  • 1. Data: 2012-05-11 11:36:30
    Temat: [jaki] np uzywany, dobry w cenie .... ~1000 Zł?
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    witajcie.

    dawno mnie tu nie było, i przepraszam, że z takim - nie lubianym pytaniem,
    ale szukam, rozglądam się i już nie wiem na co patrzeć.

    chcemy zmienić starego a610 na coś innego - nowszego, lepszego.

    może być uzywka - dlaczego nie? chyba że odradzicie, bo ... konkretny model
    się psuje itp.
    - szeroki kont,
    - dobry tryb auto - aparatem focą amatorzy, więc jednak to dość istotne.
    - przyzwoite radzenie sobie w ciemniejszych momentach;)

    wielkość - bez znaczenia.
    zasilanie - w canonie zasilanie AA było super, ale nie wiem czy na to mogę
    liczyć.

    na jakie modele powinienem patrzeć? a może coś nowego, jest, co nie popadło
    w manie pixeli, i po za 123321321 MPX oferuje też dobre foto z przyzwoitą
    optyką itp?

    nakierujcie mnie - czytam grupę, staram sie coś w googlu szukać [jak ja nie
    lubie for ...;)] i niewiem;)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 2. Data: 2012-05-11 12:48:50
    Temat: Re: [jaki] np uzywany, dobry w cenie .... ~1000 Zł?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Bartek" <N...@p...fm> wrote:

    > dawno mnie tu nie było, i przepraszam, że z takim - nie lubianym
    > pytaniem,

    (nielubianym, oj nielubianym... ;)

    > ale szukam, rozglądam się i już nie wiem na co patrzeć.
    >
    > chcemy zmienić starego a610 na coś innego - nowszego, lepszego.

    Nie zaglądam do sklepów, ale obawiam się, że w tym budżecie może być
    trudno - ani nie nastąpił jakiś porażający rozwój, ani ceny nie spadły
    jak w bajce (a wręcz przeciwnie, po ostatnich tsunami, powodziach i
    stratach chyba wszystkich producentów foto, po kolei zaczęli robić
    podwyżki oficjalnych cenników, ostatnio Pentax i Nikon), a w
    międzyczasie złotówka osłabła, co napędza tani eksport (a wstrzymuje
    import) i pozwala propagandzie ogłupiać lemingi, jak zieloną wyspą
    jesteśmy ("wzrost" 3%, a inflacja 6%, do tego deprecjacja złotego i
    szybko rosnący deficyt).

    Niedawno tu wręcz pisałem, że muszą użytkownicy wreszcie kupić sobie
    ten piąty, czy siódmy aparacik, by stwierdzić, że najnowszy robi
    niewiele lepsze zdjęcia od tego pierwszego... :)) Dopiero wtedy
    reklamożercy się zbuntują i powiedzą producentom: Nojakto?
    PrzecierzMuwiliścieRzeBendzieSuper? JurzWiencejNieKupie! (co będzie
    sygnałem dla producentów, że muszą wprowadzić plan "B" - duże matryce w
    przystępnej cenie i oszklenie jak marzenie... ;-)

    Popatrz na niżej podlinkowane krzywe - interpolując wyjdzie, że z
    tej samej jednostki powierzchni matrycy postęp o 1EV zajął jakieś +/-...
    prawie 10 lat! Ja pierdziu! Mamy czekać do 2022 roku na następne 1 EV? :))

    Ten sam postęp możesz sobie zafundować od ręki, kupując sprzęt z dwa
    razy większą matrycą. Ale sorry, raczej nie za 1000 zł, chyba że masz
    jakieś szkła systemowe w szafie (przy czym wychodzi też coraz więcej
    topowych kompaktów: Panas X1(???), Canon 1X [dla odmiany :) ], dalej nie
    śledzę, itp., ale to wciąż nie ta półka cenowa).

    > może być uzywka - dlaczego nie? chyba że odradzicie, bo ... konkretny
    > model się psuje itp.

    Allegro + Google.

    > - szeroki kont

    (gramatyczny: szerokich kont :)

    Co to znaczy szeroki kąt?

    > - dobry tryb auto - aparatem focą amatorzy, więc jednak to dość
    > istotne.

    To chyba tylko lustro odpada.

    > - przyzwoite radzenie sobie w ciemniejszych momentach;)

    No to polecam ranking DxO - parametr 'Low-Light ISO' (pamiętaj, że
    nawet te z końca listy, to często najlepsze z kompaktów - typowego
    ścierwa marketowego nawet tam nie mierzą).
    http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sens
    or-Ratings/List-view

    A jeśli wolisz parametr zintegrowany, to polecam mój, zrobiony
    właśnie pod kątem reporterki w świetle zastanym (czyli często słabym)
    (DxO za bardzo uprościło swój DxO Mark i wyszły trochę babole), lista na
    samym dole:
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/in/photostream/
    (ten jest sprzed roku, niedługo planowany upgrade)

    Oczywiście sample powiedzą wszystko - ostatnio jestem wprost
    zachwycony Olympusem z durną nazwą i nieprzemyślanym wyglądem.
    Nazwa to... OM-D EM-5 (bodajże), na cześć prehistorycznego analoga +
    rekonstrukcja jego wyglądu, przez co powstał durny kominek, który nie
    kryje w sobie nawet flesza! (a jeśli chodzi o pakowność, to liczy się
    obrys prostokąta, więc ten kominek potrzebny jak na d..., No, mniejsza
    z tym. :)

    Ale sample? Miodzio! Szukałem na dpreview JAKIEGOKOLWIEK
    aparatu cropowego z lepszym ISO6400 i nie znalazłem...! Jeśli czegoś nie
    pominąłem, to (przy tym rozmiarze) będzie to osiągnięcie wybitne.
    Panas zaczął swoją historię u4/3 od wybitnej matrycy w GH1 (pewnie
    selekcjonowane najlepsze sztuki produkowane w zaostrzonym reżimie
    technologicznym), a teraz ich wynik przeskakuje Olympus - aż czekam,
    jakie wyniki wyjdą na DxO.

