-
21. Data: 2016-12-16 14:44:54
Temat: Re: jaki prąd rozruchu.
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>
W dniu 16.12.2016 o 12:10, J.F. pisze:
> Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:o30hhq$skb$...@n...news.atman.pl...
>> To może ja się zapytam: Jeśli rozrusznik w moim samochodzie pobiera
>> prąd 150A a mam akumulator o prądzie rozruchowym 500A to jeśli
>> zamienię go na akumulator o prądzie rozruchowym 800A co ja na tym
>> zyskam i czy zauważę różnicę?
>
> Pewnie nie.
>
> Ale pojedziesz do Suwalk, jak w nocy spadnie temperatura do -35, to juz
> mozesz zauwazyc :-)
A co ma temperatura do tego?
> P.S. To nie jest tak, ze "rozrusznik pobiera 150A".
> Pobor rozrusznika jest bardzo zmienny, zalezy od obrotow i napiecia, a
> obroty od oporow, no i startujemy od zera ...
Aleś Ty q... dokładny!
No to przyjmijmy, że mój rozrusznik pobiera od 150 do 180A
Teraz będziesz mógł odpowiedzieć konkretnie?
--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
-
22. Data: 2016-12-16 15:20:50
Temat: Re: jaki prąd rozruchu.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o30r4n$n9f$...@n...news.atman.pl...
W dniu 16.12.2016 o 12:10, J.F. pisze:
>>> To może ja się zapytam: Jeśli rozrusznik w moim samochodzie
>>> pobiera
>>> prąd 150A a mam akumulator o prądzie rozruchowym 500A to jeśli
>>> zamienię go na akumulator o prądzie rozruchowym 800A co ja na tym
>>> zyskam i czy zauważę różnicę?
>
>> Pewnie nie.
>> Ale pojedziesz do Suwalk, jak w nocy spadnie temperatura do -35, to
>> juz
>> mozesz zauwazyc :-)
>A co ma temperatura do tego?
Pojedziesz, zobaczysz :-)
>> P.S. To nie jest tak, ze "rozrusznik pobiera 150A".
>> Pobor rozrusznika jest bardzo zmienny, zalezy od obrotow i
>> napiecia, a
>> obroty od oporow, no i startujemy od zera ...
>Aleś Ty q... dokładny!
>No to przyjmijmy, że mój rozrusznik pobiera od 150 do 180A
Ale to nie jest miedzy 150 a 180, tylko miedzy 100A a tyle, ile
akumulator i kable wydola :-)
A i tych 100A nie gwarantuje - moze i rozrusznik potrafi mniej, jak
juz sie silnik rozkreci.
>Teraz będziesz mógł odpowiedzieć konkretnie?
Nie. Za duzo zmiennych.
Tym niemniej jak sie kiedys znajdziesz w warunkach ze akumulator ledwo
daje rade, to wtedy mozesz zamienic na taki, co ma 800A, i zobaczysz
czy nie ma roznicy :-)
J.
--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
-
23. Data: 2016-12-16 15:39:41
Temat: Re: jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
>Nie sprzedajesz akumulatorow to jak chcesz dac gwarancje?
>Market daje gwarancje ze wymieni jak sie popsuje przez dwa lata.
No, prawde mowiac, to bylo pare glosow, ze ich market spuscil na
drzewo.
Albo nie market, a producent czy inny gwarant.
"opad masy, niewatpliwie z winy klienta".
>Gwarancja nie okresla zywotnosci a sluzy ujawnieniu jakis wad.
>Jak sie nie ujawnia przez dwa lata to ma jeszcze dlugo sluzyc do
>normalnego zuzycia.
No wlasnie - jak juz doszlismy do wniosku, ze akumulator dziala wiele
lat, np 7, to co powiesz o takim, ktory sie zepsul w 2.5 roku po
zakupie ?
Wadliwy byl ?
Oczywiscie gwarancja tego juz nie obejmie.
>I to normalne zuzycie nie zalezy od wieku a od tego czy akumulator
>jest ladowany w odpowiednim zakresie napiec i od ilosci rozruchow.
>W samochodach rozruchy zuzywaja akumulatory. Bardziej niz o
>akumulator trzeba dbac o rozrusznik.
I nie tylko o rozrusznik, bo jedne silniki zapalaja w sekunde i inne
trzeba krecic i kreci ...
>Moj wiecej stoi niz jezdzi i cos Twoja teoria do dupy jest.
dwa razy w tygodniu jednak jezdzi, wiec nie jest zle.
Jak sam mowisz - 7 lat z jednym ladowaniem :-)
J.
-
24. Data: 2016-12-16 16:13:16
Temat: Re: jaki prąd rozruchu.
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Temperatura troche ma. Jony w niskich temperaturach jakby bardziej ospale byly.
Rosnie rezystancja wewnetrzna. Tylko czy czasami jakis cudowny prad drukowany na
akumulatorze nie jest przy innej informacji ze taki prad jest w jakiejs niskiej
temperaturze? Olej tez jest bardziej gesty jak jest zimno. Chociaz zauwazylem ze jak
mi zalali polsyntetyk to zima rozrusznik jakby lzej mial.
