  • Data: 2010-06-09 18:54:05
    Temat: Re: jaki bezpiecznik..?
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ile razy się zapomniałeś w życiu?

    Nigdy. Ale jak pisałem, u mnie to prawie niemożliwe :)... na klatce 35A,
    w domu 16+20 = 36 :).. a na tych 16 jest piec, który w praktyce bierze
    max. ok. 14A :)... i nie mam na to wpływu ;)... Czyli mogę szalać w
    ramach tych 20A ;)...

    > Możesz dać nawet 20 obwodów po 16 A, a na klatce w WLZ mieć np. 35 A.
    > Bezpieczniki w domu zabezpieczają instalację mieszkaniową.
    > Prawdopodobieństwo podłączenia w tym samym czasie do każdego obwodu
    > "dużego" urządzenia, tak żeby np. w każdym płynął prąd na pograniczu
    > zadziałania wyłącznika, jest bardzo, bardzo niskie :-). Gdyby
    > z\projektować tak jak sugerujesz to WLZ w kilkumieszkaniowej klatce
    > miałyby zabezpieczenia po 200A albo i więcej, a przy każdym małym bloku
    > stała trafostacja SN ;-))).

    Przy 20 obwodach, to już nie trzeba prądów rzędu 16A, wystarczy coś jak
    na przykład 5A... 20x 5A = 100A :P... 35-ke raczej wywali ;)....
    No to już czaję jak to działa ;)... Ale teoretycznie jest to możliwe, że
    jeśli w jakimś budynku wielorodzinnym wysiądzie ogrzewanie CO, ludzie
    zaczną używać różnych ogrzewaczy elektrycznych w ramach swojego
    "przydziału" mocy, to strzelą zabezpieczenia główne budynku?? :D...
    Wiem, grzejniki mają termostaty i naraz nie grzeją ;P...

    > Nie ma priorytetu. Jest statystyka. Podobnie rozumując: mam w sieci
    > powiedzmy 600 klientów po 2 Mbps, czyli powinienem mieć łącze dostępowe
    > 1,6 Gbps, a nie mam. Mam 200 Mbps i jeszcze jest zapas. Wynika to
    > właśnie ze wspólczynnika jednoczesności. Szansa że wszyscy nagle zaczną
    > wykorzystywać swoje łącze na maxa jest bliskie zeru... Podobnie rzecz ma
    > się np. z wodociągiem...

    No, tylko ja zawsze chciałem być (nie powiem, żebym był) perfekcjonistą,
    jak robić, to porządnie ;P... i pewnie brałbym pod uwagę, że może się
    wydarzyć coś, że wszyscy zaczną korzystać "na maksa" :P...

    Konop