  • 11. Data: 2016-12-16 09:54:06
    Temat: Re: jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-12-15 o 23:17, yapann pisze:
    > Witam,
    > jaki prąd rozruchowy ma oryginalny aku w civic 2009 1.8? - na samym
    > aku nie znajduję by było to napisane...
    >
    > dzięki

    Tak z ciekawości - można wiedzieć po co sobie zawracasz głowę takimi
    sprawami?

  • 12. Data: 2016-12-16 10:29:07
    Temat: Re: jaki prąd rozruchu.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Nowy akumulator to taki co nigdy nie byl podlaczony.
    >Po zinstalowniu w czasie eksplotacji robi sie stary.

    Uzywany, bo starosc to z uplywem lat :-)

    >Do uzytku przestaje sie nadawac jak ma z 10% pojemnosci latem i z 15%
    >pojemnosci zima.

    Chyba, ze ktos zapomina swiatla wylaczyc :-)

    >To taki stary akumulator jak ma zamiast 60Ah 6Ah tez bedzie mial prad
    >rozruchowy jak na nalepce czy mniejszy?

    Pewnie mniejszy ... ale tylko troche.
    10 krotny spadek wydajnosci bys pewnie zauwazyl, a tymczasem
    rozrusznik kreci normalnie.

    Fachowcy z "miernikiem akumulatorow" potrafia go obciazyc i
    przytrzymac kilkanascie s - i wtedy potrafi sie taki starosc objawic.
    Ale sprawne auto zapala szybciej :-)

    Za to ciekawi mnie chemia ... w takim starym akumulatorze to na
    plytach czy pod nimi powinno byc pelno PbSO4.
    Czyli kwas siarkowy z elektrolitu zwiazany ... woda zostaje, stezenie
    spada - nie powinno sie to objawic i na aerometrze i np zamarzaniem w
    zimie ?

    Na aerometrze raczej nie widac, choc prawde mowiac to dawno nie mialem
    okazji tak zmierzyc akumulatora - swiezo ze sklepu i po paru latach
    uzywania.
    Korki teraz zaklejone ...

    J.

  • 13. Data: 2016-12-16 10:32:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Bede zgadywal, jak oryginalny to wystarczajacy.
    >Informacja o pradzie rozruchowym nikomu korzystajacemu z samochodu
    >nie jest specjalnie do niczego potrzebna.
    >Ot taki chwyt reklamowy marketoidow. Nasz jest lepszy bo ma wiecej. I
    >ludzie to kupuja.

    No, jak przyjdzie -30, to juz nie tylko chwyt reklamowy.

    Ale ogolnie masz racje - zapewne kazdy podobnej wielkosci i pojemnosci
    wystarczy.
    Szczegolnie ze to benzyna.

    A diesel przy -30 i tak nie pojedzie, bo mu paliwo zamarznie :-)

    J.

  • 14. Data: 2016-12-16 10:38:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Prad rozruchu nie wynika z nalepki na obudowie akumulatora.
    >Wynika z tego ile pobiera rozrusznik + inne odbiorniki jakie sa
    >wlaczone w chwili odpalania i rezystancji wewnetrznej akumultora.

    Ale rozrusznik potrafi bardzo duzo pobrac.
    Za to te inne odbiorniki moga nie chciec dzialac, jak napiecie spadnie
    do 8V.
    A do ilu spadnie, to juz nalepka ma duzy wplyw.

    >O tym ze nadrukowany prad rozruchu o niczym nie decyduje swiadczy
    >fakt ze zuzyty akumulator majacy 10% pojemnosci znamionowej pozwala
    >na uruchomienie silnika.

    Jak bedziesz mial taki akumulator, do podjedz do elektryka czy sklepu
    z akumulatorami i zmierz go odpowiednim miernikiem.
    To sie zdziwisz ile jeszcze amperow potrafi dac ...

    J.

