nieraz daleko jej do
    > dedykowanych oryginałów.

    Masz rację, KYB był na pierwszy montaż, KYB poszedł jako zamiennik.
    Zdaje się, że problemów być nie powinno i charakterystyka powinna
    być taka sama.