    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jaki program do retuszu starych zdjęć ??
    Date: Tue, 31 Mar 2009 14:29:49 +0200

    On 2009-03-31 13:55:39 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Ależ skąd - gdy wielokrotnie będziemy jeździć po rzędach wielkości
    > wynik może być bardzo różny, co wynika z chwilowego przechowywania
    > argumentu z niską dokładnością.

    Pozostaje pytanie: jak różny? Ile to będzie, 1%? 2%? 5%?

    > Nie chodzi o podgląd tylko o dokładność przechowywania wyniku
    > pośredniego. Stąd także ma to sens przy źródłach ośmiobitowych.

    Pod warunkiem, że na koniec da się zobaczyć różnicę. A nie zawsze/każdy
    da radę ją zobaczyć, m.in. z racji konieczności interpolacji w dół na
    samym końcu, która, jak to zwykle bywa, też jest obarczona pewną
    niedokładnością i wymaga uśrednień.

    > Znam oba sposoby pracy, ale po prostu szeregowy jest dla mnie bardziej
    > intuicyjny i szybszy. Fakt, z tego powodu bardziej potrzeba 16 bitów,
    > niż w pracy na warstwach.

    Ot, degustibusy. W każdym razie zaczynam rozumieć skąd te ciągoty wśród
    wielu fotografująch do fyfnastu bitów. Bo obserwacje - choćby tutoriali
    dostępnych w necie, wykazują dziwną niechęć społeczeństwa do używania
    małodestruktywnej obróbki "równoległej" (spodobało mi sę to określenie,
    dodać (C)? ;-).

    de Fresz