  • Data: 2011-03-24 12:29:24
    Temat: Re: jaki pc dla mnie
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mar 24, 8:44 am, aga <a...@g...com> wrote:
    > Jestem Aga, jestem tu pierwszy raz. Muszę kupić nowy komputer ale nie
    > mam wystarczającej wiedzy o nowym sprzęcie. Proszę Was o pomoc w
    > złożeniu konfiguracji możliwie najbardziej optymalnej ( cena ,
    > jakość).

    nie chcialbym brzmiec bucowato, ale moze lepiej spytac sie kogos
    zaufanego "w realu" (ze sie tak wyraze)?

    > Przeznaczenie komputera:
    > Robię zdjęcia i trochę filmuję ( amatorsko) obróbka niedużej ilości
    > materiału
    > Mała, ale jednak obróbka dźwięku.
    > Używa sporadycznie ale też ważne OpenOffica ( arkusz kalkulacyjny ,
    > prezentacja, pisma)
    > Bardzo często używam program HTTrack WebSiteCopier
    > Oczywiście do obsługi internetu :)
    > NIE GRAM W GRY :)

    mozesz wziac cokolwiek opartego na czipsecie h67 - w odroznieniu od
    bardziej "wypasionego" p67, bedziesz mogla uzyc grafiki zintegrowanej
    na procku. mam dobre doswiadczenie z plytami gigabyte, wiec moglbym je
    polecic. co do procka- generalnie, moglbym polecic jakiegos i3 - bo do
    tych zastosowan bylby ok. mozesz oczywiscie wziac np i5-2600k - w
    odroznieniu od i3, ten ma 4 rdzenie /ten slabszy 2 rdzenie + ht/ oraz
    lepsza "karte graficzna" /w sensie: nadal zintegrowana, ale
    wydajniejsza od tej na i3.
    co do ramu- 2x2 gb powinny wystarczyc.
    obydwa wspomniane przezciebie programy dzialaja pod linuksem; jakich
    jeszcze programow uzywasz? bo moze sie okazac, ze np nie potrzebujesz
    zakupic windy; zaoszczedzone pieniadze mozesz wydac na np lepszy dysk
    badz wiecej pamieci badz przepic ;)

    szymon