    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jaki prostownik
    Date: Thu, 6 Dec 2018 06:20:43 -0600

    news:1484fjmw36cw6.vi8pyqhd0akn$.dlg@40tude.net...

    > Nadal sie dzieje cos z plytami, ale naladowac sie jeszcze naladuje.
    > Ale czy na dlugo starczy ...
    >
    > Ogolnie akumulatory olowiowe "rozruchowe" nie lubia glebokiego
    > wyladowania.

    To się nazywa zasiarczanienie, czyli pokrycie płyt nieprzewodzącą
    warstwą siarczków ołowiu - najwyraźniej nowsze aku to lepiej znoszą
    bo wielokrotnie byłem świadkiem aku rozładowanego do zera
    (2x w Acurze i >3 razy w Passacie) i nie ma żadnych widocznych
    problemów, mimo braku jakichkolwiek działań regeneracyjnych:
    ot, odpalenie auta na kable i jedziemy ładując alternatorem i już.