  • Data: 2011-08-24 21:11:25
    Temat: Re: jaki wybrac jezyk?
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Sie, 14:09, Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:

    > W C# ładnie to rozróżniają pozwalając definiować typy wartościowe
    > (struct) od referencyjnych (class).

    Nie podoba mi się, bo związuje sposób "trzymania" czegoś z typem. Czy
    mam robić dwa różne-ale-takie-same typy jeśli raz potrzebuję coś
    trzymać przez wartość a innym razem przez referencję?
    A może mam robić dwa różne-ale-takie-same typy na wszelki wypadek, bo
    a nuż ktoś będzie chciał sobie coś tak zoptymalizować?

    > Dobry alokator, który można dostroić do potrzeb też by pomógł.

    Właśnie jest problem z tymi alokatorami, bo w sumie wiadomo, że można,
    ale w praktyce to dość ciężkawe narzędzie i dlatego mało kto to robi.
    Stringi na stosie mogą być out-of-the-box jako właściwość języka.
    Wtedy nie potrzeba dla niż *żadnego* alokatora. A jak chcesz to mieć
    na stercie, to robisz jawne new.
    Inna sprawa, że wtedy takich stringów nie da się łatwo rozciągać
    (append), ale skoro w wielu językach stringi są immutable i nikomu to
    nie przeszkadza (wtedy istnieje osobna klasa do obsługi rozciągliwych
    stringów), to można pójść właśnie w takim kierunku a największą zaletą
    jest natychmiastowe i bezproblemowe użycie czegoś, co jest
    równocześnie optymalne wydajnościowo.

    Dla przykładu, Ada ma takie stringi [*]:

    Msg : String := "Hello";

    Msg jest w całości na stosie. Wygląda łatwiej, niż konstrukcja ze
    strojonym alokatorem.

    [*] Pomijam tu fakt, że ta prawdziwa Ada miała raczej pantalony... :-D

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com