  • 1. Data: 2014-12-09 19:41:32
    Temat: jaki procesor - montaz filmu hd
    Od: adam <a...@a...pl>

    Witam
    Chce kupic nowego laptopa, obecny nie za bardzo umozliwia mi montaz
    prostych filmow hd.
    Jaki procesor bedzie do tego najlepszy? Uzywany obecnie program to HD
    Writer 4.0.
    Dzieki, pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2014-12-09 20:23:19
    Temat: Re: jaki procesor - montaz filmu hd
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 09/12/2014 18:41, adam wrote:
> [...]
    > prostych filmow hd.
    > Jaki procesor bedzie do tego najlepszy? Uzywany obecnie program to HD

    Zainteresuj sie moze karta graficzna. Zaleznie od producenta Intel Quick
    Sync Video, Nvidia Cuda lub odpowiednik tego w AMD / ATI.

    W moim przypadku, procesor przy kompresji, zuzywa kilka procent procesora
    tylko.

  • 3. Data: 2014-12-09 22:31:08
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "2late" napisał w wiadomości grup
    > W moim przypadku, procesor przy kompresji, zuzywa kilka procent procesora
    > tylko.

    Pytanie, czy program wspiera akceleracje przy pomocy GPU. W moich programach
    niewiele przyśpiesza.

  • 4. Data: 2014-12-10 02:01:46
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 09/12/2014 21:31, qwerty wrote:

    > Pytanie, czy program wspiera akceleracje przy pomocy GPU. W moich
    > programach niewiele przyśpiesza.

    Oprogramowanie trzeba kupic, w zeszlym roko w okolicach czarnego piatku
    byly promocje i za (w przeliczniu) 150PLN kupilem 'Arcsoft MediaConverter 8'.

  • 5. Data: 2014-12-10 09:40:34
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 10/12/2014 01:01, 2late wrote:

    > Oprogramowanie trzeba kupic, w zeszlym roko w okolicach czarnego piatku
    > byly promocje i za (w przeliczniu) 150PLN kupilem 'Arcsoft MediaConverter 8'.

    Poprawka. Oprogramowanie juz nie jest dostepne, przynajmniej oficjalnie na
    stronie producenta a kosztowalo mnie ok. 75PLN. Mozna to jeszcze sciagnac z
    sieci (wersje demonstracyjna) ale czy da sie to jakos aktywowac i czy sa
    jakies ograniczenia to nie wiem.

  • 6. Data: 2014-12-10 11:24:04
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    adam wrote:

    > Chce kupic nowego laptopa, obecny nie za bardzo umozliwia mi montaz
    > prostych filmow hd.
    > Jaki procesor bedzie do tego najlepszy? Uzywany obecnie program to HD
    > Writer 4.0.

    Jaki masz obecnie komputer i co konkretnie jest niemożliwe?

    W każdym razie do prostego montażu filmów HD bez efektów "specjalnych"
    typu półprzezroczyste animowane czołówki, warstwy, przejścia itd.
    wystarczy jakiekolwiek współczesne Core i5 + 4 GB RAM, dysk 7200 obr.
    Wygodniej będzie na Core i7 + 8 GB RAM + grafika jakakolwiek z CUDA + RAID0.
    Jak będziesz miał osiem rdzeni + mocarną grafikę z CUDA + 16GB RAM + SSD
    + RAID0 to i efekty pociągnie i bardziej złożone projekty.

    A tak w ogóle, to najlepiej popytaj na forum tego programu, którego
    używasz. Na tej grupie na ogół padają porady sporo na wyrost, w rodzaju,
    że na komp do edytora tekstu i przeglądania stron internetowych, to nic
    poniżej i5 z 8 GB RAM się nie nadaje.

  • 7. Data: 2014-12-10 15:37:31
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 10 Dec 2014 11:24:04 +0100, Poldek napisał(a):

> [...]
    > Jak będziesz miał osiem rdzeni + mocarną grafikę z CUDA + 16GB RAM + SSD
    > + RAID0 to i efekty pociągnie i bardziej złożone projekty.

    Odnośnie CUDA - zależy czy soft to obsługuje - nie zapominajmy o tym. Wideo
    przy 4GB ram wolałbym raczej nie robić, choć to oczywiście też zależy od
    rozdzielczości, ilości ścieżek, używanych przejść.

> [...]
    > używasz. Na tej grupie na ogół padają porady sporo na wyrost, w rodzaju,
    > że na komp do edytora tekstu i przeglądania stron internetowych, to nic

    Mówienie o 8 rdzeniach w kontekście Core i7 to raczej trochę też nie na
    miejscu. ;D

    [ Kobiety przywiązują się przez względy. (Stendhal) ]

  • 8. Data: 2014-12-10 16:07:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-12-10 11:24, Poldek pisze:

> [...]
    > Jak będziesz miał osiem rdzeni + mocarną grafikę z CUDA + 16GB RAM + SSD
    > + RAID0 to i efekty pociągnie i bardziej złożone projekty.

    Używam i3 3400 MHz z kart RADEON 5750 i nie narzekam. Mogłoby być
    szybciej, ale jest ok i skomplikowany 5 minutowy film HD liczy mi się
    około 15-25 minut. Nieskomplikowane liczą się poniżej czasu
    rzeczywistego (znaczy szybciej).

    --
    MN

  • 9. Data: 2014-12-10 20:45:12
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Jaki masz obecnie komputer i co konkretnie jest niemożliwe?

    Witaj,
    Obecnie mam:
    i5 M430 @ 2.27Ghz + 4GB RAM, dysk 7200.
    Problem obecnie jest taki, ze przy tworzeniu filmu w rozdzielczosci
    1080p trwa to wieki (film 3 minuty kompiluje sie 1,5h). Film podczas
    odtwarzania sie zacina, ale te zaciecia sa juz zakodowane w filmie.

    Korzystam z trybu automatycznych filmow w HD Writer 4.0.

    Dzieki z gory za pomoc.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 10. Data: 2014-12-10 21:13:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > to wieki (film 3 minuty kompiluje sie 1,5h). Film podczas odtwarzania sie
    > zacina, ale te zaciecia sa juz zakodowane w filmie.

    To coś masz nie tak z procesorem.
    Na i7 2630QM 3 minuty kompresuje jakieś 20 min (bitrate 28 Mbps, peak: 50 Mbps,
    2 przebiegi (ostatnio nie kompresowałem, więc czas może być mniejszy).
    Osobiście wolę prodesory Intela (i7 jest szybszy, niż pseudo 8 rdzeniowy FX