-
31. Data: 2012-08-09 17:51:18
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić albo
>> wymienić :)
>
> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
> usłyszę :)
Nie ma reguły niestety :-) W cywilnym przeszedłęm już przez 2 komplety
B6 i komplet B8 (jednorurowe, wysokociśnieniowe) - sprawa po roku
użytkowania wyglądała tak samo - luz na goleniach przednich
amortyzatorów a mają one średnicę ~40mm. Podkreślę - samochód cywilny a
nie rajdówka.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
32. Data: 2012-08-09 18:40:19
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić albo
>>> wymienić :)
>>
>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
>> usłyszę :)
>
> Nie ma reguły niestety :-)
Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
> W cywilnym przeszedłęm już przez 2 komplety
> B6 i komplet B8 (jednorurowe, wysokociśnieniowe) - sprawa po roku
> użytkowania wyglądała tak samo - luz na goleniach przednich
> amortyzatorów a mają one średnicę ~40mm. Podkreślę - samochód cywilny a
> nie rajdówka.
B6, czy B8 nie mają parametrów najbliższych oryginałowi i do tego
o ile mnie pamięć nie myli to B8 jest do obniżonego zawieszenia,
a jak pojazd był eksploatowany to można się tylko domyślać po
Twoich opowieściach np. o badaniu "balansu". Jak się bawię
w niestandardowe wyposażenie/przeróbki to nie narzekam później,
że coś nie wytrzymało. Co innego w samochodzie cywilnym, który
jest w "standardzie" oraz eksploatowany normalnie.
-
33. Data: 2012-08-09 20:05:50
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić albo
>>>> wymienić :)
>>>
>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
>>> usłyszę :)
>>
>> Nie ma reguły niestety :-)
>
> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
>> W cywilnym przeszedłęm już przez 2 komplety
>> B6 i komplet B8 (jednorurowe, wysokociśnieniowe) - sprawa po roku
>> użytkowania wyglądała tak samo - luz na goleniach przednich
>> amortyzatorów a mają one średnicę ~40mm. Podkreślę - samochód cywilny a
>> nie rajdówka.
>
> B6, czy B8 nie mają parametrów najbliższych oryginałowi
W obrębie jednego modelu mogą występowąc różne rodzaje
zawieszenia/amortyzatorów, np. takie, których ch-ka jest "podobna" B6/B8 ?
> i do tego o ile mnie pamięć nie myli to B8 jest do obniżonego zawieszenia,
Np. fabrycznie obniżonego.
> a jak pojazd był eksploatowany to można się tylko domyślać po
> Twoich opowieściach np. o badaniu "balansu".
Ciekawe czego się po tym domyśliłeś.
> Jak się bawię
> w niestandardowe wyposażenie/przeróbki to nie narzekam później,
Niestandardowe ? Np. katalog Bilstein'a zaleca ich stosowanie w danym
modelu + opcjach wyposażenia _seryjnego_. Nie wspomijać już o tym, że w
drugim samochodzie _fabrycznie_ zamontowane był amortyzatory Bilstein
oraz sprężyny oznaczone ich logo :-)
> że coś nie wytrzymało. Co innego w samochodzie cywilnym, który
> jest w "standardzie" oraz eksploatowany normalnie.
To jest w samochodzie cywilnym właśnie. Akurat tak się złożyło, że w
rajdówce też są B8 ale akurat one działają prawidłowo i bezproblemowo.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
34. Data: 2012-08-09 20:28:51
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić albo
>>>>> wymienić :)
>>>>
>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
>>>> usłyszę :)
>>>
>>> Nie ma reguły niestety :-)
>>
>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^
(...)
>> B6, czy B8 nie mają parametrów najbliższych oryginałowi
>
> W obrębie jednego modelu mogą występowąc różne rodzaje
> zawieszenia/amortyzatorów, np. takie, których ch-ka jest "podobna" B6/B8 ?
Nie, nie występują.
>> i do tego o ile mnie pamięć nie myli to B8 jest do obniżonego
>> zawieszenia,
>
> Np. fabrycznie obniżonego.
Nie, nie występuje.
>> Jak się bawię
>> w niestandardowe wyposażenie/przeróbki to nie narzekam później,
>
> Niestandardowe ? Np. katalog Bilstein'a zaleca ich stosowanie w danym
> modelu + opcjach wyposażenia _seryjnego_.
