  • 91. Data: 2011-01-09 20:35:27
    Temat: Re: jaki tv - plazma czy led?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    > sensorach obrazowych, piksele zielone występują w podwójnej ilości...
    > Albo RGBB bo diody niebieskie jednak mniejsze sprawności od zielonych a
    > zwłaszcza czerwonych miewają. Tak w ramach równoważenia wydajności.
    > Można użyć też układu RGBW - czyli przeciwieństwa CMYK, kanał biały
    > można sobie wyliczyć ze składowych RGB i część ich puścić przez diody
    > barwne, część przez białą. Wówczas zawsze jedna dioda nie powinna
    > świecić. Nie robi się tego bo lepszą jakość bieli uzyskuje się z
    > mieszania RGB niż, jak dotychczas, z pojedynczej diody.

    Czerwone diody są najtańsze, a ustawianie w siatce kwadratowej wiele
    upraszcza -- zwłaszcza wciskanie kitu, że rozdzielczość jest dwa razy
    większa niż jest. To chyba najlepsza odpowiedź na pytanie "dlaczego
    dwie czerwone".

    --
    Jarek

  • 92. Data: 2011-01-09 21:50:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Sunday, January 9, 2011, 6:49:11 PM, you wrote:

    [...]

    > Spoko spoko - jeszcze nie mamy tylu odpadow zeby dziure pod
    > Belchatowem zasypac :-)

    Wystarczy przesypać do tej dziury górę, która też tam powstała...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 93. Data: 2011-01-10 07:12:17
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Piksel mam co 20mm, co 10mm mam diodę. We wcześniejszej "konkurencyjnej
    > ofercie" też koszt został podany dla założonej rozdzielczoścci
    > "pikselowej", a nie "diodowej".

    Nie wiem co liczyłeś we wcześniejszej ofercie, ale ekrany 20mm z
    Mariteksu kosztują jakieś 10kPLN/m^2.

    > to zrobić uczciwie, "jeden do jednego, piksel do piksela", bez
    > marketingowych sztuczek w rodzaju "panie, i tak pan tego nie zauważysz".

    A jak jedziesz obok riviery, to widzisz, że te brakujące piksele?

  • 94. Data: 2011-01-10 13:34:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > A jak jedziesz obok riviery, to widzisz, że te brakujące piksele?

    Jak mogę widzieć coś, czego nie ma?

    Jarek

    --
    Im bardziej Puchatek zaglądał do środka,
    tym bardziej Prosiaczka tam nie było.

  • 95. Data: 2011-01-10 13:39:49
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Jak mogę widzieć coś, czego nie ma?

    No widzisz.

  • 96. Data: 2011-01-10 13:43:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > No widzisz.

    Jak widzę, skoro nie widzę?

    --
    Jarek

  • 97. Data: 2011-01-21 23:49:57
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Mylisz się kolego. Marność obrazu ruchomego na LCD widać bez porównania
    z plazmą obok. Przyznam, że nie wiem jak to wygląda na 3D LCD, które
    muszą mieć wyjątkowo szybką elektronikę. Ale w przypadku nawet Aquosów,
    obraz na LCD jest po prostu badziewny w porównaniu z plazmą.
    Jedyna zaleta LCD to NIECO niższy pobór prądu.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

    "Wszystkie zwierzęta są równe.
    Ale te, które mają futerko w trójkolorowe pasy, są równiejsze."