    A jeszcze jedna niefajna sprawa: jak podoba mi się w u4/3 format
    4:3, to ci również prehistoryczne 3:2 tam wstawili... ;) Jeden plus,
    że jest też zawsze kwadrat z zyskiem na wysokości (zmienna
    powierzchnia robocza).

    Szkiełko do niego wymyślili fajowe: 12-50 :D , choć ciut ciemne,
    a co gorsza, z trzech różnych źródeł: nieco skopane w realizacji,
    szału nie ma.

    [...]
> [...]
    > przyzwoitą
    > optyką itp?

    > nakierujcie mnie - czytam grupę, staram sie coś w googlu szukać [jak

    (ja też nie wiem ;)

    No i się nie dowiesz, póki nie dojdziesz do tego piątego czy
    siódmego aparatu, a wtedy wspomnisz moje słowa... ;-)

    Życzę udanego zakupu! :)

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2012-05-11 13:13:13
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:joiqqk$kkf$1@news.task.gda.pl...
    [...]

    tak... zgadzam się z tobą... ale... moja a610 jednak już troche odpada -
    pare lat ma i to czujemy;)

    wiesz - patrzę po google i allegro, jakieś testy oglądam i np widzę nikona
    p300 z kompaktow... - w zasadzie, spełnia moje wymagania, pytanie czy na
    coś uwagi nie zwracam, albo czy coś można znaleść lepszego w tej cenie;)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 4. Data: 2012-05-11 16:32:12
    Od: mt <f...@i...pl>

    Bartek pisze:

> [...]
    > p300 z kompaktow... - w zasadzie, spełnia moje wymagania, pytanie czy na
    > coś uwagi nie zwracam, albo czy coś można znaleść lepszego w tej cenie;)

    Zobacz jeszcze Samsunga EX1, do dostania nowy poniżej 1000 zł.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2012-05-13 15:33:47
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "mt" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zobacz jeszcze Samsunga EX1, do dostania nowy poniżej 1000 zł.

    może ktoś doradzi:
    nikon p310 [lub 300 jak będzie znaczna roznica w cenie]
    canon s95

    rozwazam te dwa. nikon calkiem fajnie lezy w dloni i wyglada na dobry
    aparat. s95, troche starsza konstrukcja, ale jakie macie wrazenia, co się
    lepiej sprawdzi? nikon troche szerszy kont i jaśniejszy obiektyw, ale
    roznica jakaś ogromna nie jest.

    wyeliminowalem wstepnie sx220/230 itp, wydaje mi sie ze te powyzsze będą
    lepsze.

    ew. sprzedawca polecal samsunga wb750... ale jakoś przekonany nie jestem.

    ktoś coś zasugeruje albo zna / czytał o tym sprzęcie coś więcej?

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 6. Data: 2012-05-17 13:54:51
    Od: "Raist" <robike@@poczta.fm>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
    > nikon troche szerszy kont i jaśniejszy obiektyw, ale roznica jakaś
    > ogromna nie jest.

    chyba jednak nie czytałeś wypocin Mariusza... ;)

    Raist

  • 7. Data: 2012-05-17 16:00:01
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Raist" <robike@@poczta.fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > chyba jednak nie czytałeś wypocin Mariusza... ;)

    czytałem... czytałem;)

    wiem, wiem;)

    Tak czy inaczej jak patrzę na aparaty w cenie do 1000 zł, to chyba
    najfajniej w ręce leży p300 / p310 - z testowych fotek wynika że dość
    fajny.
    [jak na kompakta, i lamerskie focenie]
    24 - 100 mm - szeroki kont:P na początku, troche zoomu mało ale nie będzie
    to chyba strata. jasny, kręci też jakieś wmiare pozytywne filmy... ;) jak
    dla amatorow, to ma wszystko co powinien, a trzyma się go lepiej niż inne w
    podobnej cenie - np sx220 ;)
    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 8. Data: 2012-05-17 21:00:20
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Raist" <robike@@poczta.fm> wrote:

    > chyba jednak nie czytałeś wypocin Mariusza... ;)

    I może wyjaśnijmy jeszcze jedno - nie byłem spocony. :)

    Cóż to w końcu - machnąć krótki tekścik?

    [mr.]

  • 9. Data: 2012-05-18 00:42:26
    Temat: Re: np uzywany, dobry w cenie .... ~1000 Zł?
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 13 Maj, 15:33, "Bartek" <N...@p...fm> wrote:
> [...]
    >
    > ew. sprzedawca polecal samsunga wb750... ale jakoś przekonany nie jestem.
    >
    > ktoś coś zasugeruje albo zna  / czytał o tym sprzęcie coś więcej?

    A czemu kompakt? delikatnie ponad 1k masz nowy E-PL1 z obiektywem. Na
    ebayu może być jeszcze taniej:
    http://www.ebay.pl/sch/olympusmarket/m.html?_nkw=&_a
    rmrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686

  • 10. Data: 2012-05-18 09:56:05
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:jp3hs8$61q$1@news.task.gda.pl...

    > I może wyjaśnijmy jeszcze jedno - nie byłem spocony. :)
    >
    > Cóż to w końcu - machnąć krótki tekścik?

    mariusz,
    taki tekscik,
    w odpowiedzi na takie pytanie, to naprawde coś w tych czasach ;)

    dzięki!

    --
    Pozdrawiam, Bartek