Niech sobie zaleca. Reklamowych rzeczy to ja dużo czytałem:
<cite>
Jeden musi pokazać co ma, innemu wystarczy wiedzieć, że to ma. Chodzi
oczywiście o zawieszenie sportowe. I tu ,,żółty" amortyzator Bilstein B6
Sport jest idealnym rozwiązaniem dla kierowców, dla których ważne są
niuanse, zarówno w tradycyjnych samochodach osobowych jak i w pojazdach
off-road. Nawet bez obniżania zawieszenia ten wilk w owczej skórze
pokazuje swoje zęby, a przy tym wykonuje niezawodnie swoją pracę w
codziennym ruchu ulicznym. Optymalna przyczepność kół, podwyższona
stabilność toru jazdy, znakomita siła tłumienia. Poza walorami
sportowymi Bilstein B6 Sport jest także w kwestii bezpieczeństwa
najlepszym wyborem.
</cite>
-
35. Data: 2012-08-09 20:48:15
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
>>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
>>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
>>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić albo
>>>>>> wymienić :)
>>>>>
>>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
>>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
>>>>> usłyszę :)
>>>>
>>>> Nie ma reguły niestety :-)
>>>
>>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^
To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
potrafi się spieprzyć. Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
uznał i wymienił - zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
uszkodzenia przez użytkownika.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
36. Data: 2012-08-09 21:19:52
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
> On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:
>> W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
>>>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
>>>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
>>>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić
>>>>>>> albo
>>>>>>> wymienić :)
>>>>>>
>>>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
>>>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
>>>>>> usłyszę :)
>>>>>
>>>>> Nie ma reguły niestety :-)
>>>>
>>>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^
>
> To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
> niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
> potrafi się spieprzyć.
Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
w dupowozie.
> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
> uznał i wymienił -
Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
> zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
> uszkodzenia przez użytkownika.
Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
świadczy tylko tym, że ją uznał.
-
37. Data: 2012-08-09 21:46:41
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 09-08-2012 13:31, Artur Maśląg pisze:
> Chodzi o to, że jak masz odpowiednik dobrej, markowej firmy to będzie
> miał charakterystykę zgodną z oryginałem itd. To jest między innymi
> to o czym pisałem - przewidywalność i spokój.
Praktycznie żaden producent "zamienników" nie produkuje pełnej gamy
amortyzatorów do danego modelu samochodu. W większości przypadków
charakterystyka tłumienia jest uśredniona i nieraz daleko jej do
dedykowanych oryginałów.
--
Pozdr.
-
38. Data: 2012-08-09 21:50:37
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 09-08-2012 21:19, Artur Maśląg pisze:
>> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
>> uznał i wymienił -
> Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
Bo Bilstein taki dobry jest teraz. Moje nie wytrzymały 10kkm, a
fabrycznie nowe tłumiły gorzej niż oryginały z przebiegiem.
--
Pozdr.
-
39. Data: 2012-08-09 21:56:22
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>> On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:
>>> W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
>>>>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
>>>>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
>>>>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić
>>>>>>>> albo
>>>>>>>> wymienić :)
>>>>>>>
>>>>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
>>>>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
>>>>>>> usłyszę :)
>>>>>>
>>>>>> Nie ma reguły niestety :-)
>>>>>
>>>>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
>>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^
>>
>> To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
>> niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
>> potrafi się spieprzyć.
>
> Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
> pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
> w dupowozie.
Taka jest ogólna opinia - nie musisz się znią zgadzać.
>> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
>> uznał i wymienił -
>
> Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
No właśnie często. Wygląda na wadę konstrukcyjną, bo napewno nie jest to
wynik jeżdżenia po dziurach lub "zużytego" zawieszenia... a wszystkie
kończyły w identyczny sposób - luz na goleni i brak innych efektów.
>> zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
>> uszkodzenia przez użytkownika.
>
> Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
> 3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
> świadczy tylko tym, że ją uznał.
Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie z własnej winy w identyczny sposób 3-ch
kompletów, czyli 6-ciu sztuk przednich amortyzatorów ?
Tak czy inaczej napewno Bilstein nie zagości już w moim samochodzie.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
40. Data: 2012-08-09 22:03:32
Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-08-09 21:46, DoQ pisze:
> W dniu 09-08-2012 13:31, Artur Maśląg pisze:
>
>> Chodzi o to, że jak masz odpowiednik dobrej, markowej firmy to będzie
>> miał charakterystykę zgodną z oryginałem itd. To jest między innymi
>> to o czym pisałem - przewidywalność i spokój.
>
> Praktycznie żaden producent "zamienników" nie produkuje pełnej gamy
> amortyzatorów do danego modelu samochodu.
No, ale mnie nie interesuje pełna gama zamienników jakiegoś producenta
do danego modelu, tylko dobry zamiennik oczekiwany do konkretnego
modelu.
> W większości przypadków
> charakterystyka tłumienia jest uśredniona i nieraz daleko jej do
> dedykowanych oryginałów.
Masz rację, KYB był na pierwszy montaż, KYB poszedł jako zamiennik.
Zdaje się, że problemów być nie powinno i charakterystyka powinna
być taka sama.