  • 1. Data: 2011-04-21 08:12:47
    Temat: jaki kompaktowy, mały szybki dobry
    Od: PN <k...@w...pl>

    Witam wszystkich

    Bardzo proszę o pomoc. Jako, że po wielu latach wiernej służby mój canon
    a60 odszedł do krainy pięknych zdjęć, muszę wybrać coś nowego. Po
    analizie moich potrzeb doszedłem do wniosku, że zakup lustrzanki, to
    byłby w moim przypadku przerost formy nad treścią. Bardziej chyba przyda
    mi się mały aparacik, byle szybko reagował na "spust". Dokonałem
    przemyślenia potrzeb i mam takie oto wymagania (kolejność od
    najważniejszych do najmniej ważnych)

    1.szybkość działania - w sensie jak najkrótszy czas reakcji od
    naduszenia guziczka do wykonania zdjęcia oraz od wciśnięcia przycisku ON
    do możliwości wykonania zdjęcia
    2. jakość wykonania - aby był solidnie i dobrze wykonany (i tutaj wiem,
    że będzie pewnie problem z dokonaniem takiej oceny, ale zdaję się na
    Waszą subiektywna ocenę)
    3. wielkość - im mniejszy tym lepiej
    4. cena - wiadomo - z jednej strony biednego nie stać na tanie rzeczy,
    ale nie chcę przepłacać bezsensownie

    Zalew ilości aparatów, które ostatnio oglądałem w różnego typu sklepach
    mnie obezwładnia, dlatego proszę Was praktyków o podsunięcie chociażby
    kilku modeli (jeśli się nie da tego jednego jedynego) do rozważenia.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-04-21 08:21:53
    Temat: Re: jaki kompaktowy, mały szybki dobry
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

  • 3. Data: 2011-04-21 08:28:43
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 21, 4:12 am, PN <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > mnie obezwładnia, dlatego proszę Was praktyków o podsunięcie chociażby
    > kilku modeli (jeśli się nie da tego jednego jedynego) do rozważenia.

    Tabun pomocnikow juz startuje.
    To ulubiony temat tej grupy.
    Archiwum grupy na klodke zamykaja, zeby mozna bylo pytac wciaz o to
    samo i miec ucieche z odpowiadania.

  • 4. Data: 2011-04-21 09:57:43
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Canon S95 - musisz zrezygnować z ostatniego warunku, żeby pozostałe były
    spełnione.
    Z niedużych to pewnie jeszcze będzie nowy Olympus XZ-1 i Samsung EX1.

  • 5. Data: 2011-04-21 10:23:51
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Paweł W. napisał(a):
    > Canon S95 - musisz zrezygnować z ostatniego warunku, żeby pozostałe były
    > spełnione.
    > Z niedużych to pewnie jeszcze będzie nowy Olympus XZ-1 i Samsung EX1.

    Ewentualnie jeszcze:
    - Canon S90 (poprzednik S95, dostępny jeszcze gdzieniegdzie)
    - Panasonic LX-3, LX-5

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2011-04-21 14:56:57
    Od: PN <k...@w...pl>

    W dniu 2011-04-21 12:23, John Smith pisze:

    > Ewentualnie jeszcze:
    > - Canon S90 (poprzednik S95, dostępny jeszcze gdzieniegdzie)
    > - Panasonic LX-3, LX-5

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Mówiąc szczerze, mam niezły zgryz,
    poczytałem o wszystkich proponowanych aparatach i tak - serce mówi canon
    rozum mówi Panasonic LX -3 ze względu na cenę ( aparat będzie zakupiony
    w USA i wychodzi mi chyba najtaniej ten Panasonic) lub Samsung EX1.
    Olympus wychodzi najdrożej. W testach coś bardzo mądrego napisali o
    matrycy tego Panasonica, nie bardzo łapię o co im chodzi, ale chyba, że
    wielkośc ma znaczenie;))W każdym razie bardzo to przekonujące jest. Tak
    więc obecnie tak to wygląda:

    1. Panasonic LX-3
    2. Samsung EX1
    3. Olympus XZ-1
    4. Canon S95

    Do takiego ustawienia przekonały mnie w gruncie rzeczy najbardziej dwa
    elementy - jasność obiektywów i cena. Natomiast jak się ma do tego
    zestawienia SZYBKOŚĆ działania?No chyba że to już nie ta epoka i
    kompaktowe aparaty robią zdjęcia w oka mgnieniu a pytanie jest głupie?
    Co i dlaczego byście zmienili w w/w kolejności wg Waszych kryteriów
    doboru aparatu?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-04-21 15:14:25
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    PN napisał:
> [...]
    > kompaktowe aparaty robią zdjęcia w oka mgnieniu a pytanie jest głupie?
    > Co i dlaczego byście zmienili w w/w kolejności wg Waszych kryteriów

    Wg kryterium jakości matryca/obiektyw dałbym taką kolejność:

    1. XZ-1, S95 ex equo (jedne elementy lepiej jeden, inne drugi)
    2. LX-3
    3. EX1

    Te parametry możesz ładnie porównać na stronie:
    http://www.dpreview.com/reviews/OlympusXZ1/page9.asp

    Sam się zastanawiam nad wyborem aparatu w tej chwili i jestem gotów dać
    na to 2k. Cały czas biję się w myślach czy lepiej evilka (jakość) czy
    kompakt (wygoda).

    m.

  • 8. Data: 2011-04-22 06:59:23
    Od: John Smith <u...@e...net>

    PN napisał(a):
> [...]
    > kompaktowe aparaty robią zdjęcia w oka mgnieniu a pytanie jest głupie?
    > Co i dlaczego byście zmienili w w/w kolejności wg Waszych kryteriów

    Żebyś nie miał tak łatwo to powiem, że u mnie na razie na pierwszym miejscu jest
    Canon, ze względu na
    nikczemne wymiary i minimum błyszczących elementów, a zatem większą możliwość
    używania również w sklepach,
    galeriach (w tym handlowych) i innych miejscach, gdzie gonią za fotografowanie
    czegokolwiek.

    --
    Mirek

  • 9. Data: 2011-04-22 08:14:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PN" <k...@w...pl> napisał w
    > Bardzo proszę o pomoc. Jako, że po wielu latach wiernej służby
    > mój canon a60 odszedł do krainy pięknych zdjęć, muszę wybrać coś
    > nowego.

    A nie chcesz poszukac na allegro A60 ?
    Bo jesli byles zadowolony .. wybor kompaktu to wybor w ciemno,
    grupa nie pomoze bo tu wszyscy lustrzanki maja :-)

    Ja ze swej strony tylko odradze Panasonica LS85 .. i tak sie
    zastanawiam czy to sie nie rozszerza na wszystkie tanie aparaty.
    Moze te drozsze modele sa bardziej "flagowe" i lepsze zdjecia robia
    .

    Do szybkich zdjec to teraz takie "lustrzanki ze stalym lustrem"
    chyba preferowane.

    J.

  • 10. Data: 2011-04-22 13:46:21
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > 3. wielkość - im mniejszy tym lepiej
    > 4. cena - wiadomo - z jednej strony biednego nie stać na tanie rzeczy, ale

    Jeśli A60 spełniał swoje zadanie, kupiłbym dowolnego Canona serii A***, np.
    A495 lub A3100. Ewentualnie SX130IS, ma już filmowanie HD i inne takie.
    S95 fajna rzecz, ale wychodzę z założenia, że jeśli nie ma konieczności
    kupowania drogiego sprzętu to lepiej kupić tańszy - przynajmniej nie jest
    żal jak wpadnie do wody, rozbije się na betonie, dziecko zaleje herbatą,
    złodziej ukradnie na lotnisku ;)

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl