  • Data: 2011-08-24 12:09:28
    Temat: Re: jaki wybrac jezyk?
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-24 13:55, Maciej Sobczak pisze:

    > Jaka zmienna? int? Tego nie trzeba przydzielać przez new, to się od
    > razu robi na stosie.
    > A jeżeli to nie jest int (i nie jest to rekord składający się z samych
    > intów), to w środku w konstruktorze ma pierdylion następnych newów,
    > których już się tak nie zoptymalizuje. Czyli na pierdylion+1 newów
    > optymalizacja pozwala pominąć ten 1.
    >
    > Pisząc "int" mam oczywiście na myśli każdy inny fundamentalny typ.

    W C# ładnie to rozróżniają pozwalając definiować typy wartościowe
    (struct) od referencyjnych (class). Wiadomo, że lokalna zmienna struct
    może być na pewno na stosie - ewentualnie i tak będzie kopia lub
    pakowanie w typ referencyjny.

    > Czy ktoś kiedyś zmierzył ile ta optymalizacja faktycznie wnosi?
    >
    > Tak na poważnie, to ja poproszę o String, który się mieści na stosie.
    > Ten jeden przypadek chyba byłby najbardziej cenny, bo w sumie
    > stringami operuje się najczęściej.

    Dobry alokator, który można dostroić do potrzeb też by pomógł. Zazwyczaj
    operuje się napisami w jakiś zakresach długości. Niestety czasem jest to
    1 do 7 znaków, czasem 42 do 107 znaków, a czasem 1 do 7 oraz 42 do 107.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net