  • Data: 2011-01-05 16:06:19
    Temat: Re: jaki tv - plazma czy led?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote in message
    news:4d245813$0$2461$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Myślę że wększa ilość pikseli to większa świecąca powierzchnia więc
    > jaśniej.

    Ciekawa logika... Zauważ, że w technologii LCD piksele NIE ŚWIECĄ!
    LCD to matryca pikseli które są zasłonkami do jednolitego podwietlenia.
    Zgaszony piksel jest po prostu nieprzeźroczysty (małoprzeźroczysty)
    i nie przepuszcza światła świetlówki lub LEDa spod spodu...

    Więcej pikseli na tej samej powierzchni oznacza że będzie więcej
    "drutów" (półprzeźroczystych) naparowanych na warstwie LCD, bo
    do każdego piksela trzeba przecież doprowadzić sygnał Włącz/Wyłącz,
    a więc jeśli już, to jest szansa że taka matryca będzie przepuszczać
    MNIEJ światła niż trzypikselowa.

    Na dodatek trzeba wziąć pod uwagę, że wszystkie media tworzone są
    w technologii RGB i w taki sposób przesyłane, więc ten czwarty piksel
    jest interpolowany z trzech sygnałów RGB dopiero w telewizorze.
    To może skutkować w jakichś problemach z wiernością odtwarzania
    kolorów, jeśli ma to dla kogoś jakąś wartość.

    > Ale na obudowie jest napisane 70W więc?
    > Nie mogą napisać bzdur bo im się ci od CE przypieprzą.

    Porównywałeś pobór mocy innych telewizorów z podświetleniem LED?
    Czy porównujesz do plazmy lub świetlówkowego LCD?