-
25. Data: 2016-12-16 16:40:47
Temat: Re: jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
To moze trzeba tym co tak kreca, kreca, kreca zrobic remonty i beda odpalaly od
pierwszego obrotu. Jak samochody wyjezdzaja z fabryki to kazdy od dotyku zapala.
Silniki spalinowe w kwestii odpalania charakteeyzuja sie ty ze istnieje jakas
predkosc obrotowa ponizej ktorej nie zapala. Chodzi o to zeby w odpowiednio krotkim
czasie sprezyl mieszanke albo powietrze w przypasku dizla. Jak za wolno bedzie
sprezal to czesc mieszanki ucieknie pod tlok i nie bedzie warunkow zeby mieszanka sie
zapalila. Poza tym w benzynowym od sprezania mieszanka tez sie w cylindrze grzeje.
Mniej niz w dizlu ale na tyle ze jak cisnienie sprezani bedzie wieksze od minimalnego
iskra w odpowiednim momencie to zapali bez problemu. Est jeszcze jeden mechnizm.
Zuzyty silnik ma mnjejsze opory ruchu. Przez to podczas odpalania szybcij sie kreci i
tym nadrabia nieszczelnosc na lokach, ale to do pewnego momentu dziala. Silnik mozna
uruchomic bez pierscieni, ale taki przecietny musi miec z trzy tysiace obrotow. To ze
auta zle zapalaja to nie jest kwestia ze wiekszy akumulator a czy silnik spelnia
minimum tego co fabryka dala i czy rozrusznik jest pelnosprawny, zostaje jeszcze
jakies pourywane masy i podobne duperele. Akumulator jest tutaj sprawa wtorna. Master
zapalal na akumulatorze co mu zostalo ok 8 Ah. Ale silnik jest w dobrym stanie
technicznym a nie jakis umyty wrak.
-
26. Data: 2016-12-16 16:54:10
Temat: Re: jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2016-12-16 o 13:41, Zenek Kapelinder pisze:
> Ile? Dwa lata. Siodmy rok zaraz minie jak jezdze na takim z marketu co najblizej
podlogi stal na polce. Raz byl wyjmowany do podladowania bo kiedys przez miesic
stania alarm go oslabil. Teraz raz, dwa razy w tygodniu jezdze po 5 kilometrow i
dziala. Na razie jestem mile zaskoczony.
>
No widzisz to tylko sie cieszyć.
Za kwotę 150-200zł wszystko co wytrzyma te 2+ lata to już szał pał.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
27. Data: 2016-12-16 17:42:33
Temat: Re: jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
>To moze trzeba tym co tak kreca, kreca, kreca zrobic remonty i beda
>odpalaly od pierwszego obrotu.
Nie mowie nie. Ale sam wiesz, ze nowy akumulator jest tanszy :-)
>Jak samochody wyjezdzaja z fabryki to kazdy od dotyku zapala.
>Silniki spalinowe w kwestii odpalania charakteeyzuja sie ty ze
>istnieje jakas predkosc obrotowa ponizej ktorej nie zapala.
No widzisz - a na predkosc obrotowa wydajnosc akumulatora ma juz
wplyw.
przy +20 moze niezauwazalny, ale przy -20 juz tak.
J.
-
28. Data: 2016-12-16 17:52:36
Temat: Re: jaki prąd rozruchu.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
>Temperatura troche ma. Jony w niskich temperaturach jakby bardziej
>ospale byly. Rosnie rezystancja wewnetrzna.
>Tylko czy czasami jakis cudowny prad drukowany na akumulatorze nie
>jest przy innej informacji ze taki prad jest w jakiejs niskiej
>temperaturze?
Na to normy sa (w drugiej polowie)
http://www.akumar.pl/ciekawostki/188-kodowanie-akumu
latorow-din-en-cca
Jak widac - mierzone przy -18C ( 0F zapewne).
>Olej tez jest bardziej gesty jak jest zimno. Chociaz zauwazylem ze
>jak mi zalali polsyntetyk to zima rozrusznik jakby lzej mial.
ale na -18 sie pogoda nie konczy.
J.
-
29. Data: 2016-12-16 19:48:28
Temat: Re: jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak oryginalny mial 80Ah a po kilku latach 8Ah to on nie tylko pojemnosc mial mala
ale i wszystkie inne wskazniki. I Master zapalal. Moj master ma sporawy motor bo to
dizel 2,5 litra furgonetkowe a nie jak w tych nowszych 1,9 zaadoptowany z osobowego.
-
30. Data: 2016-12-16 20:38:08
Temat: Re: jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
W zlomie -5 moze byc zauwazalne, dla pelnosprawnego -35 nie stanowi problemu. Sa
miejsca na ziemi gdzie jest jeszcze zimniej i samochody tam jezdza. Jak ktos ma
problem z zimnem to musi kupic akumulator specjalny do niskich temperatur. Do
wysokich temperatur tez robia.