  • 15. Data: 2016-12-16 12:01:14
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 16.12.2016 o 06:09, Janeczko pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Zenek
    > Ty zapytałeś o następne zagadnienie.
    >
    > Zakończmy najpierw pierwszą sprawę, czyli, jak niżej :
    >
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Zenek - nie przemyślałeś tego.
    > Oczywiście, że wynika.
    > Weź dwa nowe, w pełni naładowane akumulatory,
    > ale z znacznie różniącymi się prądami rozruchu
    > na nalepkach i zrób test.
    > Przekonasz się, że "prąd rozruchu wynika z nalepki".
    >
    > Jak coś nie rozumiesz, to śmiało pytaj się.

    To może ja się zapytam: Jeśli rozrusznik w moim samochodzie pobiera prąd
    150A a mam akumulator o prądzie rozruchowym 500A to jeśli zamienię go na
    akumulator o prądzie rozruchowym 800A co ja na tym zyskam i czy zauważę
    różnicę?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 16. Data: 2016-12-16 12:10:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >prąd 150A a mam akumulator o prądzie rozruchowym 500A to jeśli
    >zamienię go na akumulator o prądzie rozruchowym 800A co ja na tym

    Pewnie nie.

    Ale pojedziesz do Suwalk, jak w nocy spadnie temperatura do -35, to
    juz mozesz zauwazyc :-)

    P.S. To nie jest tak, ze "rozrusznik pobiera 150A".
    Pobor rozrusznika jest bardzo zmienny, zalezy od obrotow i napiecia, a
    obroty od oporow, no i startujemy od zera ...

    J.

  • 17. Data: 2016-12-16 13:41:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ile? Dwa lata. Siodmy rok zaraz minie jak jezdze na takim z marketu co najblizej
    podlogi stal na polce. Raz byl wyjmowany do podladowania bo kiedys przez miesic
    stania alarm go oslabil. Teraz raz, dwa razy w tygodniu jezdze po 5 kilometrow i
    dziala. Na razie jestem mile zaskoczony.

  • 18. Data: 2016-12-16 13:47:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od zera ale z bardzo duzym przelozeniem i bez cisnienia w cylindrach. Po pierwszym
    obrocie kolo zamachowe doklada to co w nie wlozono jak cisnienia w cylindrze nie
    bylo. Taki sam wplyw na krecenie ma rozrusznik co akumulator. Zuzyte tulejki podnosza
    opory rozrusznika pod obciazeniem o 100%. A bardzo zuzyte uniemozliwiaja obrot
    wirnika w rozruszniku.

  • 19. Data: 2016-12-16 14:17:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Ile? Dwa lata. Siodmy rok zaraz minie jak jezdze na takim z marketu
    >co najblizej podlogi stal na polce.

    Niestety - zadnej gwarancji to nie daje, ze kupiony teraz w markecie
    tyle wytrzyma :-(

    No i ... tak ze 2 lata temu, to tanich akumulatorow w marketach nie
    widzialem.
    Moze znow sie cos zmienilo.

    Punkt odniesienia mozna z allegro wziac - oferty czesto sklepow
    stacjonarnych.

    >Raz byl wyjmowany do podladowania bo kiedys przez miesic stania alarm
    >go oslabil.
    >Teraz raz, dwa razy w tygodniu jezdze po 5 kilometrow i dziala.

    Widac mu wystarcza do podladowania ... bo jak wiecej stoi niz jezdzi,
    to sie nie ma co dziwic, ze po dwoch latach trzeba nowy.

    J.

  • 20. Data: 2016-12-16 14:38:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie sprzedajesz akumulatorow to jak chcesz dac gwarancje? Market daje gwarancje ze
    wymieni jak sie popsuje przez dwa lata. Gwarancja nie okresla zywotnosci a sluzy
    ujawnieniu jakis wad. Jak sie nie ujawnia przez dwa lata to ma jeszcze dlugo sluzyc
    do normalnego zuzycia. I to normalne zuzycie nie zalezy od wieku a od tego czy
    akumulator jest ladowany w odpowiednim zakresie napiec i od ilosci rozruchow. W
    samochodach rozruchy zuzywaja akumulatory. Bardziej niz o akumulator trzeba dbac o
    rozrusznik. Moj wiecej stoi niz jezdzi i cos Twoja teoria do dupy jest.