  • 181. Data: 2010-07-01 23:52:31
    Temat: Re: jakie obowiązki powinienspełniać rowerzysta ?
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 01 lip 2010 o 23:06 GMT, Shrek napisał(a):

    > Ty nie zmieniaj tematu, tylko powiedz jak się wyprzedza stojące pojazdy:P

    Nie odpowie Ci na niewygodne pytanie, w tym watku dostal juz sporo podobnie
    niewygodnych pytan, ktore zostaly bez odpowiedzi... jakby odpowiedzial,
    stracilby mozliwosc bicia piany....

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 182. Data: 2010-07-01 23:54:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 01 Jul 2010 23:49:41 +0200, osobnik zwany Bydlę
    wystukał:

    a jak go możesz wyprzedzić?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 183. Data: 2010-07-02 01:36:24
    Temat: Re: jakie ?a ?
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    masti wrote:
    > Dnia pięknego Thu, 01 Jul 2010 23:49:41 +0200, osobnik zwany Bydlę
    > wystukał:

    > a jak go możesz wyprzedzić?

    A który idiota myśli, że proste zdanie, zawarte w przepisach, mówi o
    wyprzedzaniu stojącego jednośladu/furmanki/wolnobieżniaka?

    Bo mówi wyraźnie prostą rzecz:

    - jeśli się robi ziaziu na drodze i mechanicznym wbrew, z powodu
    jednośladu/furmanki itd., to trza w/w spierdalać na prawo, by ci
    mechaniczni mogli sobie wyprzedzić.
    Ba! Nie tylko na prawo, ale i na samo prawo!
    Co więcej - jeśli to okaże się konieczne (czyli wtedy, gdy samo
    spierdalanie na prawo nie zabangla), to nawet się zatrzymać trzeba.
    Dlaczego? Bo tak kiedyś zapisano w kodeksie.

    Dlatego prosiłem o potwierdzenie mego podejrzenia, że Shrek wie o co
    chodzi, ale rżnie głupa ze znanych sobie powodów.
    (w takich dyskusjach nieustannie uzupełniam filtry o niereformowalnych,
    ale czasem mam wątpliwości)

    Bo są tylko dwie możliwości - albo ktoś rozumie po polsku, albo nie.

    Stąd pytanie...
    ;>

    --
    Bydlę

  • 184. Data: 2010-07-02 06:19:53
    Od: Shrek <l...@p...pl>

    Robert Rędziak pisze:

    > Czegoś nie rozumiesz?

    Jak można ułatwić wyprzedzanie zatrzymując się.

    Shrek.

  • 185. Data: 2010-07-02 06:23:56
    Od: Shrek <l...@p...pl>

    Bydlę pisze:

    > Dlatego prosiłem o potwierdzenie mego podejrzenia, że Shrek wie o co
    > chodzi, ale rżnie głupa ze znanych sobie powodów.

    Shrek wie o co chodzi (znaczy co autor miał na myśli).

    > (w takich dyskusjach nieustannie uzupełniam filtry o niereformowalnych,
    > ale czasem mam wątpliwości)

    A to akurat mam w dupie:P

    > Bo są tylko dwie możliwości - albo ktoś rozumie po polsku, albo nie.

    W tym wypadku ustawodawca nie potrafił napisać poprawnego zdania po polsku.

    Shrek.

  • 186. Data: 2010-07-02 08:40:35
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-07-01 23:06, *Shrek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Ty nie zmieniaj tematu, tylko powiedz jak się wyprzedza stojące pojazdy:P

    Poprzez ominięcie :)
    Ale coś zacząłem kojarzyć watek z pręgierzem:
    http://groups.google.pl/group/pl.pregierz/browse_frm
    /thread/191d8f42bb0e7355/10f475245a6f3be4?hl=pl&lnk=
    gst&q=wyprzedzanie+zatrzymanie#10f475245a6f3be4

    Polecam lekturę (pomijając posty razora oczywiście :) ) - jak widać
    skład podobny ;)

    MadManowi polecam też post nr 99 :) - coś słychać w temacie?

    Dalej jest też pouczająca dyskusja o Konwencji Wiedeńskiej, brytyjskim
    Highway Code i j. angielskim ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 187. Data: 2010-07-02 10:12:18
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 01 Jul 2010 23:48:46 +0200, Bydlę napisał(a):

    > :-)
    >
    > A teraz powinniśmy się obrzucić błotem, bo inaczej nie będziemy pasowali
    > to tonu dyskusji. :-)
    > No, to plac!

    http://galeria.kapselek.net/displayimage-1108.html

    ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 188. Data: 2010-07-02 10:26:04
    Od: Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl>

    Robert Rędziak wrote:

    > Ale rowerzysta ma obowiązek, nakładany przez PoRD (art. 24, pkt
    > 6), ułatwić wyprzedzenie go przez zjazd ,,jak najbardziej w
    > prawo'', nawet jeśli musiałby się zatrzymać.
    >
    > r.

    to ma sie zmienić:

    http://orka.sejm.gov.pl/Druki6ka.nsf/0/3490B1E27074D
    CE4C12576C70052A1A5/$file/2771.pdf

    ,,6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania
    i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem
    wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika w razie
    potrzeby jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo w celu
    ułatwienia wyprzedzania.";

    Bezpieczeństwo rowerzystów poprawia też zmiana art. 24 ust. 6, który
    dotychczas nakazywał rowerzyście (kierującemu pojazdem bez silnika)
    zjazd na pobocze i zatrzymanie się w celu umożliwienia wyprzedzania.
    Zatrzymanie roweru w niektórych sytuacjach może grozić upadkiem. Przepis
    w dotychczasowym brzmieniu nie dawał słabszym uczestnikom ruchu
    należytej ochrony.

    RW

  • 189. Data: 2010-07-02 11:30:14
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 02 Jul 2010 08:40:35 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > MadManowi polecam też post nr 99 :) - coś słychać w temacie?

    Owszem. Niestety idzie to wszystko dłużej niż logika nakazuje, ale
    niejaki Marcin Hyła relacjonuje że w dobrym kierunku -
    http://www.miastadlarowerow.pl/index_wiadomosci.php?
    dzial=2&kat=8&art=12
    1 punkt już przeszedł jak widać i będę mógł na mojej kolcówce legalnie
    jeździć (chociaż ostatnie spotkanie na rowerze z patrolem policji miałem
    w zeszłe lato w Słowenii, w Polsce - nigdy mnie nie zatrzymali oprócz 1
    razu gdy jechałem samochodem).

    A brytyjski HC z tego co się zorientowałem całkiem fajny.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 190. Data: 2010-07-02 13:48:28
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Shrek wrote:

    > Shrek wie o co chodzi (znaczy co autor miał na myśli).

    Uff. :-)

    > W tym wypadku ustawodawca nie potrafił napisać poprawnego zdania po polsku.

    IMO to zdanie jest napisane poprawnie.
    - opisana jest sytuacja
    - czynność do wykonania
    -- gdyby nie pomogło, to inna czynność.