  • Data: 2012-03-22 17:47:23
    Temat: Re: jaki font do kodu?
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <f...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jk44da$gfd$...@i...gazeta.pl...

    > ja uzywam lucida console w edytorze (nie wiem czy to jest z MS
    > czy nie) i jest o stalej szerokosci znaku

    Teoretycznie Lucida Console /powinna/ być o stałej szerokości znaku.

    W praktyce ten krój pisma (np. w Notepad++) ma /niemal/ wszystkie znaki
    jednakowej szerokości - tzn. gubi się "tylko" na niektórych znakach i
    kolumny się chwieją.

    Właśnie przez to "tylko" - jajeczko częściowo nieświeże - Lucida Console nie
    nadaje się.

    Sprawdziłem też Andale Mono - niestety i dla tego kroju nie jest zbyt
    dobrze - litery i cyfry mają dobre szerokości... ale przy znakach
    interpunkcyjnych... zaczyna być gorzej.

    Idealnie trzyma pion (jedynie?) Courier New.